کد خبر: 956544
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
سرويس سياسی جوان آنلاين: در سالروز آزادی خرمشهر (سوم خرداد) و روز مقاومت دزفول (چهارم خرداد) مجلس شورای اسلامی از غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و از فرماندهان ارشد عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادی خرمشهر شد، دعوت کرد تا در صحن علنی مجلس حضور یابد و به همین مناسبت سخنانی داشته باشد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با حضور در صحن مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: ۳۷ سال قبل عملیات بیت‌المقدس را در اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۱ آغاز کردیم و در سوم خرداد خرمشهر بعد از ۲۴ روز نبرد به دست رزمندگان اسلام فتح شد، باید به جوانان و فرزندان خود حقیقت جنگ را بگوییم و بگوییم که فرماندهان بزرگ ارتش و سپاه انسان‌های بزرگی بودند که شخصیت آن‌ها نقطه رفع التهابات بود، حماسه در جنگ بدون روح بزرگ معنا ندارد. فرماندهان ارتش و سپاه حماسه‌سرایان بزرگی بودند که خیلی از آن‌ها جان خودشان را در میدان جنگ تقدیم خداوند کردند.
وی افزود: رویارویی امروز ما با امریکا سرنوشت‌ساز است، زیرا دشمن ما را مخیر بین بی‌ثباتی و جنگ قرار داده است. برای مقابله با این اقدام دشمن باید علاوه بر رصد دشمن به تجربه عملکرد دشمن و تجربیات دفاع مقدس نگاه کرد.

سرلشکر رشید ادامه داد: جنگ بر ملت ایران در شرایطی تحمیل شد که ملت ایران آمادگی مناسب دفاعی نداشت و درگیر اختلافات سیاسی بود، اگر ما درگیر اختلاف سیاسی نبودیم، دشمن جرئت حمله به ما را نداشت.
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: تفکر مبتنی بر نبرد عاشورایی بود که معادلات دشمن در دوران جنگ را تغییر داد و امروز هم برای غلبه بر نقشه دشمن بر حضور مردم و باور به خدا و تدبیر سیاسی نیازمندیم.
وی اظهار داشت: ما امروز خطا‌های حاصل از عدم‌آمادگی در آغاز جنگ را به هوشیاری دائمی و آسیب‌پذیری مردم در مقابل حملات موشکی را به قدرت موشکی تبدیل کرده‌ایم. نگرانی دشمن از موشک‌های دقیق‌زن و ناو‌زن ما به این دلیل است که ایران قدرت خود را مستقل از معادلات دشمن تعریف می‌کند نه از تعداد موشک‌ها و شعار‌هایی که روی موشک‌ها نوشته می‌شود.

سرلشکر رشید ادامه داد: ما امروز حمایت از نفتکش‌های ایرانی را به نقطه ضعفی برای دشمن تبدیل کرده‌ایم و صحبت درباره امنیت تنگه هرمز بدون در نظر گرفتن منافع و صادرات نفت ایران میسر نخواهد بود، به دشمن هشدار می‌دهیم در محاسبه خود دچار خطا نشود که خسارت زیادی را می‌بیند. وی گفت: ما عدم‌وجود پیمان‌های منطقه‌ای در ابتدای جنگ را به نفوذ منطقه‌ای تبدیل کرده‌ایم و امروز از دو مؤلفه قدرت نظامی قدرتمند داخلی و نفوذ منطقه‌ای برخورداریم و دشمن از همین می‌ترسد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با بیان اینکه اهداف ملت ایران صلح‌آمیز است، تأکید کرد: اگر دشمن این سیاست را برنمی‌تابد باید هزینه آن را بپردازد. ایران امنیت دنیای اسلام را در مقابل تروریسم داعش حفظ کرده است. زمانی که دشمن از سرزمین امیرالمؤمنین (ع) وسیدالشهدا (ع) رفت، کدام نیروی مسلح بود که بغداد و دمشق را حفظ کرد؟ امریکایی‌ها به رغم اشراف اطلاعاتی کامل از حمله به داعش خودداری می‌کردند زیرا باقی ماندن داعش بهانه خوبی برای بازگشت امریکایی‌ها به عراق و سوریه بود.

وی اظهار داشت: امام در بین مذاکره و تسلیم شدن در مقابل دشمن و ایجاد قدرت تهاجمی، قدرت تهاجمی را انتخاب کرد که موجب شکست دشمن شد. کسانی که تاریخ آن‌ها به جنگ گذشته است، ما را از جنگ نترسانند، ما عزت ملت خودمان را از میان خون به دست آورده‌ایم و امروز برای هر وضعیتی آماده‌ایم.
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: در شرایط کنونی بیش از همیشه استفاده از تجربیات گذشته برای مواجهه‌های راهبردی اهمیت دارد. بازپس‌گیری خرمشهر به عنوان آخرین منطقه استراتژیک که برای فشار بر ایران در دست دشمن بود، حاصل ایجاد قدرت تهاجمی بود که شالوده قدرت تهاجمی ایران پس از حذف بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و ایجاد همگرایی بین نیرو‌های مسلح و حضور نیرو‌های مردمی صورت گرفت. اگر آنچه موجب فتح خرمشهر شد پیش از آن وجود داشت، موجب بازدارندگی دفاعی می‌شد.

سرلشکر رشید با بیان اینکه تنها با داشتن قدرت می‌توان در مقابل دشمن ایستاد، گفت: هم اکنون قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور برآمده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس است. مواجهه با تهدیدات پیش رو در تمامی ابعاد با شناخت تهدیدات دشمن از تمامی مؤلفه‌های قدرت باید به صورت هماهنگ استفاده کرد، البته برخورداری از قدرت نظامی و برتری‌های میدانی اگر از طریق دیپلماسی به ابزار تحمیل اراده ما به دشمن تبدیل نشود، بی‌فایده خواهد بود، مردم شریف ایران بدانند نیرو‌های مسلح همانند سرباز زندگی خود را وقف ثبات و امنیت کشور کرده‌اند. تمام تلاش دشمن ایجاد بی‌ثباتی در کشور از طریق جنگ روانی و اقتصادی است و باید با توکل به خدا برای ایران و اسلام در کنار هم باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار