کد خبر: 959228
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه در نخستین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم بر مأموریت همه دستگاه‌ها در کشور در حوزه پیشگیری از جرم تأکید کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه اولین جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم با حضور اعضای آن از سه قوه و نهاد‌هایی که نقش جدی در پیشگیری از وقوع جرم دارند تشکیل می‌شود، اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم موضوعی است که قبل از اینکه لازم باشد برای آن دلایل نقلی بیان کنیم، به میزان کافی دلیل عقلی وجود دارد که قبل از وقوع جرم باید تمهیداتی برای پیشگیری از آن اندیشیده شود.
وی افزود: بدون تردید و به معنای عام همه دستگاه‌ها در کشور مأموریت پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری را بر عهده دارند.
رئیسی با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌شناسیم که مأموریت پیشگیری از وقوع جرم را در عداد وظایف خود بر عهده نداشته باشد، خاطرنشان کرد: در وظایف همه دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و در ارتباط با همه اقدامات، مسئله پیشگیری یک مسئله روشن و بدیهی است.
وی با بیان اینکه جامعه‌بری از جرم و جنایت و ناهنجاری و پاک و سالم، مطلوب همگان است، تصریح کرد: این موضوع می‌طلبد که مدیران در عرصه‌های مختلف هم‌اندیشی و هم‌گرایی برای پیشگیری از وقوع جرم داشته باشند.
وی افزود: تاکنون در دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی اقداماتی در این حوزه انجام شده است و نیروی انتظامی، سمن‌ها و نهاد‌های مردمی اقداماتی انجام داده‌اند، اما قانونگذار در سال ۹۴ قانونی را تصویب کرد که به موجب آن شورایی عالی مرکب از قوای سه گانه در نظر گرفته شد تا گرد هم آیند و برای کیفیت پیشگیری از وقوع جرم اندیشه کنند.
وی با تبیین وظایف شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به اولین وظیفه آن اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این وظایف این شورا سیاستگذاری کلان و تهیه یک برنامه ملی برای پیشگیری از وقوع جرم منطبق با وظایف سه قوه است.
رئیسی ادامه داد: بر اساس این برنامه کلان که یک برنامه ملی است، یک تقسیم وظایف برای سه قوه صورت می‌گیرد.
وی به عنوان دومین وظیفه، بررسی وضعیت جامعه و یافتن علل وقوع جرم را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: باید هر جرمی که در جامعه اتفاق می‌افتد، علل آن پیدا شود و برای از بین بردن علل وقوع جرم همگان تلاش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار