کد خبر: 957438
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
قاره سبز زیر پای لیورپول
قهرمانی اروپا بهترین پاداش برای لیورپول سختکوش بود. فینال لیگ قهرمانان اروپای امسال نبردی تمام انگلیسی بین لیورپول و تاتنهام بود که در نهایت هم تجربه یورگن کلوپ و شاگردانش بر بی‌تجربگی اسپرز‌ها غلبه کرد
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ششمین قهرمانی قرمز‌ها در لیگ قهرمانان در حالی به دست آمد که سال گذشته این تیم در فینال مغلوب رئال‌مادرید شد و انتقام این باخت تلخ را از تاتنهام گرفت. با این نتیجه لیورپول باید سوپرجام اروپا را در شهر استانبول مقابل چلسی برگزار کند.

بهترین شب زندگی
بهترین شب زندگی مرد آلمانی در مادرید گذشت؛ یورگن کلوپ پیش از این دو بار با تیم‌های دورتموند و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان شکست خورده بود، اما سومین فینال برای او به بهترین شکل ممکن رقم خورد. گل‌های محمد صلاح و اوریگی، کلوپ را به آرزویش رساند. حالا او هم پس از چهار سال حضور در لیگ برتر جزیره جزو مربیانی است که فتح لیگ قهرمانان را تجربه کرده‌اند: «برای پسر‌ها خوشحالم؛ برای آن‌هایی که در زمین بودند. برای خانواده‌ام خیلی خوشحالم. آن‌ها هر سال که ما به فینال می‌رسیدیم در هر دیداری که می‌باختیم، خیلی ناراحت می‌شدند؛ بنابراین بیش از همه شایسته این قهرمانی هستند. این قهرمانی باور نکردنی است. این بهترین شب زندگی‌ام بود. این برای پیشرفت ما مهم است. این جام می‌تواند خیلی کمک کند. اکنون ما می‌توانیم به کارمان ادامه دهیم.» تبریک تلفنی پپ گواردیولا به کلوپ از جمله حواشی جالب دیدار فینال بود.

افسوس بی‌پایان
تاتنهام برای صعود به فینال تلاش زیادی کرد و تیم‌های سرشناس و بزرگی را از پیش‌رو برداشت. با اینکه خیلی‌ها حتی فکرش را هم نمی‌کردند که اسپرز‌ها تا این اندازه پیشرفت کرده باشند، اما پوچتینو تیمی را برای این فصل ساخت که جای هیچ انتقادی باقی نماند. سرمربی آرژانتینی پس از ناکامی تیمش از کسب جام از افسوس بی‌پایانش سخن گفت: «همه دیدند در این بازی چه اتفاقی افتاد. پنالتی دقیقه اول همه چیز را خراب کرد و ضربه روحی و روانی سنگینی به ما زد. بازیکن ما اصلاً از عمد به توپ دست نزد و قصدی هم نداشت. توپ اول به بدن او برخورد کرد، نباید این صحنه پنالتی اعلام می‌شد. اوضاع نباید این‌طور پیش می‌رفت، ولی من از عملکرد شاگردانم در این دیدار کاملاً راضی هستم و معتقدم با وجود این مشکلات بازی خوبی ارائه دادند.» عادلانه خواندن قهرمانی لیورپول نکته جالبی بود که سرمربی تاتنهام در مقابل خبرنگاران بیان کرد: «البته فکر می‌کنم لیورپول عادلانه به قهرمانی رسید. آن‌ها در فینال بهتر از ما ظاهر شدند و از موقعیت‌هایشان به خوبی استفاده کردند. این آخرین بازی فصل بود و تیمم توانست بخش زیادی از ریتم بازی را کنترل کند. من به تیم حریف تبریک می‌گویم. لیورپول امسال فصل فوق‌العاده‌ای داشت. صحبت کردن خیلی راحت نیست، چون دیدم چطور بازیکنانم هرچه در توان داشتند به نمایش گذاشتند.»

برآورده شدن آرزو
ستاره لیورپول محمد صلاح بود، ستاره‌ای که هواداران برای گلزنی‌اش لحظه‌شماری می‌کردند. با این حال هیچ‌کس فکر نمی‌کرد انتظار هواداران در کمتر از یک دقیقه از شروع بازی برآورده شود. اعلام ضربه پنالتی به سود قرمز‌ها و تأیید تصمیم داور توسط VAR جای هیچ شک و شبهه‌ای را باقی نگذاشت تا ستاره مسلمان علاوه بر گلزنی بالاخره حضور ۹۰ دقیقه‌ای در فینال لیگ قهرمانان را هم تجربه کند: «فصل آینده VAR را خواهیم دید و من حالا آن را دوست دارم. این فوق‌العاده است که در این دیدار پیروز شدیم. صادقانه بگویم، نمی‌دانم چه بگویم. حالا همه خوشحال هستند. ما فینال را بردیم. این دومین فینال پیاپی ماست و من بالاخره ۹۰ دقیقه کامل بازی کردم. بازی سال گذشته از نظر عملکرد فردی برای هیچ کس بازی فوق‌العاده‌ای نبود، اما در مادرید همه درخشان بودند. تبریک به همه ما و همه هواداران در سراسر دنیا.» در فینال سال گذشته محمد صلاح در نیمه اول بازی با رئال در برخورد با سرخیو راموس مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد.

آقای گلی مسی
با اتمام رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا عنوان آقای گلی این دوره به لیونل مسی رسید. بارسلونا تا مرحله نیمه‌نهایی بالا آمد و با باخت به لیورپول با جام خداحافظی کرد. با این حال ستاره آرژانتینی با ۱۲ گل زده بهترین گلزن رقابت‌ها لقب گرفت. لواندوفسکی با هشت گل در رتبه دوم ایستاد و رونالدو، کین و آگرو هم با شش گل مشترکاً در رده سوم قرار گرفتند. مسی در شرایطی برای ششمین بار لقب آقای گلی اروپا را به خود اختصاص داد که در سه دوره گذشته این مقام در دست کریس رونالدو بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار