کد خبر: 959826
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
رئیس پلیس پایتخت:
فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از تجهیز خیابان‌های ارزی پایتخت به دوربین‌های پیشرفته خبر داد و تأکید کرد: «با هرگونه خرید و فروش ارز در فضا‌های غیرقانونی برخورد می‌شود و پلیس در کنار بانک مرکزی به مقابله با دلالان ارز می‌پردازد.»
محبوبه قربانی
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین رحیمی در حاشیه بیست و ششمین مرحله از طرح رعد که صبح دیروز در پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد، درباره ادامه برخورد با دلالال ارز گفت: «مبارزه با دلالان ارز ادامه دارد و اعلام می‌کنم در یک ماه گذشته به جز تعداد اندکی حضور دلالان ارز و طلا در سبزه‌میدان، منوچهری و خیابان فردوسی مشاهده نشده است. همچنین با هماهنگی بانک مرکزی این مناطق به دوربین‌های پیشرفته مجهز شده‌است تا افرادی که می‌خواهند به صورت غیرقانونی در این مناطق اقدام به فروش ارز کنند شناسایی شوند.» وی با بیان اینکه تعدادی از دلالان ارز در زندان به سر می‌برند، گفت: «با هرگونه خرید و فروش ارز در فضا‌های غیرقانونی برخورد می‌شود و پلیس در کنار بانک مرکزی به مقابله با دلالان ارز می‌پردازد.»
سردار رحیمی در توضیح آخرین مرحله طرح رعد گفت: «در ۴۸‌ساعت گذشته با ۳۱۵ فقره حکم قضایی، ۵۶۱ نفر از سارقان، مالخران و سایر مجرمان مرتبط شناسایی و دستگیر شدند. در این طرح ۵۲ هزار و ۲۲۹‌مورد اموال سرقتی مردم اعم از قطعات خودرو، لوازم منزل، گوشی موبایل و ... نیز کشف و ضبط شده است. همچنین پنج قبضه سلاح گرم و ۳۹ قبضه سلاح سرد از متهمان کشف و ضبط شده است.» سردار رحیمی با بیان اینکه ۸۳۰‌پرونده برای متهمان تشکیل شده‌است، گفت: «این افراد که در قالب ۲۱‌باند فعالیت می‌کردند دستگیر شدند و از ۵۶۱ نفر متهم دستگیرشده در این مرحله، بالغ بر ۳۰۰ نفر دارای سابقه بوده‌اند و از سه‌ماه تا چند سال در زندان بوده‌اند.» وی ارزش ریالی اموال مسروقه را ۸‌میلیارد و ۴۰۰‌میلیون تومان اعلام کرد.

افزایش ترافیک در خارج از محدوده
‌سردار رحیمی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان»، مبنی بر اینکه با اجرای طرح ترافیک جدید برایند عمومی این است که تردد خودرو‌های زوج و فرد در محدوده‌های مورد نظر افزایش یافته است؛ چراکه براساس برایند‌های موجود همواره مردم هزینه‌های لازم را برای حضور در این محدوده‌ها یا هر محدوده دیگر پرداخت خواهند کرد با این حال بفرمایید اثرگذاری این طرح که پیوست‌های محیط زیستی و بهداشتی دارد و در حال حاضر چگونه است، گفت: «اگرچه قضاوت درباره طرح ترافیک جدید زود است، اما روزانه ارزیابی‌های‌مان را با همکاری پلیس راهور درباره این طرح انجام داده‌ایم و در این چند روز مشخص شد در محدوده رینگ اول و دوم طرح یعنی محدوده اصلی و محدوده کاهش آلودگی هوا، ترافیک کاهش پیدا کرده‌است، اما در سایر معابر ترافیک افزایش داشته است. به هر حال هم پلیس و هم شهرداری در حال بررسی است تا همه شرایط از نظر ترافیکی و آلودگی هوا به سود مردم باشد.»

لغو بازداشت ۲ مأمور پلیس
روز گذشته رئیس پلیس تهران بزرگ درباره حادثه پارک پلیس گفت: دو همکار که یکی از آن‌ها جانشین کلانتری است از مسئولیت عزل و در بازداشت هستند. وی ادامه داد: همچنین افراد در این پارک به طور کامل کشف حجاب کرده بودند و همچنان در بازداشت هستند، جرم این افراد نیز کشف حجاب، هنجارشکنی و توهین به پلیس است.
ساعتی بعد، اما از مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران خبر رسید که این دستور لغو شده است.
‌بر اساس این گزارش، به دنبال بررسی‌های اولیه توسط بازرسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی، دستور قبلی خود را متوقف و اجرا یا تعلیق آن را منوط به پایان تحقیقات کرد.
عصر روز شنبه، یکم تیرماه در پی تماس تلفنی تعدادی از شهروندان مبنی بر حضور چند نفر دختر و پسر در بوستان پلیس منطقه تهرانپارس و انجام حرکات نامتعارف از سوی آنان، واحد گشت کلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شد. در بررسی اولیه مشخص شد پنج دختر و پسر که فاقد حرکات طبیعی و نرمال و همچنین پوشش مناسب بودند با انجام شوخی‌های سخیف، نامتعارف و به دور از شئونات اخلاقی و عرف جامعه با یکدیگر، موجب جریحه‌دار شدن شهروندان و به دنبال آن نارضایتی و اعتراض دیگر افراد حاضر در پارک شده‌اند. مأموران پس از حضور در محل، ابتدا ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر این افراد، آنان را به رعایت عفت و هنجار‌های اجتماعی دعوت کردند که در مقابل این رفتار مأموران پلیس، یکی از این افراد ضمن ایجاد جوسازی، شروع به فحاشی نسبت به مأموران کرده که در نتیجه این ماجرا (سه پسر و دو نفر دختر) دستگیر و به کلانتری انتقال داده شدند.
سرگرد علی صباحی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب که در بررسی‌های اولیه مشخص شد این افراد به دلیل مصرف مواد مخدر توهم‌زا، فاقد حالت طبیعی بوده‌اند، اعلام کرده بود: «در این خصوص اقدامات قانونی لازم صورت گرفت.»
 
گفت‌وگو با متهمان

اینترنتی اسلحه می‌خرم
مأموران پلیس سنایی در بازرسی از مخفیگاه یکی از سارقان، اسلحه‌ای شاه‌کش کشف کرده‌اند. سرکلانتر منطقه درباره اسلحه می‌گوید: «این اسلحه شاه‌کش نام دارد و برای یگان خاصی است که با هماهنگی نیروی مسلح وارد کشور می‌شود.» بعد از این توضیحات سراغ سارق رفتم. او جوان ۳۲‌ساله و صاحب یک پسر سه‌ماهه بود که همه جرائمش را انکار می‌کرد.
شغلت چیست؟
در شرکت کار می‌کردم.
سابقه داری؟
بله، به خاطر درگیری
پس رگه‌های چاقوی روی صورتت برای درگیری است؟
نه، خودزنی کردم. ناراحتی اعصاب دارم و دارو مصرف می‌کنم.
این اسلحه و بقیه سلاح‌ها را از کجا تهیه کردی؟
این اسلحه برای من نبود و بقیه را هم اینترنتی خریده بودم.
پس اسلحه برای چه کسی بود؟
در خانه پدرم بودم. او معتاد است و در خانه‌اش بافور و مواد بود. همه را گردن گرفتم که او گرفتار نشود. این اسلحه هم برای همسایه‌مان است!

جاسازی مواد در کیف شوهر!
سه متهم از اعضای یک خانواده بیشتر از دیگر متهم‌ها جلب توجه می‌کردند. نزدیک شدم و از زنی که همراه آن‌ها بود، پرسیدم چرا اینجایی؟ گفت: «در کیف شوهرم مواد گذاشتم!» همین باعث شد کنجکاو شوم و باب گفت و گو باز شد.
چند سال داری؟
۴۰ سال
چرا این تصمیم را گرفتی؟
با شوهرم اختلاف داشتم. او به من توجه نمی‌کرد و اهمیتی نمی‌داد. با خواهرزاده‌ام تصمیم گرفتم ۴۸‌گرم شیشه در کیف شوهرم بگذارم و بعد او را لو دهم.
مواد را از کجا تهیه کردی؟
از یکی از دوستانم در کرج گرفتم. ۲ میلیون تومان دادم و آنرا خریدم.
چرا با زن مواد فروش دوست بودی؟
(سکوت متهم)
زمان دستگیری همراه شوهرت بودی؟
بله، همراه دختر ۱۴‌ساله و پسر ۱۲‌ساله‌ام بودم. خواهرزاده‌ام نیز با ما بود. در پارک راه می‌رفتیم که مأموران آمدند و شوهرم را دستگیر کردند. همانجا دلم سوخت و گفتم کار خودم است!

پول زیاد باعث دردسر شد!
دو مرد جوان یکی سارق و دیگری مالخر بود که به خاطر سرقت چند تکه عتیقه از منزلی در غرب تهران و خرید آن دستگیر شده بودند. از مالخر این پرونده سؤال کردم: چرا اینجاهستی؟ گفت: «به خاطر پول زیاد!»
سارق:
چند سال داری؟
۳۶ سال
سابقه داری؟
نه، بار اولم بود که سرقت می‌کردم.
چرا؟
راننده اسنپ بودم و درآمدم کم بود. وقتی دوستم پیشنهاد این کار را داد قبول کردم.
بیشتر توضیح بده...
روزی یکی از دوستانم گفت: خانه‌ای را زیر نظر گرفته که صاحب آن مدتی است به خارج از کشور رفته است. او گفت: خانه خیلی در و قفل درست و حسابی ندارد و خیلی راحت می‌شود وارد خانه شد. این شد که قبول کردم؛ و بعد...
روز حادثه همراه دوستم به خانه مورد نظر رفتیم و با کمی تلاش در ورودی خانه که قدیمی بود، باز شد. طی سه روز متوالی به آن خانه رفت و آمد می‌کردیم و هر بار تکه‌ای جنس از خانه سرقت می‌کردیم.
چه لوازمی سرقت کرده بودید؟
چند تکه عتیقه و فرش‌های دستی و ظروف کریستال
چطور دستگیر شدی؟
وقتی صاحبخانه برگشت، شکایت کرد و از طریق دوربین مداربسته شناسایی و دستگیر شدم. اما دوستم متواری است.
پول زیاد گرفتارم کرد
چند سال داری؟
۳۲ سال. متأهل هستم و یک پسر پنج‌ماهه دارم.
اعتیاد داری؟
بله اعتیاد به شیشه دارم. البته یکبار ترک کردم، اما دوباره به سمت مواد رفتم.
شغلت چیست؟
در زمینه پوشاک فعالیت دارم.‌
نمی‌دانستی اجناس سرقتی است؟
اجناس داخل جعبه بود که آن‌ها را خریدم. فکر نمی‌کردم سرقتی باشد. آن‌ها را به مبلغ ۴‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خریدم.
چرا جنس عتیقه خریدی؟
دوست داشتم برای خانه‌ای که در ترکیه داشتم، ببرم.
مگر آنجا خانه داری؟
بله، کلاً خیلی وضع مالی خوبی دارم. یک خانه در ترکیه، دو خانه در تهران یکی پاسداران و یکی در شهرآرا دارم. یک‌میلیارد پول نقد در حسابم هست و پدرم یکی از سهامداران پلاسکو بود که فوت کرد. چون تک فرزند بودم همه اموال پدرم به من رسید.

باز کردن در خودرو در چند ثانیه!
سامان، جوانی بود که به قول معروف در زمان چند ثانیه صندوق خودروها، آن هم خودرو‌های داخلی را باز می‌کرد و لوازم داخل آن را از جمله زاپاس و... را سرقت می‌کرد. می‌گفت: «دوستانم می‌گفتند در خودرو‌های داخلی را خیلی راحت می‌شود باز کرد!»
چند سال داری؟
۲۵ سال
سابقه داری؟
بله
چند سال زندان بودی؟
دو سال زندان بودم.
چه زمانی آزاد شدی؟
یکسال و نیم بود که آزاد شدم. پدر و مادرم رضایت شاکیان را گرفتند.
چرا بعد از آزادی دوباره سراغ سرقت لوازم خودرو رفتی؟
سه‌ماه گرفتار مواد شدم و سعی کردم ترک کنم، اما دوباره سراغ آن رفتم. درآمدی هم نداشتم به همین خاطر سرقت می‌کردم و خرج مواد می‌شد.
چند فقره سرقت داری؟
خیلی زیاد...
چطور در عرض چند ثانیه در صندوق‌های ماشین را باز می‌کردی؟
از دوستانم یاد گرفتم. آن‌ها می‌گفتند خیلی راحت در صندوق خودرو‌های داخلی باز می‌شود. من هم چند بار امتحان کردم و دیگر حرفه‌ای شدم.
با چه وسیله‌ای این کار را می‌کردی؟
با چاقو.
چطور شناسایی شدی؟
آخرین بار بعد از سرقت لوازم داخل صندوق خودروی ال ۹۰ مشکی از طریق دوربین‌های مداربسته شناسایی و دستگیر شدم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار