کد خبر: 958451
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کنترل توطئه‌های آمریکا در بازار ارز
رئیس کل بانک مرکزی گفت: وظیفه اصلی بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است و برای آن باید نقدینگی کنترل شود.

عبدالناصر همتی  در جلسه هم اندیشی شورای گفت‌وگوی استان آذربایجان شرقی با حضور  نایب رئیس مجلس و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالان اقتصادی، شرایط فعلی کشور را، حساس و ویژه خواند و اظهار داشت: آمریکا به دنبال بر هم زدن نظم عمومی جامعه و افزایش نرخ ارز و نیز دامن زدن به شایعات مربوط به تورم و مانند آن بود که البته این موارد بطور کامل کنترل شد.

به گفته رئیس شورای پول و اعتبار وظیفه اصلی بانک مرکزی حفظ ارزش پول ملی است و برای آن باید نقدینگی کنترل شود.

وی افزود هدف کنونی کمک به رونق تولید و بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد که در شرایط تحریم و برای مدیریت تأمین ارز، باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان همگی هماهنگ و همدل باشند. هدف بانک مرکزی کمک به تولید کننده و صادرکننده است از این رو باید صادرکنندگان غیرنفتی در ارائه ارز خود به سامانه نیما همراهی کامل را داشته باشند.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با مفید خواندن جلسه امروز خود با فعالان اقتصادی تأکید کرد: امروز جلسه خوبی با نمایندگان استان و فعالان اقتصادی داشتیم و طی آن دغدغه بانک مرکزی که همان حمایت از تولید و افزایش صادرات در کشور است، مطرح شد. در این بین تولیدکنندگان مسائلی دارند که بخشی از آن به نقدینگی و تأمین منابع مالی باز می گردد که امیدواریم با برنامه ریزی هایمان آن را تأمین کنیم.

همتی در ادامه با اشاره به حل مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد: معتقدیم که استان آذربایجان شرقی از استعداد و زمینه های لازم برای صادرات برخوردار است و نیز مقرر شد جلسات در این باره در تهران ادامه یابد و بانک مرکزی تلاش می کند که مشکلات آنها را برطرف کند.

همچنین مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در دوران تحریم باید تمرکز بر واحدهای تولیدی دوچندان شود، عنوان کرد: در شرایط تحریم و برای مقابله با آمریکا باید هرچه بیشتر به واحدهای تولیدی توجه کنیم و چرخ تولید را به گردش درآوریم. البته ما نیز در مجلس شورای اسلامی به این مهم یاری می رسانیم و در این راستا پیشنهاد می کنم سرانه اعتباری استان هدفمند شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر