کد خبر: 959028
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با وجود اینکه ۵۵ درصد از ظرفیت کادر اداری و ۴۰ درصد از ظرفیت کادر قضایی استان خالی است، دستگاه قضایی اردبیل روزانه به ۱۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ناصر عتباتی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از مراجعات مربوط به پروندههای قضایی و بخشی مربوط به استعلامات، اظهارنامه ها و سایر خدمات قضایی است.

وی افزود: 80 درصد اوراق قضایی به وسیله سامانه «ثنا» ابلاغ میشود و به غیر از صاحبان پروندهها فردی قادر به دستیابی به اطلاعات و محتویات پروندهها نیست و موضوع امنیت اوراق قضایی نهادینه شده است.

عتباتی اولویت دستگاه قضایی را حمایت از حقوق عامه عنوان کرد و گفت: در تمامی اقدامات دستگاه قضایی این مهم به عنوان اصلی اساسی مورد تاکید و توجه است. تا جایی که سال گذشته در بحث کیفیت گندم بازرسیهای گسترده انجام شد و به مطالبات مردم پاسخ دادیم. به عنوان مثال عامل انسانی در کنترل کیفیت گندم حذف و سیستمهای الکترونیکی پیادهسازی شد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: همچنین در دو سال اخیر با گروه بازرسی وضعیت خدماترسانی در بیمارستانها، اورژانسها، درمانگاهها و آزمایشگاهها پایش شده است

وی توجه به امنیت اجتماعی و مبارزه با شرارت را نیز از دیگر اهداف دستگاه قضایی دانست و گفت: در جرایمی از این دست اغماض و گذشتی نخواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان بخشی دیگر از برنامههای کلیدی این مجموعه را حمایت قضایی از سرمایهگذاری و فعالیتهای سالم اقتصادی عنوان کرد و گفت: در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بحث حمایت قضایی را به جد دنبال میکنیم.

وی با اشاره به تداک برنامههای متنوع در هفته گرامیداشت قوه قضاییه اظهار کرد:  برنامههای این هفته از روز 29 خرداد لغایت 7 تیر ماه برگزار میشود که شامل نشستهای خبری، شرکت کارکنان در مراسم زیارت عاشورا، عیادت از جانبازان جنگ تحمیلی در آسایشگاه شهید پاریاب و حضور مسئولان قضایی در گلزار شهدا است.

عتباتی همچنین به تشکیل میز خدمت در محل نماز جمعه اشاره کرد و گفت: همچنین بازدید از زندان اردبیل، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه،حضور در مساجد و ایراد سخنرانی و استماع مشکلات مردم، تشکیل جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم، نشست مشترک شورای معاونین دادگستری استان با کانون وکلای دادگستری اردبیل، تشکیل جلسه کارگروه کاهش تصادفات جادهای و نقاط حادثه خیز، برگزاری همایش شورای حل اختلاف، تشکیل جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایهگذاری، ملاقات مردمی مسئولان عالی تشکیلات قضایی استان برگزار میشود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: همچنین همایش بزرگداشت شهدای هفتم تیر در سالن ولایت اردبیل، پیادهروی خانوادگی تشکیلات قضایی استان در شورابیل و سخنرانی در نماز جمعه اردبیل بخش دیگری از برنامه های هفته قوه قضاییه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر