کد خبر: 956203
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل:
مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار نفر از اهالی استان اردبیل برای اهدای عضو در صورت ابتلا به مرگ مغزی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید محمد غریبانی در حاشیه همایش فرهنگی – هنری سفیران اهدای عضو اظهار کرد: از این تعداد برای 12 هزار نفر کارت اهدای عضو صادر شده و صدور کارت برای 6 هزار نفر نیز در مرحله مقدماتی است.

وی با بیان اینکه انجمن اهدای عضو ایرانیان در کمتر از یک سال فعالیت خود در این استان اقدامات مناسب فرهنگی و آموزشی را اجرا کرده است، خاطرنشان کرد: ما با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی انجمن موفق شدیم در یک کار تشکیلاتی و منسجم امر اهدای عضو را به صورت یک حرکت خداپسندانه مورد توجه و دقت نظر قرار دهیم.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل یادآور شد: دو سال پیاپی استان اردبیل در شناسایی بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در کشور جزو استان‌های ممتاز و برتر کشور بوده و از لحاظ تعداد اهدای عضو به عنوان یک شاخص مهم در ایثار یک استان رتبه هشتم کشور را داریم.

غریبانی به فعالیت‌های گسترده فرهنگی، علمی، آموزشی و تخصصی این انجمن برای ارتقای آگاهی مردم و خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: در دو ماه اول امسال پنج مورد اهدای عضو  در استان اردبیل به ثبت رسیده در حالی که در مدت مشابه سال قبل این تعداد کمتر از دو مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 180 نفر با اهدای عضو زمینه نجات دیگران را فراهم کردند، تصریح کرد: ما در سالجاری جشن نفس برگزار نخواهیم کرد و در سال آینده با توجه به افزایش تعداد ثبت نام کنندگان برای اهدای عضو جشن نفس برگزار خواهد شد.

مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان استان اردبیل افزود: امسال عمده تمرکز ما جلب و جذب نظر هموطنان برای عضویت در انجمن و دریافت کارت اهدای عضو است و در کنار آن با برگزاری همایش‌های فرهنگی و همچنین اعطای نشان عالی انجمن ایرانیان سعی داریم تا آنها را به عنوان سفیران اهدای عضو معرفی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر