کد خبر: 957213
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
فرمانده انتظامی استان اردبیل:
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: نرخ وقوع سرقت در استان اردبیل از میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میانگین نرخ وقوع سرقت در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۳۷ فقره می باشد که این رقم در استان اردبیل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۹۸ فقره بوده و از میانگین کشوری ۱۳۹ فقره کمتر است.

وی افزود: این استان در زمینه فراوانی وقوع جرم مانند سرقت در بین استان های کشور در رتبه ۳۰ و در وقوع شرارت در رتبه ۲۶ قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: امسال تاکنون ۸۱ درصد سرقت ها در استان اردبیل از نوع خرد و ۱۹ درصد از نوع سرقت مهم مانند سرقت از منازل، مغازه و ماشین بوده است.

حسینی با بیان اینکه اردبیل یکی از استان های امن کشور است، ادامه داد: وقوع جرایم خشن مانند سرقت های مسلحانه، راهزنی و گروگانگیری در این استان صفر است

وی از برخورد قاطع پلیس با مجرمان خبر داد و اضافه کرد: کشف و دستگیری سارقان طلا فروشی در اندک زمان ممکن در شهرستان کوثر و کشف ارز خارجی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان بیله سوار از جمله اقدامات موفق پلیس استان در سال جاری است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال میزان وقوع سرقت در استان اردبیل ۱۲ درصد افزایش و میزان کشفیات پلیس ۴۷ درصد افزایش داشته است.

حسینی افزود: امسال تاکنون ۷۸۷ سارق در استان شناسایی و دستگیر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی از کاهش ۸۳ درصدی وقوع قتل در استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این مدت دستگیری مجرمان شرارت نیز ۵۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: امسال تاکنون مجموع جرایم به وقوع پیوسته در استان ۱۲ هزار و ۸۷۲ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر