کد خبر: 959691
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: براساس نمونه‌هایی که سال گذشته در مزارع استان مورد آزمایش قرار گرفت، گندم این استان 100 درصد سالم و استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، خالد جعفری شامگاه دوشنبه در دیدار با سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار کرد: تامین امنیت غذایی با تولید محصولات سالم سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

وی افزود: در راستای تولید محصولات کشاورزی از جمله گوشت قرمز، مرغ و محصولات زارعی و باغی رعایت اقدامات بهداشتی در اولویت قرار دارد براین اساس استفاده از روش‌های بیولوژیک مبارزه با آفات در اولویت است.

وی همچنین تصریح کرد: نظارت کارشناسان در مراحل مختلف و سلامت محصولات تولیدی، بهبود جایگاه دام و طیور، انجام واکسیناسیون دام‌در روستاها با نظارت کامل به طور منظم انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سبک زندگی مردم به ویژه در روستاها به حدی ارتقاء پیدا کرده که خود مطالبه‌گر هستند و تلاش می‌کنند ضمن رعایت نکات بهداشتی، محصول سالم تولید نمایند. 

وی تاکید کرد: در سه سال گذشته ارتباط بسیار خوبی با معاونت غذا و دارو همچنین مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد شده به طوریکه نماینده غذاو دارو به طور منظم همراه با کارشناسان حفظ نباتات برای آزمایش نمونه‌های تولیدی در مزارع، فروشگاها و میدان‌های میوه و تره بار حضور مستمر دارند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: براساس نمونه‌هایی که سال گذشته در مزارع استان مورد آزمایش قرار گرفت، گندم این استان 100 درصد سالم و استاندارد است. 

وی خاطرنشان کرد :با توجه به اهمیت نان در سبد غذایی، تولید محصول سالم گندم بسیار حائز اهمیت است بر این مبنا هر ساله مزارع گندم توسط کارشناسان پایش و مورد آزمایش قرار می‌گیرد. 

وی در ادامه گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد 97 درصد از محصولات باغی استان سالم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار داشت: در راستای تعامل با مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و برای ایجاد فرهنگ تولید محصولات گواهی شده، این مرکز و مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان با انجام آموزش در سال اول برای کشاورزان مبنی بر میزان صحیح استفاده از کود و سموم اجرا می‌شود و برای دستیابی به نتیجه و تاثیر آموزش، در سال دوم مزارع آنها پایش می‌شود. 

وی یادآورشد: در صورت آزمایش محصولات کشاورزی و چنانچه محصول تولیدی سالم نباشد تولیدکننده به  مراجع قضایی ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر