کد خبر: 958981
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
همزمان با اعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه نظرسنجی‌های داخلی نشان می‌دهد که او در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت‌های چرخشی از رقبای خود پیشی گرفته است، طرفداران استیضاح رئیس‌جمهور امریکا با حضور در خیابان‌های لس‌آنجلس خواستار استیضاح وی شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش میزان، گروهی از طرفداران استیضاح دونالد ترامپ در شهر «لس‌آنجلس» با حضور در خیابان‌ها خواستار استیضاح وی شدند.
یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات می‌گوید: من یک امریکایی هستم و می‌خواهم تمام دنیا بدانند که ما ازاین هیولا (ترامپ) که در بالا‌ترین مقام اداری این سرزمین قرار دارد وحشت‌زده هستیم. من از تمامی جهان می‌خواهم بدانند که ما بسیار متأسف هستیم، بسیار متأسف هستیم که این اتفاق افتاده است. او یک فرد منفور است، او یک دروغگو است. او ارائه‌دهنده بدترین‌ها است.
یکی دیگر از شرکت کنندگان می‌گوید: بسیار ناامید‌کننده است که فردی رئیس‌جمهور ما است که زنان را متهم می‌کند و واقعیت بدتر این است که همه از این موضوع آگاهی دارند و او همچنان بر سر کار است.
در همین حال قرار است روز سه شنبه و همزمان با آغاز کمپین انتخاباتی ترامپ در شهر «اورلاندو»، مخالفان وی بالن نوزاد ترامپ را در این شهر به پرواز در آورند. بالن نوزاد ترامپ به عنوان یکی از نماد‌های اعتراض به ترامپ تاکنون در چندین تظاهرات بزرگ علیه وی استفاده شده و جدید‌ترین مورد آن تظاهرات گسترده در انگلیس و در مخالفت با سفر ترامپ به این کشور بود. استیضاح ترامپ که از زمان ورودش به کاخ سفید مطرح شده طی ماه‌های اخیر برجسته‌تر شده و گروه‌های بسیاری خواهان استیضاح وی هستند.
در همین حال نتایج جدید‌ترین نظرسنجی نیز حاکی از آن است که درصد شهروندان امریکایی که می‌گویند دونالد ترامپ باید استیضاح شود از نیمه ماه آوریل تاکنون با ۵ درصد افزایش به ۴۵ درصد رسیده است. علاوه بر این ۱۰ میلیون نفر از مردم امریکا نیز با امضای چند طومار خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند.
از سوی دیگر ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد، بر اساس نتایج نظرسنجی‌های صورت گرفته، ۱۷ ایالت مهم چرخشی از او حمایت می‌کنند. برخی از ایالات امریکا به طور سنتی و مرسوم دموکرات و برخی دیگر جمهوریخواه هستند، اما آن دسته از ایالت‌هایی که جهت‌گیری سیاسی ثابتی ندارند و به این ترتیب در انتخاب رئیس‌جمهور دموکرات یا جمهوریخواه تأثیر بسیاری دارند، ایالات «چرخشی» خوانده می‌شوند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور امریکا در توئیتر خود نوشت: نظرسنجی‌های ما نشان می‌دهند که در همه ۱۷ ایالت چرخشی بیشترین حمایت را در اختیار داریم. ترامپ روز سه شنبه به طور رسمی کمپین انتخاباتی خود را در اورلاندوی فلوریدا آغاز می‌کند.
رسانه‌ها اوایل هفته جاری گزارش کردند که ترامپ آن دسته از عاملان نظرسنجی‌های داخلی را که اظهار کرده‌اند او در تعدادی از ایالت‌های چرخشی کلیدی از رقبایش عقب افتاده، اخراج کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار