کد خبر: 957192
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
تبریز به معامله قرن «نه» گفت
مردم آذربایجان شرقی همزمان با سایر استان های کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حضور پرشور و باشکوهی در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و حماسه ای دیگر رقم زدند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در تبریز همزمان با سراسر کشور، از صبح  جمعه از مساجد و محلات و از هشت مسیر اصلی به طرف سه راه مصلای اعظم امام (ره) این شهر برگزار شد.

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس و همدوش با سایر مسلمانان جهان و ایران، مردم ولایی و روزه دار آذربایجان شرقی در ۴۰ شهر، بخش و روستای این استان از دقایقی قبل طنین استکبارستیزی سر داده و راهپیمایی این روز را برگزار کردند.

گزارش از شهرستان‌های مختلف استان حاکی از آن است که مردم آذربایجان شرقی حضور پرشور و باشکوهی در راهپیمایی روز قدس امسال داشتند.

مردم آذربایجان با حضور باشکوه و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نفرت و انزجار خود از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی را فریاد زدند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور سخنران مراسم روز قدس در تبریز بود که  از حضور باشکوه و پرشور مردم تبریز در این راهپیمایی تقدیر کرد.

 

فریاد مرگ بر اسرائیل روزه داران تبریزی در گرمای هوا

هوای امروز تبریز گرم بود و با این وجود شاهد حضور روزه داران پیر و جوان، زنان و مردان در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بودیم.

شعار «نه به معامله قرن» هم از زبان راهپیمایان روز قدس شنیده می‌شد و هم نوشته‌اش بر فراز دستان آنان به چشم می‌خورد.

مرگ بر اسرائیل و تاکید بر تعلق قدس به مسلمانان از دیگر شعارهای پرتکرار تظاهر کنندگان تبریزی بود.

مردم روزه‌دار تبریز پلاکادرهایی با مزمون «نحو القدس»، «به زودی نماز جمعه را در قدس می‌خوانیم»، «فلسطین تنها نیست» و «قدس پایتخت فلسطین است» به دست داشتند.

 

حضور وزیر صنعت و نایب رئیس اول مجلس در تبریز

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس نیز به جمع راهپیمایان تبریزی پیوسته بودند.

نوجوانان و جوانان خلاق تبریزی هم با درست کردن آدمک‌هایی از سران رژیم غاصب صهیونیستی و به آتش کشیدن آدمک‌ها و پرچم اسرائیل و آمریکا، انزجار خود را از این رژیم، به نمایش گذاشتند.

مردم تبریز نیز با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، هیأت من الذله، آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز و حمل پلاکاردهایی ر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پشتیبانی از جبهه مقامت در مقابل اسرائیل غاصب، انزجار و نفرت خود از زیاده خواهی و جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی و حامیان غربی و عربی اش را اعلام کردند.

 

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه مقاومت و سیل زدگان

در حاشیه این راهپیمایی با استقرار پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک به مردم مناطق سیل زده و همچنین کمک به جبهه مقاومت کمک‌های نقدی دریافت شد.

روز جهانی قدس نماد وحدت مسلمانان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز   گفت: روز جهانی قدس نماد وحدت مسلمانان در اقصی نقاط جهان در برابر صهیونیسم جهانی است.

حجت الاسلام حسین تقی زاده ابراز داشت: مردم با بصیرت آذربایجان شرقی امسال نیز همچون سال‌های گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهان قدس انزجار و نفرت خود را نسبت به تجاوزگران رژیم غاصب صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی را اعلام کردند.

 

وی با بیان اینکه این راهپیمایی در ۴۰ نقطه استان برگزار شد گفت: مردم استان همانند هر سال، با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نشان دادند.

تقی زاده ابراز داشت: روز قدس فرصتی است تا دشمن به ویژه رژیم صهیونیستی بداند که مظلوم تنها نیست و کشورهای فتنه گر به اهداف خود نمی‌رسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر