کد خبر: 957549
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ به مصاف برزیل رفت و در یک بازی پر افت و خیز ۳ بر ۲ بازی را باخت، اما یک امتیاز گرفت. این در حالی است شاگردان کولاکوویچ هفته اول لیگ ملت‌های والیبال را با نمایشی فوق العاده به پایان رسانده بود و با ۹ امتیاز در صدر لیگ ملت‌ها قرار داشتند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین : در این بازی ریکاردو لوکارلی با کسب ۲۰ امتیاز برای برزیل، امتیاز آورترین بازیکن زمین شد. در سوی دیگر نیز، سید محمد موسوی با کسب ۱۹ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن ایران بود که با توجه به پست او به عنوان سرعتی زن قابل توجه است. امیر غفور نیز در این دیدار ۱۷ امتیاز را برای ایران کسب کرد. ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، پوریا فیاضی، امیر غفور و علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور پا به میدان گذاشت.

ست اول
در ست اول بلندقامتان ایران بازی خیلی خوبی ارائه دادند و با نمایش فوق العاده توانستند یکی از بهترین تیم‌های ایران را شکست دهند. اعتماد به نفس بالای بازیکنان ایران امان تیم برزیل را بریده بود. دفاع خوب موسوی و سرویس‌های بی نقص فیاضی و درخشش غفور امتیاز‌های خوبی را نصیب ایران کرد. آن‌ها که تصور نمی‌کردند بازیکنان ایران ایران چنین نمایشی را ارائه دهند سعی کردند با تعوض‌های متعدد جلوی امتیازگیری ایران را بگیرند، اما در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم
در ست دوم ترکیب برزیل کمی متفاوت‌تر شد. بیشتر بتزیکانن باتجربه که روی نیمکت بوند به زمین آمدند. برتری برزیل در این ست کاملا مشهود بود. امتیازات پیاپی آن‌ها بازیکنان ما را غافلگیر کرده بود و اجازه خودنمایی به شاگردان کولاکوویچ را نمی‌داد. دفاع عالی روی تور و عملکرد کم نقص بازیکنان برزیلی توانست فاصله را با ایران بیشتر کند و وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۰ به سود خود خاتمه دهند. این روند برتری ادامه داشت و تابلو نتایج ۲۰ بر ۱۳ به سود برزیل نشان می‌داد. در ادامه کولاکوویچ که ست دوم را از دست رفته می‌دید به بازیکنانی همچون کریمی، یلی، قائمی و مسعود غلامی هم میدان داد، اما این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به سود برزیل خاتمه پیدا کرد. تیم والیبال ایران عملاً دراین ست حرفی برای گفتن نداشت.
 
اولین باخت ایران با کسب یک امتیاز برابر برزیل در لیگ ملت‌ها
ست سوم
ست سوم از حساسیت بالایی برخوردار شده بود. همه چیز به تساوی کشیده شده بود. ایران که در ست دوم غافلگیر شده بود از ابتدا این ست را با نمایش بهتری شروع کرد، اما وقت استراحت دوم فنی را ۱۶ بر ۱۴ به حریف خود واگذار کرد. در ادامه در ادامه ایران بهتر از حریف ظاهر شد و توانست امتیازات عقب افتاده را جبران کند و ۱۸ بر ۱۷ پیش بیفتد. دفاع موسوی نتیجه بازی را در امتیاز ۱۷ به تساوی کشاند تا این بار سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت فنی کند. سرویس‌های عالی و بی نقص غفور و درخشش فیاضی در انتهای زمین باعث شد تا ایران دومین ست بازی را هم به سود خود به پایان برساند و در نهایت این ست هم ۲۱ بر ۱۲۵ به سود ایران به پایان برسد.

ست چهارم
تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم با قدرت بازی را آغاز کرد. از همان ابتدا سرویس‌های خوب فیاضی، ما را ۷ بر ۳ از حریف پیش انداخت. این روند برتری ادامه داشت تا اینکه ۱۶ بر ۱۳ وقت استراحت فنی برای ایران بدست آمد. در این ست بچه‌ها در دفاع روی تور کم اشتباه ظاهر شدند. با ورود مجدد دو تیم به زمین، روند خوب ایران در دریافت‌های اول با وجود سرویس‌های خوب برزیلی‌ها ادامه داشت تا ایران همچنان با دو امتیاز اختلاف از حریف خود پیش باشد. با تک دفاع محمد موسوی ایران فاصله را به سه امتیاز افزایش داد تا برزیل تقاضای وقت استراحت کند. بازی ۲۱ بر ۱۸ به سود ایران ادامه داشت، اما در لحظه حساسی که عبادی پور می‌توانست امتیاز ۲۴ را برای ایران به همراه آورد با بی دقتی توپ زل به بیرون زد تا فاصله امتیازات کمترو کمتر شود. دال‌زاتو، سرمربی محروم برزیلی‌ها که در سالن مسابقه حاضر بود از عملکرد شاگردانش رضایت نداشت و بار‌ها اعتراض خود نسبت به این موضوع را بیان کرد. در امتیاز ۲۱ برزیلی‌ها بازی را به تساوی کشاندند. در حالی که ایران می‌توانست پیروز این ست در امتیاز ۲۵ باشد، با درخشش لئال در ترکیب برزیل، تکلیف پیروز این ست به امتیازات بالای ۲۵ کشید. نمایش نزدیک دو تیم تا امتیاز ۲۶ ادامه داشت که یک دفاع خوب از ایران برتری را نصیب شاگردان کولاکوویچ کرد، اما این پایان کار نبود و برزیلی‌ها در نهایت با نتیجه ۳۳ بر ۳۱ این ست را بردند تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم
در ست پنجم شاگردان کولاکوویچ بازهم از همان ابتدا دو امتیاز از حریف خود پیش افتادند، اما در ادامه انسجام تیمی شاگردان کولاکوویچ بهم ریخت و برزیل ۸ بر ۳ جلو افتاد تا برای رسیدن به پیروزی در این ست و مجموع پنج ست در شرایط مطلوب قرار بگیرد. نظم تیمی ایران در ست پنجم کاملاً بهم ریخته شده بود. دیگر خبری از قدرت ست‌های گذشته در ایران نبود. برزیلی‌ها هم با زدن سرویس‌های هدفدار و قدرتی بهره لازم را بردند و در نهایت ست پنجم با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود خود خاتمه دادند.

***
به این ترتیب تیم ملی برزیل چهارمین پیروزی خود را جشن گرفت و ایران هم نخستین شکست خود را در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ متحمل شدند. هر دو تیم ایران و برزیل مسابقات را با کسب ۳ برد آغاز کردند. برزیلی‌ها در شرایطی به مصاف ایران رفتند که رزنده، پاسور اصلی خود و دال‌زاتو، سرمربی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. برزیل با ۳ طلای المپیک، ۳ طلای قهرمانی جهان و ۲ طلای جام جهانی تیمی پر افتخار و صاحب سبک در والیبال دنیا است که همواره در میان قدرت‌ها حضور داشته و به ویژه در سال‌های اخیر چهره یک مدعی را از دست نداده است. دو تیم پیش از این ۱۴ بازی رسمی جهانی مقابل یکدیگر انجام داده بودند که ۱۱ پیروزی از آن برزیل و ۳ برد با ایران بوده است. برزیل ۵ بازی گذشته خود را مقابل ایران با پیروزی به پایان رسانده بود.


برنامه بازی‌های ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸: ایران – آرژانتین، ساعت ۱۰:۴۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸: ایران – ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار