کد خبر: 955830
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۳
همزمان با شروع عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب، ارتش ترکیه تجهیزات نظامی و نیرو‌های جدیدی را برای استقرار در مرز‌های مشترک با سوریه ارسال کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: با وجود مخالفت دمشق با حضور ارتش ترکیه در شمال سوریه، ترکیه با استقرار نیرو‌های جدید برای حمله‌ای دیگر به خاک سوریه آماده می‌شود. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های ویژه از پادگان‌های نظامی واقع در سراسر ترکیه به منطقه «قیریق خان» واقع در استان «هاتای» در جنوب ترکیه اعزام شدند. منابع نظامی اعلام کردند که تجهیزات نظامی جدیدی برای یگان‌های ارتش ترکیه که در مرز‌های مشترک با سوریه مستقر هستند ارسال شده است. اعزام این استحکامات نظامی همزمان با افزایش تنش‌ها با یگان‌های مدافع خلق کرد در منطقه تل رفعت انجام شده است. پیش از این آنکارا بار‌ها اعلام کرده بود که تمامی خطراتی را که علیه امنیتش از سوی مناطق شمال سوریه وجود دارد، از بین خواهد برد. ترکیه همچنین آمادگی خود برای آغاز سومین عملیات گسترده در داخل خاک سوریه را اعلام کرده است. در همین راستا، وزارت دفاع ترکیه شنبه شب در بیانیه‌ای گفت که این کشور در منطقه عملیاتی سپر فرات به حمله «یگان‌های مدافع خلق» که آنکارا آن را گروه تروریستی می‌داند، پاسخ دادند. در این بیانیه آمده است که این حمله ترکیه از شهر «تل رفعت» واقع در ریف حلب به شمال سوریه آغاز شد. وزارت دفاع ترکیه تأکید کرد: «تروریست‌های مستقر در تل‌رفعت به سمت نیرو‌های ترکیه‌ای موجود در منطقه عملیاتی سپر فرات تیراندازی کردند و جنگنده‌های ترکیه‌ای نیز مواضع عناصر مسلح کُرد (یگان‌های مدافع خلق) را هدف قرار دادند». ترکیه حضور کرد‌ها در شمال سوریه را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند و در سه سال گذشته بار‌ها حملاتی را علیه کرد‌ها انجام داده است. از سوی دیگر، گروه‌های تروریستی با تقویت خطوط مقدم خود در شمال غرب سوریه با هدف مقابله با حملات احتمالی سوریه و روسیه، ضمن مخالفت با طرح آتش‌بس روسیه، خواهان عقب‌نشینی نیرو‌های ارتش از مناطقی شدند که به تازگی به کنترل خود درآورده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، ابو الحسن، فرمانده یکی از گروه‌های مخالف تحت حمایت ترکیه اعلام کرد: «در راستای پشتیبانی از ضد حمله نیرو‌های مسلح مستقر در ادلب، نزدیک به ۱۱۰ نیرو به این منطقه اعزام شدند». ناجی مصطفی، سخنگوی گروه مسلح موسوم به «جبهه ملی آزادسازی» هم اعلام کرد: «نیرو‌های این جبهه هرگز عملیات جنگی را متوقف نخواهند کرد و برای بازپس‌گیری کنترل مناطقی که به دست ارتش سوریه افتاده تلاش خواهند کرد». با وجود مخالفت تروریست‌ها با آتش‌بس، ارتش سوریه در ادلب آتش بس یکجانبه برقرار کرده است. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از فرمانده میدانی گزارش داد: آتش بس در جبهه‌های ادلب و حومه حماه و لاذقیه از روز یک شنبه به مدت ۷۲ ساعت برقرار شده است. این منبع به جزئیات آتش‌بس یا علل و چگونگی دستیابی به آن اشاره نکرد.

دفع مجدد حملات صهیونیست‌ها
رژیم صهیونیستی در کمتر از ۲۴ ساعت بار دیگر دست به حملات موشکی به سوریه زد و پدافند هوایی سوریه شامگاه شنبه توانسته است برخی از موشک‌های شلیک شده را منهدم کند. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از ورود اجسام ناشناس از سمت سرزمین‌های اشغالی به داخل سوریه خبر داد. از جزئیات این حمله و اینکه این اجسام ناشناس، موشک‌های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی است یا نه، خبری مخابره نشده است. رژیم صهیونیستی بامداد شنبه نیز به اهدافی در اطراف دمشق حمله کرد که این حملات با موشک‌های زمین به زمین صورت گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار