کد خبر: 955426
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
روز دوم از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که تیم ایران موفق به کسب یک نشان نقره و یک برنز شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در ادامه این رقابت‌ها که با حضور ۹۷۵ تکواندوکار به میزبانی انگلستان در منچستر جریان دارد، پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در روز دوم این مسابقات تیم کشورمان تنها آرمین هادی پور در داشت. روادید این تکواندوکار گیلانی عصر سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه صادر شده و وی به همراه رئیس فدراسیون بامداد چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه راهی منچستر شد.

هادی پور به مراسم وزنکشی نرسید و طبق هماهنگی که با کمیته برگزاری شده بود صبح روز شروع مسابقات وزنکشی کرد و با وجود خستگی فراوان مبارزات خوبی به نمایش گذاشت. وی بعد از یک دور استراحت، «ماهامادو آمادو» از نیجر را ۲۰ بر ۹، «وادیم دیمیترو» نماینده مولداوی را قبل از پایان راند دوم ۲۴ بر یک «رامنارونگ ساوکویهاری» از تایلند را ۲۶ بر ۶ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

این تکواندوکار شایسته کشورمان در مبارزه نیمه نهایی برابر «پوپوف» از روسیه نمایش قابل قبولی داشت، ولی موفق نشد از پا‌های بلند این روسی عبور کند و در نهایت ۲۰ بر ۱۳ نتیجه را واگذار کرد و به نشان برنز دست یافت. بدون شک اگر شرایط مبارزه مساوی بود و هادی پور چند روز زودتر به محل مسابقات رسیده و روز قبل وزنکشی کرده بود، می‌توانست در این رقیب پیروز شده و به فینال برسد.

در این وزن «جان بائه سئو» از کره جنوبی و «گئورگی پوپوف» از روسیه امشب دیدار نهایی را برگزار می‌کنند. هادی پور به همراه «پائلو ملو» از برزیل هم به طور مشترک سوم شدند.

مهلا مؤمن زاده هم که روز چهارشنبه با کسب پیروزی برابر «آینور یواشپای» از قزاقستان، «جوردین اسمیت» از انگلستان، «مدودوا» از روسیه، «لنا استوجکویک» از کرواسی و «تان» از چین به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود در مبارزه نهایی ۱۱ بر ۶ به «جائه یونگ سیم» از کره جنوبی باخت و نقره گرفت.

اما در مبارزات روز گذشته و در وزن ۶۸- کیلوگرم که میرهاشم حسینی نماینده شایسته کشورمان به دلیل صادر نشدن روادید، حضور در مسابقات جهانی را از دست داد، «بردلی سیندن» انگلیسی دست به کار بزرگی زد و در نیمه نهایی برابر «دای هوون لی» رنکینگ یک دنیا و دارنده سه مدال طلای جهان ۲۳ بر ۲۴ پیروز و راهی دیدار نهایی شد تا امشب برای کسب مدال طلا به دیدار «جاویر پرز» از اسپانیا برود. «لی» در کنار «الکساندر دنیسنکو» روسی روی سکوی سوم ایستادند.

در بخش بانوان و در وزن ۷۳+ کیلوگرم «بیانسه والکدن» انگلیسی برای سومین دوره متوالی به دیدار نهایی راه پیدا کرد. وی برای کسب مدال طلا به دیدار «ژونگ» از چین خواهد رفت. این دو تکواندوکار در چند سال اخیر هشت بار با هم مبارزه کرده‌اند که سهم نماینده چین ۵ و سهم «بیانسه» ۳ پیروزی بوده است. در دو سال اخیر این حریف چینی بوده که رقیب خود را شکست داده است. مدال برنز مشترک این وزن هم به «آکوستا بریسدا» از مکزیک و «دوریس» از کرواسی رسید.

نتایج کامل رقابت‌های دو روز گذشته:

وزن ۵۴- کیلوگرم: فینال: جان بائه سئو (کره جنوبی) - گئورگی پوپوف (روسیه)

مدال برنز: آرمین هادی پور (ایران) و «پائلو ملو» (برزیل)

وزن ۵۸- کیلوگرم: ۱- جونگ جانگ (کره جنوبی) ۲- هرناندز (مکزیک) ۳- روی براگانسا (پرتقال) و لوکاس گاژمن» آرژانتین

وزن ۶۸- کیلوگرم: فینال: بردلی سیندن انگلیس - جاویر پرز از اسپانیا

مدال برنز: دای هوون لی (کره جنوبی) و الکساندر دنیسنکو (روسیه)

وزن ۴۶- کیلوگرم: ۱- جائه یونگ سیم (کره جنوبی) ۲- مهلا مؤمن زاده (ایران) ۳- خانتیکولنان (تایلند) و تان (چین)

وزن ۷۳- کیلوگرم: دائه بین لی (کره جنوبی) ۲- ماریا اسپینوزا (مکزیک) ۳- «نایفه کاس» (ترکیه) و «پائوله ماریه» (فرانسه)

وزن ۷۳+ کیلوگرم: فینال: بیانسه ولکدن (انگلستان) - ژنگ (چین)

مدال برنز: آکوستا بریسدا (مکزیک) و دوریس (کرواسی)
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار