کد خبر: 956937
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال از روز جمعه به میزبانی چین برای کشورمان آغاز می‌شود و شاگردان کولاکویچ باید در گام نخست به مصاف ایتالیا بروند. این بازی‌ها تا نهم تیرماه در پنج هفته پیگیری می‌شود. تیم ملی ایران با تیم‌های ایتالیا، چین و آلمان رقابت خواهند کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین- وحید صابری: والیبالیست‌های کشورمان در حالی در اولین گام به مصاف ایتالیا پر مدعا مصاف واهد کرد که این تیم بر خلاف دوره گذشته بیشتر ستاره‌های خود از جمله زایتسف را در اختیار ندارد.
این بازی که از ساعت ۱۲/۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار می‌شود شاگردان کولاکوویچ سعی دارند گام نخست را با برتری به پایان برسند. تیم لمی کشورمان در دومین بازی خود روز شنبه به مصاف چین می‌رود و یک شنبه در آخرین بازی گروهی مرحله نخست به مصاف آلمان می‌رود.
مردان والیبال ایران امسال در حالی لیگ ملت‌ها را استارت می‌زنند که پیش از این هیچ دیدار تدارکاتی نداشته و صرفاً در تهران تمرین کرده‌اند. اگر چه با تدبیر کادر فنی بازیکنان ایران قدری زودتر از رقبا به محل برگزاری رقابت‌های هفته نخست رسیدند تا با شرایط آب و هوایی تطبیق پیدا کنند، اما باید دید شاگردان ایگور در محک مسابقه تا چه اندازه می‌توانند توانایی‌های خود را نشان دهند.
این سومین دوره است که تیم ملی ایران با هدایت کولاکوویچ پا به مصاف می‌گذارد. سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ایران نتوانست عنوانی بهتر از دهمی کسب کند.  
پیش از این تبم والیبال ایران ۲۰ بار در مسابقات مختلف مقابل ایتالیا صفآرایی کرده و ۶ بار این تیم را شکست داده است. سال گذشته شاگردان ایگور در هفته دوم مسابقات با نتیجه ۳ بر صفر مقابل این تیم شکست خوردند.
ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها هستند که پس از پایاندور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت‌ها از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

برنامه زمانبندی مسابقات ایران به شرح زیر است:
هفته نخست به میزبانی چین
* جمعه ۱۰ خرداد: ایران - ایتالیا، ساعت ۱۲:۳۰
* شنبه ۱۱ خرداد: ایران - چین، ساعت ۱۶:۳۰
* یکشنبه ۱۲ خرداد: ایران - آلمان، ساعت ۱۲:۳۰
هفته دوم به میزبانی ژاپن
* جمعه ۱۷ خرداد: ایران - برزیل، ساعت ۱۱:۱۰
* شنبه ۱۸ خرداد: ایران - آرژانتین، ساعت ۱۰:۴۰
* یکشنبه ۱۹ خرداد: ایران - ژاپن، ساعت ۱۴:۱۰
هفته سوم به میزبانی ایران
جمعه ۲۴ خرداد: ایران - کانادا، ساعت ۱۸:۳۰
شنبه ۲۵ خرداد: ایران - لهستان، ساعت ۱۸:۳۰
یکشنبه ۲۶ خرداد: ایران - روسیه، ساعت ۱۸:۳۰
هفته چهارم به میزبانی ایران
جمعه ۳۱ خرداد: ایران - پرتغال، ساعت ۱۸:۳۰
شنبه اول تیر: ایران - استرالیا، ساعت ۱۸:۳۰
یکشنبه دوم تیر: ایران - فرانسه، ساعت ۱۸:۳۰
هفته پنجم به میزبانی بلغارستان
جمعه ۷ تیر: ایران - صربستان، ساعت ۱۸:۳۰
شنبه ۸ تیر: ایران - بلغارستان، ساعت ۲۲:۱۰
یکشنبه ۹ تیر: ایران - آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰
تیم ملی والیبال روسیه در دوره گذشته مسابقات با شکست تیم ملی فرانسه عنوان قهرمانی را کسب کرد و شاگردان ایگور کولاکوویچ در جایگاه دهم قرار گرفتند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار