کد خبر: 958984
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
پسر جوان که با همدستی دو نفر از دوستانش نقشه سرقت از خانه عمویش را طراحی کرده‌بود، هنگام اجرای نقشه دستش رو شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سحرگاه پنج‌شنبه ۲۳ خردادماه مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفت و گزارش سرقت از خانه‌اش در یکی از محله‌های شمالی شهر را گزارش داد و گفت که موفق به بازداشت یکی از سارقان شده است.
لحظاتی بعد که تیمی از مأموران پلیس در محل حاضر شدند مرد صاحبخانه سارق را به آن‌ها تسلیم کرد. وقتی پرونده روی میز بازپرس ویژه سرقت قرار گرفت شاکی جزئیات شکایت خود را این طور مطرح کرد: من مردی پولدار و ساکن کانادا هستم. چندی قبل به ایران آمدم تا خانه‌و اموال دیگرم را به دلار تبدیل کنم و به کانادا برگردم. در این مدت کارهایم را انجام دادم و دلار‌ها را در خانه‌ام نگهداری می‌کردم. شب گذشته در خانه خواب بودم که ناگهان با صدای زنگ تلفن همراه ناشناسی بیدار شدم. وقتی چراغ اتاق را روشن کردم متوجه دو مرد سارق شدم و با فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم. سارقان هم خیلی زود پا به فرار گذاشتند، اما من موفق شدم یکی از آن‌ها را بازداشت کنم. نفر دوم، اما موفق به فرار شد.
بعد از اعلام جزئیات حادثه، مرد سارق که شهاب نام داشت مورد تحقیق قرار گرفت. او گفت: مردی که از محل سرقت فرار کرد کامران نام دارد. شهاب ادامه داد: چند روز قبل برادر زاده شاکی که فرهاد نام دارد و دوست مشترک من و شهاب است به ما پیشنهاد سرقت از خانه عمویش را داد. او گفت: عموی او ساکن کانادا است و قصد دارد به ایران بیاید و اموالش را به دلار تبدیل کند. فرهاد گفت: در فرصت مناسب می‌توانیم به خانه عمویش دستبرد بزنیم و دلارهایش را سرقت کنیم و حسابی پولدار شویم که قبول کردیم. متهم ادامه داد: شب حادثه هر سه راهی خانه شاکی شدیم. فرهاد برای اینکه شناسایی نشود بیرون خانه منتظر ماند. او قبلاً کلید یدک از خانه عمویش تهیه کرده بود برای همین ما به راحتی وارد خانه شدیم. در حال جست‌وجوی محل دلار‌ها بودیم که فرهاد با من تماس گرفت و از آنجا که فراموش کرده‌بودم، تلفن همراهم را در حالت بی‌صدا قرار دهم، زنگ تلفن به صدا در آمد و شاکی از خواب بیدار شد و من را گرفتار کرد.
با اطلاعاتی که متهم در اختیار بازپرس گذاشت تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی مأمور رسیدگی به پرونده شدند. آن‌ها خیلی زود موفق شدند فرهاد و شهاب را شناسایی و بازداشت کنند. دو متهم در بازجویی‌ها حرف‌های همدستشان را تأیید کردند. با کامل شدن تحقیقات دو متهم در اختیار مأموران پلیس‌آگاهی قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار