کنترل خود را به دست خشم ندهید
کد خبر: 958631
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/0041Nn
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۴
عصبانیت عامل بسیاری از اشتباهات ماست
صرفنظر از اینکه چه عواملی در جامعه وجود دارد که می‌تواند منجر به بروز احساس نابرابری و بغض‌های فروخورده در ما شود و در نهایت هم در بعضی شرایط و تنگنا‌ها این بغض‌های فروخورده به شکل خشم‌های غیرقابل کنترل و عصبانیت‌های جبران‌ناپذیر بروز یابد
سرویس جامعه جوان آنلاین: صرفنظر از اینکه چه عواملی در جامعه وجود دارد که می‌تواند منجر به بروز احساس نابرابری و بغض‌های فروخورده در ما شود و در نهایت هم در بعضی شرایط و تنگنا‌ها این بغض‌های فروخورده به شکل خشم‌های غیرقابل کنترل و عصبانیت‌های جبران‌ناپذیر بروز یابد، در زندگی فردی اگر یاد بگیریم چگونه خشم و غضبمان را کنترل کنیم، به طور یقین زندگی شادتر و موفق‌تری خواهیم داشت. همین یک دلیل کافی است تا سعی کنیم عصبانیتمان را کنترل کنیم، به جای آنکه اجازه دهیم عصبانیت و خشم ما را به کنترل خود درآورد، چراکه اگر کنترل خود را به دست خشم بدهیم معلوم نیست آخر و عاقبتمان به کجا کشیده شود.

ناتوانی در کنترل خشم می‌تواند تمام ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. افرادی که زود از کوره در می‌روند معمولاً نمی‌توانند در زندگی شخصی و خانوادگی افراد موفقی باشند و اغلب موجب رنجش همسر و فرزندان و اطرافیانشان می‌شوند. از سوی دیگر در مسائل و چالش‌ها اگر خشمگین شوید و کنترل خود را از دست بدهید هیچ‌گاه نمی‌توانید به راه‌حل درست و منطقی برسید، چراکه خشم و غضب نخستین بخشی را که از کار می‌اندازد قدرت تفکر منطقی ماست. در هنگام عصبانی بودن ما دچار اشتباهات بسیاری می‌شویم، زیرا پردازش اطلاعات در آن هنگام برای ما مشکل می‌شود. علاوه بر این افراد خشمگین در محیط‌های کاری هم موفق نیستند و خشم‌شان موجب تخریب روابط کاری آن‌ها می‌شود، حتی اگر در حوزه کاری خود متخصص باشند، اما کنترل خشم امری شدنی و جزو مهارت‌هایی است که با تمرین می‌توان به آن دست یافت. تمرین‌هایی که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱- مکث، تنفس عمیق، ترک محل، اطمینان از حل مسالمت‌آمیز مشکل و دست برداشتن از افکار منفی تکنیک‌هایی است که می‌تواند در هنگام عصبانیت برای کنترل خشم به شما کمک کند.

۲- ریشه‌های عصبانیت خود را شناسایی کنید. گاهی واقعاً حق با طرف مقابل شماست و برای درک این موضوع کافی است تا برای لحظه‌ای خود را جای او بگذارید.

۳- یادگیری راه‌های برقراری ارتباط هم می‌تواند به ارتباطات بهتر و سالم‌تر ما با دیگران کمک کند و یکی از کلیدی‌ترین کار‌ها در برقراری ارتباط با دیگران هم آن است که سعی کنید شنونده خوبی باشید. گاهی وقت‌ها به خاطر آن خشمگین می‌شویم که منظور طرف مقابل را به درستی درک نکرده‌ایم و کافی است به آن‌ها فرصت دهیم منظورشان را بهتر بیان کنند.

۴- بعضی وقت‌ها از اشتباهات دیگران عصبانی می‌شویم، در حالی که همانطور که ما اشتباه می‌کنیم دیگران هم ممکن است دچار اشتباه شوند و ما باید یاد بگیریم همانطور که انتظار داریم دیگران اشتباهات ما را ببخشند ما نیز اشتباهات آن‌ها را ببخشیم، حتی به خاطر آرامش خودمان.

۵- سعی کنید در لحظه زندگی نکنید و به لحظات بعد از خشم و عصبانیت خود هم فکر کنید. به این فکر کنید که رفتار خصمانه شما در هنگام عصبانیت ممکن است دوست، همکار یا اعضای خانواده‌تان را برای همیشه از شما دور کند و تصویری ناخوشایند از شما در ذهنشان بنشاند و اینکه آیا می‌توانید از همراهی و علاقه آن‌ها چشمپوشی کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
مهمترین عناوین
آخرین اخبار