کد خبر: 958732
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: منطقه ۱۱ بیش از یکصد هکتار بافت فرسوده دارد که با برنامه‌های مشخص و زمان بندی، نوسازی و احیای این بافت‌ها در دستور کار قرار دارد.

حسین امیری در بازدید از طرح ها و پروژه های خدماتی منطقه 11 به همراه شهردار منطقه و جمعی از مدیران ستاد خدمات شهری اظهار کرد: منطقه ۱۱ در شمال غرب اصفهان با مساحت بیش از یک هزار و 100 هکتار دارای بافت قدیمی و تاریخی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

وی افزود: این منطقه بیش از یکصد هکتار بافت فرسوده دارد که با برنامه های مشخص و زمان بندی، نوسازی و احیای این بافت ها در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در بازدید از پارک امام رضا (ع) با اشاره به اینکه مساحت فضای سبز منطقه 11، بیش از 400 هزار متر مربع است، تصریح کرد:  در این منطقه با جمعیت بیش از 60 هزار نفر، میانگین سرانه فضای سبز حدود 5. 7 مترمربع است.

وی همچنین در بازدید از بوستان شهدای مدافع حرم رهنان که در زمینی به وسعت 520 مترمربع احداث شده است، گفت: ایجاد پارک ها و فضای سبز در مناطق مختلف شهر علاوه بر ایجاد فضایی برای تفرج و گردش شهروندان در کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش کیفیت زندگی تاثیر بسزایی دارد و باید در پارک ها ورزش صبحگاهی و همگانی را برای افزایش نشاط و شادابی همشهریان نهادینه کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در اصفهان جاذبه‌های گردشگری محدود به مرکز شهر نیست، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق شهر جاذبه های فرهنگی و تاریخی زیادی وجود دارد که سالانه می تواند توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند در نتیجه باید علاوه بر شناسایی مکان ها و جاذبه های گردشگری مناطق، برای توسعه و احیای آنها توجه ویژه داشت.

امیری با اشاره به اینکه قرار است محور گردشگری رهنان به عنوان بزرگترین محور گردشگری غرب اصفهان ایجاد شود، تصریح کرد: در این محور، پتانسیل های گردشگری زیادی چون مسجد جامع قبلتین همچنین دو حمام کوچک و بزرگ در مجاورت یکدیگر معروف به حمام چهل ستون و زورخانه رهنان وجود دارد که احیای آنها باعث هویت بخشی و جذب گردشگر به این منطقه می شود.

وی در بازدید از حمام تاریخی رهنان اضافه کرد: منطقه ۱۱ با هویت ۱۴۰۰ ساله باید به عنوان یکی از قطب های فرهنگی و تاریخی اصفهان مطرح شود و این میراث تاریخی برای نسل های آینده یادگار بماند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در مورد بستنی سنتی رهنان نیز گفت: خانه بستنی و لبنیات رهنان در محور گردشگری رهنان ایجاد می شود تا گردشگران علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری بتوانند از این خوراکی معروف شهر رهنان هم لذت ببرند.

وی با بیان اینکه مردم غرب اصفهان نیز باید به امکانات فرهنگی و تفریحی به آسانی دسترسی داشته باشند، تاکید کرد: اولین سینمای غرب اصفهان در رهنان در حال ساخت است و پس از احداث آن مردم غرب اصفهان به راحتی می توانند به سینما دسترسی داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در پایان گفت: در منطقه 11 توسعه و افزايش خدمات شهري به شهروندان، افزايش سرانه فضاي سبز، روان سازي عبور و مرور در معابر، ايجاد و توسعه اماكن و فضاهاي ورزشي، فرهنگي و تفريحي و توسعه طرح ها و برنامه هاي عمرانی را شاهد بودیم و باید با تلاش و جدیت در راستای چشم اندازهای تعریف شده با هدف خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان گام برداریم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار