کد خبر: 955811
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
دولت ترکیه در حمایت از دولت وفاق ملی لیبی، ادوات نظامی به طرابلس ارسال کرد؛ اقدامی که در راستای مقابله با سیاست‌های عربستان سعودی در لیبی است که از نیرو‌های خلیفه حفتر حمایت می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: کشتی حامل ادوات نظامی ترکیه با نام «آمازون» که هشتم ماه می‌از بندر سامسون به سمت لیبی حرکت کرده بود در بندر طرابلس پهلو گرفته است.
به گزارش راشاتودی، صلاح بادی، فرمانده شبه‌نظامیان از شهر بندری مصراته در غرب لیبی تصاویر و فیلم لحظه تخلیه تجهیزات ارسالی ترکیه برای دولت توافق ملی لیبی را در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک منتشر کرد. این تجهیزات شامل حدود ۴۰ خودروی زرهی می‌شود و قرار است به دست دولت توافق ملی لیبی به رهبری فائز السراج برسد. طبق تصاویر منتشر شده توسط صلاح بادی، خودرو‌های زرهی مذکور از نوع «کیرپی» بوده و توسط شرکت «بی‌ام‌سی» ساخته می‌شود که ۵۰درصد از سهام آن متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری قطر است. رسانه‌های لیبی نیز گزارش دادند که این خودرو‌های زرهی همان خودرو‌هایی هستند که ترکیه در عملیات‌های خود در اراضی سوریه از آن‌ها استفاده می‌کند. پایتخت لیبی از ۱۵ فروردین و همزمان با دستور خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی به نیرو‌های تحت امرش برای حمله به طرابلس، بار دیگر متشنج است. احمد المسماری، سخنگوی نیرو‌های حفتر هفته گذشته مدعی شد که سلاح و پهپاد‌های ترکیه به دست نیرو‌های مستقر در طرابلس رسیدند. این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل نیرو‌های خلیفه حفتر در لیبی را متهم کرد که با پهپاد‌های امارات مناطق مسکونی طرابلس را هدف قرار دادند. پس از سرنگونی قذافی، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم و دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. ترکیه در ماجرای بحران قطر با محور سعودی، با حمایت از قطر در تقابل با عربستان سعودی قرار گرفت و اکنون سیاست مقابله‌ای با ریاض و ابوظبی را در لیبی دنبال می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار