کد خبر: 958994
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
استاندار خراسان رضوی در اتاق گفتگوی اصحاب فرهنگ و هنر:
استاندار خراسان رضوی گفت: در عین رعایت موازین و مقررات، می توان در راستای تعالی فرهنگی گام برداشت.

علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه اتاق اصحاب فرهنگ و هنر که در محل هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر روز بیشتر از قبل به عمق ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی ایمان پیدا می کنم و اعتقاد دارم اگر از فرصت های موجود به درستی استفاده شود، این استان در جهان اسلام همانند تابلو زرینی خواهد درخشید. 
رزم حسینی با انتقاد از ضعف در تولید محتوای فرهنگی برای ارائه در فضای مجازی اظهار کرد: با اینکه امروز شبکه های مجازی جایگاه ویژه ای در زندگی مردم پیدا کرده اند؛ از این ظرفیت برای تولید محتوای فرهنگی غفلت شده است اما هنوز هم می توان با کمترین هزینه تولید محتوا داشت و در اختیار جامعه هدف قرار داد. 
وی با بیان اینکه فضای مجازی در عین خطراتی که دارد، می تواند عمق فرهنگی جامعه را افزایش دهد، افزود: چرا شبکه های اجتماعی باید وسیله تفریحی و وقت گذرانی باشد؟ این ابزار باید در جهت تعالی فرهنگی جامعه مورد بهره برداری قرار گیرد. 
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای ایجاد زمینه مشارکت هنرمندان و فرهنگیان در اداره استان آمادگی داریم، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که خراسان رضوی را خردمندانه اداره کنیم؛ شما اصحاب فرهنگ و هنر به ما نقشه راه بدهید. 
رزم حسینی با بیان اینکه در عین رعایت موازین و مقررات می توان در راستای تعالی فرهنگی گام برداشت، بیان کرد: امیدواریم طی ماه های آینده با اجماع استانی، زمینه انسجام همه بخش ها و دستگاه های فرهنگی و هنری فراهم شود و گام های شایسته ای با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر برداشته شود. 
وی گفت: نمایندگان اصحاب فرهنگ و هنر باید در جلسات فرهنگ عمومی استان حضور پیدا کنند و مطالبات خود را مطرح کنند. 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی ساخت شهرک چاپ و نشر افزود: در جلسه کمیته رفع موانع تولید استان که یک شنبه هر هفته برگزار می شود، این موضوع را بررسی و موانع موجود را برطرف خواهیم کرد. 
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: اگر رسانه نباشد، قطعا هیچ فعالیت انعکاس خبری پیدا نمی کند، بنابراین همه باید با رسانه ها آشتی کنیم و اصحاب رسانه را در کنار خودمان بدانیم.
 محمدیان افزود: خراسان رضوی دومین قطب رسانه ای و نخستین قطب رسانه های نوین کشور بوده و تنها استانی به شمار می رود که به رغم بی توجهی ها نسبت به مسئله تامین کاغذ، هنوز مشعل هفته نامه ها و مطبوعات در آن روشن است. 
وی با بیان اینکه ظرفیت رسانه ای خراسان رضوی به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: آقای رزم حسینی در جنگ اقتصادی امروز میدان دار عرصه جهاد اقتصادی به شمار می رود اما متاسفانه دست هایی در داخل و خارج از کشور وجود دارد که از طریق ساز و کارهایی، اجازه نمی دهد خبرهای خوب از مشهد و خراسان رضوی منعکس شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: به جرئت می توانم مدعی شوم که فقط یک یا دو رسانه استان اقدامات مرد جهادی استان را منعکس می کنند.
وی با بیان اینکه مسائل صنفی خبرنگاران امروز به دغدغه ای جدی تبدیل شده است، افزود: امروز که جنابعالی خط شکن ساختار اداری کشور شده اید، امید داریم که اصلاح قانون مطبوعات را در دستورکار قرار دهید و زمینه رفع دغدغه های اصحاب رسانه را فراهم کنید. 
جمعی از نمایندگان تشکل ها و اصحاب فرهنگ و هنر هم در این جلسه به بیان دیدگاه های خود پرداختند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار