کد خبر: 957934
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: با اخذ مجوز از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری کارخانه راکد چرم مغان به پارک علم و فناوری تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در جریان بازدید معاون هماهنگی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از طرح‌های تولیدی و راکد در اردبیل اظهار کرد: کارخانه چرم مغان که در سال‌های نه چندان دور با ظرفیت مناسب به تولید مشغول بوده و زمینه اشتغال جوانان منطقه را فراهم کرده بود بعد از گذشت هشت سال رکود و تعطیلی دوباره قرار است به چرخه تولید بازگردد که در این زمینه با هماهنگی مرکز علم و فناوری قرار شده این مجموعه به توان تولیدی و اشتغالزایی مضاعف دست پیدا کرده و نسبت به سال‌های قبل دوران طلایی را مجددا تکرار کند.

وی خاطرنشان کرد: البته دیگر قرار نیست در این مجموعه صنایع پائین دستی چرم نظیر کیف و کفش مورد نظر و هدف این مجموعه باشد بلکه قرار است صنایع بالادستی چرم در این مجموعه هدفگذاری شود تا در بخش توسعه صنایع دستی و حوزه گردشگری بتوان از شرایط و ظرفیت آن در راستای رونق بیشتر استفاده کرد.

رئیس شورای اشتغال استان اردبیل افزود: قرار است از همین سالجاری در این واحد راکد زمینه اشتغال 400 نفر فراهم آید که هر سال قرار است در این مجموعه این ظرفیت اشتغال محقق شود تا در چند سال آینده فضای اشتغال دو تا سه هزار نفر در این کارخانه که در یک فضای 16 هکتاری فعال خواهد شد، فراهم آید.

بهنامجو ضرورت تامین زیرساخت‌ها در این مجموعه تولیدی را یادآور شد و بیان کرد: ما قرار است در این مجموعه زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر فیبرنوری، جاده دسترسی و سایر امکانات را مهیا کنیم تا براساس توافقی که با معاونت علم و فناوری رئیس جمهور به امضا رسیده این مجموعه به قطب منطقه‌ای پارک علم و فناوری تبدیل شود.

وی در مورد روند احداث کارخانه کریستال و عملیات ساختمانی روبه جلوی این مجموعه گفت: روند دریافت تسهیلات از سوی سرمایه‌گذاران این پروژه تا یک ماه آینده تسهیل خواهد شد و ما قادر خواهیم بود فاز اول این مجموعه را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار اردبیل به سرمایه‌گذاری 400 میلیاردی در این مجموعه اشاره کرد و افزود: این کارخانه با تکمیل در مراحل مختلف بستر اشتغال یک هزار و 500 نفر از جوانان این استان را به وجود می‌آورد.

در این بازدیدها معاون هماهنگی و توسعه‌ای منطقه‌ای وزیر کشور به همراه استاندار و فرمانداران اردبیل و نمین و برخی از مدیران اجرایی از منطقه آزاد تجاری، کارخانه کریستال، کارخانه تولید داروهای گیاهی پارسیان، کارخانه تولید الکل طبی، آرتامد و چرم مغان بازدید کردند.

کارخانه تولید گیاهان دارویی که تا آخر امسال با 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد ظرفیت یک هزار نفر اشتغال را دارد و کارخانه تولید الکل طبی نیز با 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی زمینه اشتغال 70 نفر را با ظرفیت تولید 5 هزار و 400 تن به وجود می‌آورد.

اما بزرگترین کارخانه نساجی شمالغرب کشور نیز که با برند آرتامد اقدام به تولید منسوجات می‌کند در حال حاضر با ظرفیت 20 هزار تن و اشتغال 650 نفر با تامین پنبه از مغان به فعالیت خود تنها با 30 درصد ظرفیت ادامه می‌دهد تا تولیدات آن روانه بازار مصرف شود.

کارخانه چرم مغان نیز که سال‌های طولانی است به تعطیلی کشیده و این مجموعه به یک واحد متروکه تبدیل شده قرار است به پارک علم و فناوری و استقرار واحدهای فناور تبدیل شود تا جوانان کارآفرین بتوانند از فضای 16 هکتاری این مجموعه استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر