کد خبر: 957775
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تمام راه‌های شریانی استان دارای ردیف ملی بوده و این موضوع مهمی در بحث توسعه راه‌های استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری در جلسه بررسی پروژه‌های راهسازی در اردبیل اظهار داشت: دو سال قبل در استان در مجموع سه ردیف ملی بر پروژه‌های راه وجود داشت ولی در حال حاضر به جرات می توان گفت تمام راه‌های شریانی استان اردبیل دارای ردیف ملی است و این موضوع مهمی در بحث توسعه راه‌های استان اردبیل است.

وی گفت: برای هر تک تک پروژه‌ها در حال حاضر اعتبار و تخصیص تعریف شده است در حالی که از دو سال قبل محور اردبیل به سرچم ردیف نداشت و ما شاهد تصادفات ناگواری در این محور بودیم و  این محور حتما باید به بزرگراه تبدیل شود چرا که آمار تردد این محور نشان از ضرورت این مساله دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به بحث احداث آزادراه در استان افزود: ما در استان اردبیل آزادراه نداریم و با توجه به آمار تردد جاده‌های ما دو محور ظرفیت آزادراه را دارد که یکی اردبیل به آستارا یا عبارت دیگر راه غرب به شرق یعنی سراب، اردبیل، آستارا و دومین راه که توجیه آزادراه دارد اردبیل به سرچم است و بقیه محورها با توجه به آمار تردد توجیهی برای آزادراه شدن ندارد، بنابراین ما در تمام پروژه‌ها ردیف بودجه داریم و تمام محورهای شریانی راه مطالعات امکان سنجی‌اش تمام شده و مطالعات فاز یک هم در دست اجراست.

حیدری تصریح کرد: محور اردبیل به سرچم با وجود اینکه اکثر محور تحویل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان داده شده است ولی باز اداره کل راه و شهرسازی استان خودش را از این مجموعه جدا نمی‌داند چرا که امکانی که از منابع ملی برای این پروژه استفاده می‌کنیم وجود دارد بنابراین در برنامه داریم در جایی که نیاز به لکه گیری و روکش داشته باشد همانند سال قبل امسال هم انجام دهیم و سال‌های بعد هم انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: این گونه نیست که بگوئیم چون پروژه را تحویل داده‌ایم هیچ وظایفی نداریم چون هنوز ردیف ملی دارد ما خودمان را مکلف می‌دانیم در کنار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای ادامه کارهای باقی مانده این محور کارهای لازم را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از اردبیل به سه راهی صحرا، گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر و اردبیل یعنی یک لوپ 450 کیلومتر مطالعات امکان سنجی انجام شده و مطالعات فاز یک و دو بالای 50 درصد انجام شد و بالای 50 درصد دیگر هم در حال انجام است و امیدواریم تا یک سال آینده ما حتما تمامی مطالعات فاز یک و دو را انجام دهیم و قسمتی از این محورها برای عملیات اجرایی شروع شود.

حیدری اظهار کرد: در کنار این مطالعات ما از اردبیل تا سه راهی صحرا به بزرگراه تبدیل شده و مردم در حال حاضر استفاده می کنند و از سه راهی صحرا به سمت رضی باز یک قسمتی تبدیل به بزرگراه شده و قسمت دیگر نیز در شرف برگزاری مناقصه است.

وی افزود: در خروجی رضی چیزی در حدود هشت کیلومتر سخت‌ترین مناطق توپوگرافی و سخت‌ترین نوع سنگ را دارد و ما در حال احداث بزرگراه هستیم که امیدواریم ظرف دو ماه آینده مردم شاهد افتتاح این پروژه باشیم چرا که افرادی که از این محورها تردد می‌کنند از جاده قدیم رفت و آمد می‌کنند و از راه جدید هیچ گونه اطلاعی ندارند چون راه قدیم با راه احداثی فاصله دارد ما یک واریانتی کار می‌کنیم به طول هشت کیلومتر که بعد از افتتاح آن مردم از حجم کار مطلع می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر آن چهار خطه ورودی شهر گرمی در حدود پنج کیلومتر و علاوه بر آن، امسال تا آخر فصل کاری پنج کیلومتر این محور را تمام می‌کنیم و به صورت بزرگراه استفاده خواهد شد و علاوه بر این از خود گرمی تا بیله‌سوار ما مجوز برگزاری مناقصه برای باند دوم را از وزارتخانه گرفته‌ایم که در حال رایزنی هستیم یک پیمانکار توانمند پیدا کنیم تا باند دوم این محور را شروع کند و بعد از این محور، بیله‌سوار تا پارس‌آباد باز مطالعات امکان سنجی فاز یک و دو در حال انجام است.

وی با اشاره به محور پارس‌آباد به سربند تصریح کرد: محور پارس‌آباد به سربند یکی از نقاطی بوده که در آن تصادفات زیادی رخ می‌دهد که ما همه محورها را اولویت‌بندی می‌کنیم که محور پارس‌آباد به سربند به طول 20 کیلومتر عملیات اجرایش شروع شده و با سرعت بیش می رود و از سربند تا مشگین‌شهر مطالعات فاز یک و دو در حال انجام بوده و بعد از مشگین ‌شهر به سمت سه راهی صحرا باز باند دوم در حال انجام است و تمامی انرژی خود را گذاشته‌ایم که حداقل امسال 18 تا 20 کیلومتر این محور  را تمام کنیم تا به بزرگراه تبدیل شود و نهایتا دغدغه‌ای که مردم و مسئولان دارند رفع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر