کد خبر: 958035
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
دنیا حیدری
برگزاری کنفرانس خبری بعد از پایان این فصل رقابت‌های فوتبال (لیگ و جام حذفی) کمترین و متعارف‌ترین کاری بود که فدراسیون فوتبال می‌توانست برای پاسخ دادن به افکار عمومی و اصحاب رسانه انجام دهد. کنفرانسی که البته در راستای رفتار و تصمیمات منحصر‌به‌فرد فدراسیون فوتبال و دست‌اندرکاران آن به شکلی کاملاً عجیب و غیرمتعارف برگزار شد.
بعد از افتضاحاتی که در این فصل از رقابت‌های فوتبال رخ داد (به‌خصوص در بازی‌های تراکتور –پیکان، پرسپولیس – سپاهان و پرسپولیس – داماش در جام حذفی) انتظار می‌رفت تاج در رأس فدراسیون فوتبال پاسخگوی این بی‌انضباطی‌ها و بی‌تدبیری‌ها باشد و در پیش پا افتاده‌ترین و ساده‌ترین کار ممکن بابت صحنه‌های حاشیه‌ای که رخ داد از مردم عذر‌خواهی کند و قول عدم تکرار آن‌ها را بدهد. رئیس فدراسیون فوتبال، اما در کمال ناباوری نه فقط حاضر به قبول مسئولیت و عذرخواهی نشد، بلکه با انداختن همه تقصیر‌ها بر گردن نیروی انتظامی و دیگر مسئولان حفظ امنیت ورزشگاه، خود و فدراسیون متبوعش را مبرا خواند.
تاج در حالی یک‌طرفه زمین و زمان را مقصر می‌خواند و فدراسیون را مبرا می‌داند که با کوچک‌ترین واکنشی هم نسبت به این یک‌طرفه پیش رفتن و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت مواجه نمی‌شود، چراکه همه جوانب کار از پیش اندیشیده شده و رئیس فدراسیون در کنفرانسی برای پاسخگویی به اصحاب رسانه حاضر شده که نفرات آن از چندین فیلتر رد شده‌اند و نه فقط حاضران در کنفرانس که حتی سؤال‌های آن‌ها نیز غربال شده تا مبادا رئیس فدراسیون با کوچک‌ترین چالشی مواجه شود!
قرار بود تاج پاسخگوی افکار عمومی باشد و رسانه‌ها به عنوان نماینده‌های مردم باید از رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات اخیر به‌خصوص حاشیه‌های پرتعداد و تأسفباری که در بازی‌های لیگ و جام حذفی رخ داده بود، سؤال می‌کردند. اتفاقاتی که طی هفته‌های اخیر صحنه‌های دلخراش و تأسفبار بسیاری را به دنبال داشت و شأن و امنیت فوتبال ایران را زیر سؤال برد، اما از آنجایی که هیچ‌یک از اقدامات فدراسیون فوتبال ایران مطابق عرف و اصولی که در دنیای فوتبال وجود دارد نیست و درست زمانی که تصور می‌شد فدراسیون قرار است پاسخگوی مدیریت ضعیف و بی‌برنامه‌اش باشد، شاهد برگزاری کنفرانسی با بالاترین سطح امنیتی بودیم که شاید نظیر آن در کنفرانس‌های خبری رئیس‌جمهور هم دیده نشود!
امنیتی که اگر یک‌دهم آن در ورزشگاه‌ها اعمال می‌شد، امسال شاهد این حجم از اتفاقات ناگوار و صحنه‌های خونین روی سکو‌ها نبودیم.
این تازه‌ترین سناریویی بود که فدراسیون فوتبال برای پاسخگویی به افکار عمومی نوشته بود. سناریویی که بیش از پاسخگویی به افکار عمومی، توهین به اصحاب رسانه بود!
این‌بار کار از دستچین کردن خبرنگاران هم گذشته بود و تنها تعداد خاصی که کارت‌های مخصوص بازی‌های ملی را داشتند، توانستند رودرروی تاج بنشینند. البته آن‌هم به شرطی که کارت مکمل برایشان صادر شود، اما همه فیلتر‌ها برای رسیدن به رئیس فدراسیون فوتبال به همین‌جا ختم نشد و آن‌هایی هم که قصد سؤال پرسیدن از تاج را داشتند باید یک ساعت قبل سؤال‌های خود را تحویل می‌داند تا جناب رئیس بداند قرار است در چه خصوصی پاسخگو باشد و در صورتی که صلاح دانستند پاسخی برای سؤالات مطرح شده آماده کنند!
مقدمه‌ای که راه فراری برای تاج بود تا نه فقط پاسخی به مدیریت ضعیف فدراسیون ندهد که با فراغ بال این فرصت را داشته باشد تا زمین و زمان را مقصر اتفاقات رخ داده بخواند و پای خود را به سادگی هرچه تمام‌تر از ماجرا بیرون بکشد.
در واقع فدراسیون با برگزاری چنین کنفرانس سراسر امنیتی به‌وضوح اعلام کرد که قصدی برای دادن پاسخ به بی‌تدبیری‌هایش ندارد و حاضر نیست مسئولیت مدیریت ضعیف خود و اطرافیانش را بپذیرد و همواره دیگران را مقصر می‌داند. با این نگاه یک‌طرفه و کاملاً غیرمنطقی، تعجبی هم ندارد که شاهد باشیم تاج بی‌هیچ ابایی تأکید کند که سال آینده نیز این اتفاق‌ها تکرار خواهد شد، در حالی که بی‌تردید اگر نهاد‌های ذی‌ربط و مسئولان بالادستی تاج را برای پاسخگویی احضار کرده بودند، رئیس فدراسیون اینگونه به سادگی هرچه تمام‌تر شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی‌کرد و صراحتاً نوید تکرار فاجعه‌های خونبار این فصل را نمی‌داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار