کد خبر: 957361
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
ایران ۳ – ۰ آلمان
در آخرین روز از هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در چین، تیم ملی ایران به مصاف آلمان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید. این پیروزی، سومین برد متوالی شاگردان کولاکوویچ در لیگ ملت‌ها بود. تیم ملی والیبال کشورمان با هتریک در صدر جدول لیگ ملت‌ها قرار گرفتند.
وحید صابری
ست اول: ۳۰ - ۲۸ ایران
در ست اول شروع بازی با برتری نسبی آلمان همراه بود. عملکرد خوب آن‌ها باعث شد تا چهار امتیاز اختلاف را ایجاد کنند و ۶-۲ از ایران پیش بیفتند، اما رفته رفته سرویس هاس خوب فیاضی باعث شد تا تیم فاصله امتیازی اش را کم کند تا در نهایت ایران در وقت فتی دوم ۱۶ بر ۱۳ از حریف خود پیش بیافتد. شاگردان کلاکوویچ برتری خود را ادامه دادند و در نهایت با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم: ۲۹ - ۲۷ ایران
با شروع ست دوم ژرمن‌ها بازهم عملکرد بهتری ارائه دادند و با به کار گیری سرعت در خط حمله ۴ بر ۱ پیش افتادند. آلمان‌ها برتری خود را ادامه دادند و در وقت استراحت فنی ۸ -۵ از ایران پیش افتادند. اما در ادامه با درخشش امیر غفور و فیاضی نتیجه بازی را ۱۰ - ۹ به سود ایران عوض کردند. این روند هجومی ادامه داشت تا نهایتا ۱۶-۱۴ وقت استراحت فنی دوم را از آن خود کنند. در این ست نیز دو تیم به صورت پایاپای تا امتیاز ۲۶ پیش می‌رفتند تا اینکه با اشتباه پاسور آلمان، ایران به امتیاز ۲۷ رسید. در ادامه هم این ایران بود که برتری خود را حفظ کرد و در نهایت با نتیجه ۲۹ - ۲۷ پیروز ست دوم بازی شد.

ست سوم: ۲۵ - ۲۰ ایران
ست سوم با برتری قاطع ایران آغاز شد. از ابتدای این ست ایران برتری خود را به حریف دیکته کرد و توانست با درخشش فیاضی در خط سرویس چهار امتیاز اختلاف را ایجاد کند تا آلمانی‌ها درخواست وقت استراحت کنند. ایران با حفظ چهار امتیاز اختلاف با حساب ۸ - ۴ وقت استراحت فنی نخست را از آن خود کرد. برتری ایران ادامه پیدا کرد تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد. آنچه در این بازی بسیار مشهود بود اینکه آلمان در سرویس امتیازات زیادی با نصیب ایران کردند.

آمار بازی
ایران در این بازی ۴۵ آبشار موفق، ۴ دفاع روی تور موفق؛ و ۶ امتیاز سرویس را به ثبت رساند. همچنین ۲۹ امتیاز ایران از طریق اشتباهات تیم آلمان کسب شد. در این دیدار محمد موسوی با ۷ آبشار موفق، ۳ دفاع روی تور موفق و ۳ امتیاز سرویس (مجموعاً ۱۳ امتیاز) و پوریا فیاضی با ۱۱ آبشار موفق و ۲ امتیاز سرویس (مجموعاً ۱۳ امتیاز) امتیاز آورترین بازیکنان ایران بودند.
اما در سوی دیگر سیمون از تیم آلمان با کسب ۱۷ امتیاز (۱۲ آبشار موفق، ۳ دفاع روی تور موفق و ۲ امتیاز سرویس)، امتیاز آورترین بازیکن این دیدار معرفی شد.


برنامه هفته دوم لیگ ملت‌ها به میزبانی ژاپن:
ایران - برزیل: جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
ایران - آرژانتین: شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰
ایران - ژاپن: یک‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۰
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار