کد خبر: 958555
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان:
مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: محدوده ۱۸ هکتاری منطقه ۲ ظرفیت تبدیل شدن به یک پروژه گردشگری شامل زمین‌های بازی و ... را دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،محمد کیهانی در سی و دومین نشست خبری سه شنبه ها با رسانه با شعار ‍پاسخگویی در مسیر امید، با اشاره به اینکه منطقه دو تنها منطقه سه تکه در شهر اصفهان است، اظهار کرد: این شرایط سبب شده تا ارائه خدمت در منطقه دو که هزار و 145 هکتار وسعت دارد با دشواری روبرو باشد. 

وی با بیان اینکه 52 درصد از زمین های منطقه 2 علیرغم خدمات رسانی شهرداری به این محدوده در خارج از محدوده قرار دارد، اظهار داشت: این موضوع باعث شده تا نتوانیم نظارت و درآمدزایی از این بخش داشته باشیم. از کل وسعت محدوده قانونی منطقه، تنها 48 درصد در اختیار شهرداری منطقه 2 است که می توان روی درآمدزایی آن حساب کرد.  

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان تصریح کرد: از سویی یک سوم از 48 درصد محدوده قانونی منطقه 2 زمین کشاورزی است که از این محدوده نیز شهرداری نمی تواند درآمدزایی داشته باشد. با این وضعیت تنها روی 17 درصد از زمین های منطقه 2 می توان برای درآمدزایی حساب باز کرد. این در حالی است که منطقه 2 باید به تمام این عرصه خدمات رسانی کند اما از آن ها درآمدی ندارد.

وی ادامه داد: راهکار این معضل که گریبان گیر مناطق 2، 11، 14 و 15 است ایجاد خزانه واحد به صورت متمرکز در شهر اصفهان است تا شکاف بین مناطق کمتربرخوردار و برخوردار کاهش یابد.

کیهانی با اشاره به اینکه این وضعیت نامتوازن باعث شده تا در مناطقی از شهر اصفهان اعتبار برای آسفالت کردن جاده خاکی وجود نداشته باشد و در برخی مناطق آسفالت روی آسفالت ریخته شود، گفت: مقدمات تشکیل خزانه واحد در شهرداری اصفهان با کمک شورای شهر فراهم شده است و در سال آینده به این سو حرکت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: منطقه 2 دارای 100 هزار نفر جمعیت با محلاتی شامل دهنو، جاوان، ولدان، آفاران، برزان، بابوکان، رسالت و مشگین است که خصوصیت بارز این منطقه، محله محور بودن آن است. این ویژگی سبب شده تا معتمدان محلی در آبادانی و توسعه منطقه نقش پر رنگی داشته باشند.  

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی منطقه، بدهی ناشی از پروژه های دوره های قبل بود، گفت: بیشتر مراجعات منطقه را در ابتدای کار، طلبکاران از شهرداری تشکیل می دادند و اکنون می توانم بگویم دستاورد ما در منطقه 2 وصول مطالبات پیمانکاران بوده است.

وی ادامه داد: بودجه سال گذشته شهرداری منطقه 2 حدود 35.5 میلیارد تومان بود که 22 میلیارد تومان صرف پرداخت بدهی ها شد اما با این وجود با تلاش و همیاری، 70 درصد از بودجه عمرانی منطقه محقق شد.

کیهانی افزود: قیمت پروانه ساختمانی در منطقه 2 یک دهم برخی مناطق شهر اصفهان است و همین موضوع درآمدزایی را با سختی روبرو کرده است.

وی افزود: عرصه 18 هکتاری منطقه 2 فرصت خوبی برای تبدیل به یک منطقه گردشگری است که مقدمات این کار طی تفاهم نامه ای با سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری فراهم شده است و با آزادسازی زمین ها می توانیم زمینه های احداث زمین تنیس، پینت بال، کارتینگ، ورزش های هوایی و ... را ایجاد کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه 18 ماه برای حل مشکل محدوده 18 هکتاری منطقه و رفع مشکل موزاییک سازان صرف شده است و این کار از هفته گذشته کلید زده شد، گفت: در این طرح مشاغل مزاحم مانند کارگاه های موزائیک سازی و دیگر کارگاه ها و بخشی از زمین های کشاورزی بدون آب، با تغییر کاربری روبرو و درآمد حاصل از آن برای اجرای طرح هزینه خواهد شد.     

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کارگاه های موزاییک سازی منطقه 2 در برخی روزها یکی از آلوده ترین نقاط شهر اصفهان طبق شاخص های علمی است و این موضوع ناشی از استقرار کارگاه های غیرمجاز موزائیک سازی و دیگر مشاغل مزاحم در منطقه است، افزود: متاسفانه در گذشته طرح هایی برای انتقال این کارگاه ها به منطقه بختیار دشت در نظر گرفته شده بود که در دوره های گذشته زمین های تغییر کاربری شده در بختیار داشت به جای اختصاص به کارگاه های موزائیک سازی به کارگاه های آهن سازی که درآمدزایی بیشتری داشت، واگذار شد.

وی ادامه داد: این مسئله سبب شد تا دیوار بی اعتمادی بین شهرداری و نهادهای دولتی افزایش یابد و مانع انتقال کارگاه های موزائیک سازی شود. در این دوره از مدیریت شهری با مذاکراتی که با استانداری و برخی نهادهای دولتی داشتیم مجوز انتقال کارگاه های موزائیک سازی به بختیار دشت را دریافت کردیم که برای عملیاتی شدن این کار، مقرر شده یک پلاک در منطقه تعطیل و به جای آن یک پلاک تغییر کاربری شده در بختیار دشت به صاحبان کارگاه های غیرمجاز تحویل داده شود. 

کیهانی تصریح کرد: زمینه انتقال کارگاه های موزائیک سازی انجام شده است و امیدواریم این طرح در سال های آینده هم با جدیت پیگیری شود.

اختصاص 10 میلیارد تومان بودجه برای آزادسازی طرح پارک سوار

وی در مورد ساخت پارک سوار صمدیه نیز با اشاره به اینکه این پروژه برای جلوگیری از توقف اتوبوس ها و مینی بوس ها در کنار خیابان هایی مانند تختی، جهاد و .... اجرا می شود، گفت: طی تفاهم نامه ای که با سازمان پایانه های شهرداری اصفهان امضا شده است، تملک زمین های مورد نیاز این طرح از سوی شهرداری منطقه 2 انجام و برای اجرا به سازمان پایانه ها تحویل داده می شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان تصریح کرد: 10 میلیارد تومان تحت عنوان بودجه محرک توسعه برای آزادسازی زمین های این طرح در نظر گرفته شده است و با دستور شهردار اصفهان همیاری نهادهای مربوطه برای آزادسازی و اجرا فراهم شده است.   

وی ادامه داد: با اجرای این طرح شاهد تجمیع گاراژهای متعدد در خیابان های شهر اصفهان در قالب یک پارک سوار خواهیم بود. از سوی دیگر بخشی از فضای پارک سوار در اختیار سازمان اتوبوسرانی قرار می گیرد تا اتوبوس های شهری نیز در پایان فعالیت در این مکان، پارک شوند. 

کیهانی با اشاره به اینکه سال گذشته از فرصت برگزاری اجلاس جهانی شهر دوستدار کودک در اصفهان استفاده کرده و پیشنهاد ساخت خانه کودک در پارک قلمستان را ارائه کردیم، گفت: با توجه به شرایط فرهنگی منطقه نیاز به توسعه امکانات تفریحی به ویژه برای کودکان وجود دارد که برای این طرح 3.5 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: طرح اجرایی ساخت خانه کودک از سوی سازمان طراحی شهرداری تا 15 مردادماه سال جاری آماده می شود و تا دو سال آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از سرمایه های منطقه 2 زمین های غنی بختیار دشت است، اظهار کرد: تبدیل زمین های کشاورزی بدون آب در منطقه 2 به باغ شهر یکی از راه های درآمدزایی است که همیاری استانداری، کمیسیون ماده 5 و وزارت جهاد کشاورزی را می طلبد تا بلایی که در گذشته بر سر ناژوان آمد برای این منطقه هم تکرار نشود و برخی از شهروندان به جای خرید یا ساخت باغ در شهرهای اطراف اصفهان می توانند از ظرفیت این منطقه که در دل شهر است استفاده کنند. 

وی بیان کرد: منطقه دو موقعیت افزایش کد ارتفاع برای بلندمرتبه سازی را دارد و با توجه به اینکه قیمت پروانه ساختمانی در این منطقه نیز کمتر از سایر مناطق است، می تواند ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری و نیز خانه دار شدن اقشار کمتر برخوردار شهر باشد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان در مورد اقتصاد فرهنگ و رشد برنامه های فرهنگی منطقه نیز با بیان اینکه در این زمینه در سال 97 نسبت به سال 95 با رشد 550 درصدی تعداد برنامه ها روبرو بودیم به طوریکه 56 برنامه فرهنگی در سال 95 به 364 برنامه در سال 97 افزایش یافته است، اظهار کرد: رشد برنامه های اجتماعی هم در سال 97 نسبت به سال 95، 110 درصد بوده است.   

وی بیان کرد: میزان مخاطبان برنامه های فرهنگی منطقه هم در سال 97 با رشد 165 درصدی مواجه شد به طوریکه تعداد مخاطبان برنامه ها در سال 95، 56 هزار و 700 نفر بوده و به 149 هزار و 700 نفر در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

کیهانی تصریح کرد: یکی از طرح های تفریحی منطقه 2 ساخت استخر در خیابان صمدیه با حضور سرمایه گذار در زمینی به وسعت سه هزار و 500 متر است که قابلیت تبدیل به یک طرح هتلینگ را برای شهر اصفهان دارد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان تصریح کرد: منطقه دو دارای 104 هکتار بافت فرسوده است که طی نامه نگاری با تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس و ارسال نامه به معاون وزیر راه و شهرسازی، قرار است تصمیماتی برای تسهیل ساخت و ساز در بافت فرسوده منطقه اجرایی شود اما مشکل اصلی ما در این موضوع این است که شهروندان باید زمین خود را تحویل داده و آپارتمان تحویل بگیرند که شاید راضی کردن مردم این منطقه به این کار کمی دشوار باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته در هفت ماهه پایانی سال، صدور پروانه های ساختمانی با رشد 100 درصدی مواجه شد به طوریکه رتبه دوم را در بین مناطق 15 گانه به دست آوردیم. در این مدت زمان 129 هزار و 283 متر پروانه ساختمانی صادر شد.

کیهانی در مورد بودجه منطقه 2 هم گفت: سال 98 بودجه عمرانی منطقه 21 درصد رشد داشته است اما بودجه جاری را منفی 5 درصد کاهش دادیم. همچنین کل بودجه منطقه در سال جاری به 40 میلیارد تومان رسید و 14 میلیارد تومان هم برای اجرای پروژه های محرک توسعه اختصاص یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار