کد خبر: 955946
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی با قابلیت حذف کامل آرسنیک و طیفی از آلودگی‌های مضر و حفظ مواد مفید آب به همت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی ساخته شد.
سرویس دانش و دانشگاه جوان آنلاین: دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی با قابلیت حذف کامل آرسنیک و طیفی از آلودگی‌های مضر و حفظ مواد مفید آب به همت یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شد.
حمید دلاوری مدیرعامل شرکت طب و صنعت رهیاب از تولید و عرضه این دستگاه تصفیه آب به صورت صنعتی و خانگی خبر داد.
بیش از ۷۰۰ نوع مواد شیمیایی مضر درآب شناسایی شده‌است که عمدتا ناشی از ورود پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌های شهری و نفوذ مواد شوینده و سموم آفات نباتی در آب‌های جاری و زیرزمینی است؛ وجود ناخالصی‌هایی نظیر آرسنیک اگرچه باعث تغییر طعم و بو نمی‌گردند، اما ازخطرناک‌ترین عناصرموجود در آب هستند.

مصرف آب آشامیدنی با مقدار فلزات سنگین بالاتر از حد مجاز مخصوصا آرسنیک، جیوه و یا کروم برای سلامتی انسان مضر است و اثبات شده‌است که ریسک ابتلا به سرطان را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ این در حالی است که آرسنیک آب تعدادی از شهر‌ها و روستا‌های ما بالاتر از ۴ تا ۱۰ برابر حد مجاز است.

تکنولوژی "اکوسیو" که موثرترین روش حذف مواد زائد از آب است توسط شرکت طب و صنعت رهیاب توسعه یافته و در دستگاه‌های تصفیه آب در اندازه‌های خانگی، اداری، روستایی و شهری به‌کار گرفته شده است؛ این دستگاه‌ها آب را با کیفیت استاندارد تصفیه می‌کند و به سهولت قابل بهره‌برداری است.

اکثر دستگاه‌های موجود دارای مشکلاتی از قبیل: عدم حذف کامل عناصر خطرناک، عدم سازگاری با محیط زیست، نیاز به تجهیزات پیچیده، حذف بخش قابل توجهی از مواد معدنی مفید آب و تولید حجم غیر قابل قبول پساب هستند.

در تکنولوژی "اکوسیو" که سیستم آن به ثبت اختراع رسیده است از یک روش بسیار اقتصادی، موثر و ساده استفاده شده که توانایی حذف عناصر خطرناک موجود در آب آرسنیک و فلزات سنگین را دارد و مواد مفید آن از جمله کلسیم را حذف نمی‌کند.

حذف آرسنیک و طیفی از آلودگی‌های مضر در منزل، کاهش سختی و مواد جامد آب، بهره‌برداری کاملا خودکار و پیوسته، قابلیت نصب روی دیوار آشپزخانه و سهولت بهره‌برداری، مناسب بودن برای فضای کاری کوچک، امکان انتخاب طرح و رنگ دلخواه مشتری، بدون اتلاف آب و هزینه بهره‌برداری پایین از جمله مزایای فناوری "اکوسیو" در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر