کد خبر: 956750
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
مدیر آبفای شهر خوروبیابانک:
مدیر آبفای خوروبیابانک گفت: درسال جاری پس از یک دهه آب شیرین از چشمه بازیاب وارد شبکه توزیع شهر خور استان اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از شرکت آبفای اصفهان، محمد جواد فیروزی با اشاره به در مدار قرار گرفتن آب شیرین در شبکه توزیع آب شرب شهر خور اظهار داشت: دریک دهه اخیر به دنبال وقوع خشکسالی در استان اصفهان، آبدهی چشمه بازیاب که تنها منبع تأمین کننده آب شیرین شهر خور است بسیار کاهش یافته بود به نحوی که از سال ۸۸ تا پایان سال ۹۷ دیگر آب شیرین وارد شبکه توزیع شهر خور نشد.

وی ادامه داد: در سال آبی جاری به دنبال بارندگی‌های قابل توجه در این شهرستان، از ابتدای سال ۹۸ آب شیرین وارد شبکه توزیع شهر خور شد و مردم بهره مند از آب شیرین در خانه‌های خود شدند.

آبدهی چشمه بازیاب در زمان خشکسالی حدود یک لیتر در ثانیه است

مدیر آبفای خور به میزان آبدهی چشمه بازیاب پرداخت و ابراز داشت: بر اساس دبی‌سنجی های صورت گرفته در زمان ترسالی آبدهی این چشمه به بیش از ۲۰ لیتر در ثانیه می‌رسد و در زمان خشکسالی حدود یک لیتر در ثانیه است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل وقوع خشکسالی آبدهی چشمه بازیاب به حدود یک لیتر در ثانیه کاهش یافت، بیان داشت: در سال‌های خشک که آبدهی چشمه بازیاب بسیار کاهش یافت مردم از شیرهای برداشت موجود در شهر آب شیرین موردنیاز را تأمین نمودند.

فیروزی افزود: در حال حاضر ۸۵ شیر برداشت در شهر خور موجود است که مردم در مواقعی که آب شیرین در شبکه موجود نیست از طریق این شیرهای برداشت آب شیرین مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

وی تاکید کرد: در واقع شهر خور دارای دو شبکه آبرسانی است که یک شبکه مختص به آب شیرین و شبکه‌ای دیگر مربوط به آب بهداشتی است.

سه حلقه چاه تأمین کننده شبکه آب بهداشتی مردم خور است

مدیر آبفای خور به منابع آب بهداشتی شهر خور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه حلقه چاه تأمین کننده شبکه آب بهداشتی مردم خور است این در حالیست که EC آب این چاه‌ها بین ۵ تا ۶ هزار در نوسان است که تنها می‌توان از این آب در جهت مصارف بهداشتی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برای اینکه مردم همیشه در خانه‌های خود از آب شیرین برخوردار شوند باید سیستم آب شیرین کن در شهر خور راه اندازی شود که طرح مطالعاتی این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

راه اندازی آب شیرین کن در شهر فرخی

مدیر آبفای خور و بیابانک به راه اندازی آب شیرین کن در شهر فرخی پرداخت و اظهار داشت: با راه اندازی آب شیرین کن در شهر فرخی روزانه ۵۰۰ متر مکعب آب شیرین تولید می‌شود که با مصرف بهینه مردم همین میزان آب برای دسترسی پایدار مردم به آب شیرین کفایت می‌کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار