کد خبر: 956187
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
امام جمعه موقت سنندج
امام جمعه موقت سنندج گفت: کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و برنامه‌هایی که در راستای آن برگزار شده است قدمی بزرگ در راستای معرفی شهدای مظلوم استان کردستان است.

ماموستا امین راستی از علمای برجسته اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج با بیان اینکه خاک کردستان مقدس و پاک است گفت: هرچند یک وجب از خاک کردستان نیست که خون شهیدی از مهاجر و انصار در آن ریخته نشده باشد اما این شهدا مظلوم واقع شدند.

وی افزود: به خاطر خون 5400 شهیدی که در کردستان ریخته شده است باید بکوشیم مظلومیت شهدای کردستان را به کشور معرفی کنیم.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: کنگره 5400 شهید استان کردستان و برنامه‌هایی که در راستای آن برگزار شده است قدمی بزرگ در راستای معرفی شهدای مظلوم استان کردستان است.

ماموستا راستی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید که وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ یعنی و هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند در واقع این آیه عظمت و مقام والای شهدا را در نزد خداوند می‌رساند پس این تکلیف شرعی ماست که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

وی گفت: این وظیفه دینی و شرعی ماست که یاد و خاطره شهدایی که جان خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع از میهن در طبق اخلاص گذاشتند احیا کنیم و در راستای شناسایی آنها تلاش کنیم.

امام جمعه موقت سنندج تاکید کرد: همه مردم ایران مدیون خون شهدا هستند لذا باید یاد و خاطره شهدا در دل و ذهن‌ تک‌تک مردم ایران زنده بماند و فراموش نشود.

انتهای پیام/2330/83

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر