کد خبر: 956436
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
در حالی که به اذعان بسیاری از مسئولان دولتی دستاورد‌های برجام برای جمهوری اسلامی ایران صفر و تقریباً هیچ بوده است، روزنامه آرمان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با غلامرضا انصاری کوشید این ناکامی‌ها را به گردن منتقدان دولت بیندازد.
این در حالی است که روحانی شهریور ۹۳ و در چهارمین نشست خبری خود گفته بود: «دولت و رئیس‌جمهور مسئول مذاکرات است و امروز هم گفتم که من مسئولیت تمام کار‌ها را برعهده می‌گیرم». ظریف نیز تابستان ۹۴ با اطمینان خاطر گفته بود که رئیس جمهور بعدی امریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند برجام را پاره کند و اگر هم چنین کند، هیچ کشوری در دنیا در تحریم ایران با او همراه نمی‌شود!
اما غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «رسیدن به این توافق بین‌المللی برد-برد (برجام) کاری بسیار بزرگ در عرصه جهانی و نقطه عطف دیپلماسی انقلاب اسلامی بود. ما این‌قدر خوب عمل کردیم که با منطق، مدارا، تخصص و دیپلماسی روبه‌روی چند قدرت بین‌المللی ایستادیم، حق خود یعنی حق غنی‌سازی را گرفتیم و امتیازات بسیاری را از آن‌ها گرفتیم، اما به یاد داریم که بعد از این اتفاق چه شد و چه مشکلاتی برای دولت ایجاد شد…مواضع تند توسط برخی رسانه‌ها اتخاذ شد و با خروج غیرقانونی امریکا هم این حملات علیه دولتی که بالاترین تضمین حقوقی را از شورای امنیت سازمان ملل متحد گرفته بود، افزایش یافت.... باید حواسمان باشد که بسیاری از منافع برجام را به‌دلیل ناآگاهی و یا حملات مغرضانه از دست دادیم. رئیس‌جمهور می‌توانست و می‌تواند این مسائل را بیان کند و به مردم بگوید که در بسیاری از زمینه‌ها ضعف از دولت نبوده بلکه از جریانی بوده که روز اول اجازه نمی‌داد دولت کار کند و مدام در مسیر دولت منتخب مردم سنگ‌اندازی می‌کرد». پیشتر علی مطهری عضو فراکسیون امید مجلس هم گفته بود: «منتقدان برجام نگذاشتند اقتصاد ایران شکوفا شود»!
دولت روحانی موظف بود که در اجرای برجام شروط ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی را به صورت دقیق رعایت کند. اما دولت در اجرای این شروط بسیار مهم دچار تقصیر و قصور‌های فراوان شد.
منتقدان برجام پیش از این بار‌ها و با استناد به سابقه امریکا در اجرای توافقات بین المللی، تأکید کرده بودند به دلیل اینکه در برجام از طرف مقابل تضمینی گرفته نشده است و اجرای تعهدات همزمان و متوازن نیست، این روند به «اقدامات یکطرفه از سوی ایران» ختم شده و دستاوردی برای کشورمان در پی نخواهد داشت. اما دولتمردان و اصلاح‌طلبان مانند امروز و بدون هیچ پاسخ کارشناسی، منتقدان را آماج فحاشی قرار دادند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
0
0
خانک نخست وزیر انگلیس بخاطر عدم موفقیت در برنامه مورد نظر دولت وبا فشار منتقدان مجبور به استعفا میشود وبا چشم گریان وعذر خواهی صحنه را خالی میکند ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار