کد خبر: 959838
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
لزوم اجرای مصوبه تخلیه عمارت شهرداری توسط شورای شهر تبریز
سخنگوی شورای شهر تبریز با گلایه از تبدیل برخی اماکن تاریخی تبریز به کاربری اداره گفت: طبق مصوبه، باید عمارت شهرداری از حالت اداری خارج شود و بخش اداری در این مکان تخلیه شود که برای این منظور به کمک رسانه‌ها احتیاج داریم.

کریم صادق‌زاده  اظهار کرد: روزهای یکشنبه به دلیل تشکیل جلسه رسمی و علنی شورای شهر تبریز، برخی تدابیر حفاظتی پیش‌بینی شده  که منجر شده تا ساعتی از روز را با محدودیت تردد روبه‌ رو باشیم.

وی با بیان اینکه محل تشکیل جلسات شورا در عمارت تاریخی شهرداری است، افزود: در حال حاضر در پیک مسافرت‌ها قرار داریم و قطعاً چنین محدودیت‌هایی باعث رنجش گردشگران و مردم می‌شود، از این‌رو شورای شهر تمهیدات ویژه‌ای برای تابستان جهت رفع این مشکل پیش‌بینی کرده است.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر لزوم صیانت عمارت تاریخی شهرداری تبریز، تصریح کرد: طبق مصوبه، باید این عمارت تخلیه و از حالت اداری خارج شود و به نظر بنده بهترین کار نیز همین است.

وی ادامه داد: متاسفانه نه تنها عمارت شهرداری بلکه برخی از خانه‌های تاریخی دیگر به کاربری اداری تبدیل شده‌اند و این ظلم آشکار به پیکره بناهای تاریخی است.

صادق‌زاده با درخواست از همه رسانه‌ها جهت مطالبه‌گری تخلیه بناهای تاریخی از حالت اداری، یادآور شد: این اماکن جزو میراث فرهنگ و تمدنی تبریز هستند و استفاده اداری از آنها ظلم آشکار است که باید تماما تخلیه شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عمارت شهرداری نیز جزو اماکن کهن و تاریخی شهر اولین‌هاست و نباید حالت اداری داشته باشد و برای تردد و بازدید کارت ملی یا کارت شناسایی از گردشگر یا هر فرد دیگری بگیرند.

این عضو شورای شهر متذکر شد: امید است تا شهرداری تبریز و ریاست شورای شهر نسبت به مصوبه‌ای مبنی بر تخلیه عمارت شهرداری اقدام سریع انجام دهند.

وی اضافه کرد: قطعا با همکاری و مطالبه‌گری رسانه‌ها می‌توان مکان اداری تبدیل شده به اداره را تخلیه کرده و در اختیار مردم گذاشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر