کد خبر: 955980
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
اروپاگردی و خرید ویلا‌ها و خودرو‌های لوکس با پول معلمان
«می‌خواهم گریه کنم»، جمله مشترک نماینده دادستان و متهم هادی رضوی در دادگاه دوم بود، اما با یک تفاوت! نماینده دادستان می‌خواست برای برخی موضوعات پرونده گریه کند و متهم ردیف اول خواست از خوشحالی بابت برگزاری دادگاه علنی و بیان دفاعیات خود گریه کند! دیروز نماینده دادستان به رضوی نهیب زد که «ما تو را داماد نتانیاهو نمی‌دانیم و برخلاف آنچه فکر میکنی، آدم مهمی نیستی و فقط یک مفسد اقتصادی هستی!»
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: دادگاه دوم هادی رضوی به همراه ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، روزگذشته به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. نماینده دادستان به قرارداد‌های چکی رضوی با شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ منجمد و گوشت گوساله وارداتی اشاره کرد و گفت: بعضی وقت‌ها می‌خواهم گریه کنم، وقتی بخش‌هایی از پرونده را می‌بینم. قهرمانی در جایی دیگر خطاب به هادی رضوی گفت: سخن از دین و تقوا می‌گویید، مشمئزکننده است!
طبق اظهارات نماینده دادستان، رضوی با پول معلمان و به اسم سرمایه‌گذاری خودرو‌هایی از قبیل: سواری مازراتی، بنز S. ۵۰۰، ماشین سوزوکی، تویوتا لافور، موتورسیکلت ان‌وی اگوستا که قیمت آن به اندازه ۱۰ پراید از مدل ۵۰میلیون تومانی است، خریداری می‌کند. وی تأکید کرد: خبر‌هایی هست که وی با تشریفات به خیابان می‌آمده است.
نماینده دادستان با اشاره به خرید ۳ ویلای لوکس در نوشهر، ملک ۴۵۶ متری خیابان آفریقا، ملک خیابان فرشته، املاک ۲۶۰ متری در خیابان احمد قصیر، خودرو‌های مازراتی، خرید ماشین BMWX ۴ برای منشی ادامه داد: رضوی به ۵۰کشور سفر داشته است که این کشور‌ها شامل ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین بوده است و در مواردی نیز شریف کاظمی (منشی رضوی) همراهش بوده است.

متهمی با برچسب داماد نتانیاهو!
قهرمانی به اتفاقی جالب در این پرونده اشاره کرد. فحوای کلام وی بر این امر استوار بود که هادی رضوی از طریق نامه‌نگاری با یکی از مدیران بانکی مسیر را طوری هدایت می‌کند که بانک سرمایه یک میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان بابت تسویه به وی می‌دهد. اینجا بود که نماینده دادستان گفت: داماد نتانیاهو هم اینجا نمی‌تواند این کار را بکند.
قهرمانی در جایی دیگر بیان داشت: ما وی (متهم رضوی) را نه داماد نتانیاهو می‌دانیم نه کسی دیگر. شما خودتان دارید پرونده را سیاسی می‌کنید تا از آن استفاده‌های خاص کنید. پرونده شما اقتصادی است شما آدم خاصی نیستید بلکه یک مفسد اقتصادی هستید و باید پاسخگو باشید.

دفاعیات سیاسی مذهبی هادی رضوی
در ادامه هادی رضوی برای دفاعیات در جایگاه متهم حاضر شد. رضوی دفاعیاتش را سیاسی آغاز کرد و گفت: اتفاقاً هم منش سیاسی بنده با کسی که به او منتسب هستم، متفاوت است و هم جریان سیاسی من متفاوت است.
وی مکرر نام امام حسین (ع) را بر زبان می‌آورد و در جایی بیان داشت: عمداً می‌گویم به لطف امام‌حسین، چون به من گفتن عوضی مذهبی نما، اتهام زدید مذهبی‌نما، من باید دفاع کنم از این وضعیت! مفسد اقتصادی نیستم، مدرک ارائه می‌کنم، مستند دارم، اگر می‌خواستم می‌رفتم!

اثبات یک ادعا علیه نماینده دادستان
بخشی از دادگاه روزگذشته به اثبات ادعای متهم ردیف اول در مورد اظهارات یکی از مدیران بانکی اختصاص داشت. طبق ادعای رضوی یکی از مدیران بانکی بعد از جلسه اول به وی می‌گوید: نماینده دادستان گفته برخی حرف‌ها را می‌زنی و می‌گویی در غیر این‌صورت برایتان ۱۵سال حبس می‌گیرم. به دنبال این ادعا و به درخواست قاضی نام این فرد بیان شد. شیبانی همان مدیری بود که رضوی از آن صحبت کرد و با قرارگرفتن در جایگاه گفت: به همین صورت گفته شده و با لحن تند نبوده است. من خطاب به آقای قهرمانی گفتم کارم را درست انجام دادم، چرا باید ۱۰- ۱۵ سال حبس بروم!
اینجا بود که رضوی با ابراز خرسندی از برگزاری دادگاه علنی گفت: می‌خواهم از خوشحالی گریه کنم که حرفم را زدم!
علی محمدی مسئول مطالبات بانک سرمایه دیگر فردی بود که در دادگاه دیروز از خود در برابر برخی اظهارات متهم دفاع کرد و گفت: امثال این فرد باید علیه من حرف بزنند چراکه ناراحت هستند زندگی‌شان را شخم زدم و رد پای کثافت‌کاری‌هایشان را با پول و ماشین شخصی در آوردم. وی خطاب به متهم گفت: آقای رضوی قرار نبود اسمی از پدر همسر شما آورده شود، شما دادگاه را به مسیری هدایت و خود را فدایی نزاع سیاسی معرفی کردید. آقای رضوی داماد نتانیاهو کی این‌گونه کرد که شما کردید؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
0
0
نههههه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار