کد خبر: 957114
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
لیگ ملت‌های والیبال
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل ایتالیا به یک پیروزی ارزشمند رسید. این دیدار که در سالن جیانگمن چین برگزار شد در نهایت علی رغم باخت شاگردان کولاکوویچ در ست اول، اما این مسابقه با نتیجه ۳ بر یک به سود ایران خاتمه پیدا کرد. برای تیم ایتالیا زایتسف و خوان تورنا از غایبان بزرگ این لیگ به شمار می‌روند. تیم ایران در دومین دیدار خود از هفته نخست از ساعت ۱۶:۳۰ فردا (شنبه) با چین روبه‌رو می‌شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی پور، محمدجواد معنوی نژاد، امیر غفور و علی شفیعی شش بازیکن کولاکوویچ برای شروع بازی در مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا بودند.
در ست اول ناهماهنگی در بین بازیکنان بسیار مشهود بود. تیم ایران که بدون حتی یک بازی تدارکاتی وارد لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ شده، در ست اول بازی همیشگی اش را انجام نداد. عدم دریافت مناسب در انتهای زمین مشکل اصلی در ست اول بود تا اینکه درنهایت این ست نخست را ایتالیا ۲۵ بر ۲۰ برنده شد.
شروع قدرتمندانه ایران با شکست ایتالیا در بازی افتتاحیهدر ست دوم بازهم این بازیکنان ایتالیا بود که بازی را هجومی آغاز کردند. آن‌ها با بهره گیری از اشتباه دفاع روی تور ایران امتیازات زیادی را کسب کردند. تابلوی نتایج ۹ بر ۳ به سود ایتالیا را نشان می داد، در ادامه رفته رفته بچه ها بازگشت رویایی داشتند و باعث شد تا بازیکنان ایران به تدریج اختلاف امتیاز را کم کنند. ایران در وقت استراحت فنی دوم ۳ امتیاز با حریف فاصله داشت. حضور فیاضی بجای معنوی‌نژاد از اوایل ست دوم تاثیرات مثبتی در روند بازی شاگردان کولاکوویچ داشت تا اینکه در امتیاز ۲۱ بر ۲۰ به سود ایران بلنجینی درخواست وقت استراحت فنی کرد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران خاتمه پیدا کرد. هنرنمایی بازیکنان ایران در ست سوم نیز ادامه داشت و آن‌ها از همان ابتدای ست از ایتالیا پیش بودند. سرویس‌های خوب و بازی کم اشتباه، عوامل برتری ۲۵ بر ۲۳ ایران در ست سوم بودند.
بازی خوب بازیکنان ایران در ست سوم هم ادامه داشت تا تیم ملی ایران تابوی شروع بد در تورنمنت‌های مختلف را با پیروزی ارزشمند و روحیه ساز مقابل ایتالیا بشکند. با آغاز ست سوم ایران برتری خود را حفظ کرده و ۸ - ۶ وقت اول استراحت فنی را از آن خود کرد. در ادامه روند امتیازگیری ایران با امتیاز سرویس فیاضی ایران در امتیاز ۱۳ اختلاف را به سه امتیاز رساند. در ادامه هم درخشش بازیکنانی، چون فیاضی و امیر غفور در زدن آبشار و دفاع روی تور پیروزی ۲۵ - ۲۳ را در ست سوم برای ایران رقم زد.
با شروع ست چهارم ایتالیایی‌ها با درخشش جیا نلی توانستند ۳ صفر از ایران پیش بیفتند. با وجود اینکه ایران در این ست از حریف عقب بود، اما توانست در امتیاز ۸ بازی را به تساوی بکشاند با درخشش فیاضی اختلاف دو تیم به دو امتیاز رسید. روند امتیازگیری ایران ادامه داشت تا اینکه وقت استراحت دوم به نفع ایران به پایان رسید. بعد از استراحتت فنی، سرمربی تیم ایتالیا که سعی در بهم ریختن تمرکز بازیکنان ایران را داشت با امیر غفور درگیری لفظی پیدا کرد. دو تیم در امتیاز ۲۲ بازی را به تساوی کشاندند، اما بازی خوب شاگردان کولاکوویچ در این ست ادامه پیدا کرد تا در نهایت این بازی ۲۵ – ۲۲به سود ایران خاتمه یابد و ایران گام اول را در لیگ ملت‌ها محکم بردارد.
***
این سومین دوره است که تیم ملی ایران با هدایت کولاکوویچ پا به مصاف می‌گذارد. سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ایران نتوانست عنوانی بهتر از دهمی کسب کند.
پیش از این تبم والیبال ایران ۲۰ بار در مسابقات مختلف مقابل ایتالیا صف آرایی کرده و ۶ بار این تیم را شکست داده است. سال گذشته شاگردان ایگور در هفته دوم مسابقات با نتیجه ۳ بر صفر مقابل این تیم شکست خوردند.
ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایاندور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت. رقابت با ۱۵ حریف قدرتمند در ۵ هفته متوالی می‌تواند تدارک خوبی برای تیم ملی والیبال ایران پیش از تلاش برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد.

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
ایتالیا ــ آلمان، ساعت ۱۲:۳۰

چین ــ ایران، ساعت ۱۶:۳۰
یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
آلمان ــ ایران، ساعت ۱۲:۳۰
چین ــ ایتالیا، ساعت ۱۶:۳۰.
تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال و در قالب گروه هفتم در شهر توکیو به دیدار تیم‌های ژاپن، آرژانتین و برزیل خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار