کد خبر: 955197
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در اینستاگرام با انتقاد از جملات تکراری اروپاییان برای راه‌اندازی سازوکار مالی نوشت: اگر اروپایی‌ها نگران واکنش امریکا در مورد نوع کالای صادراتی به ایران هستند، می‌توانند توانایی خود را با صدور کالا‌های اساسی و دارو تست کنند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «ایرنا»، عبدالناصر همتی در این یادداشت افزود: از حدود یک سال پیش اروپا دنبال یک ساز و کار مالی برای انجام تجارت با ایران بود تا اینکه بالاخره سه ماه پیش آن را معرفی کرد.
وی ادامه داد: نزدیک دو ماه است ساز و کار متناظر با آن تحت عنوان ساز و کار تجارت و تأمین مالی «ساتما» در تهران تأسیس و مدیران آن به اروپایی‌ها معرفی شده‌اند. رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: تکرار مداوم جملاتی نظیر دنبال ساز و کار مالی بودن از سوی مسئولان اروپایی، گزاره‌ای تکراری و نخ‌نما شده خواهد بود. ساده‌ترین کار برای عملیاتی کردن فعالیت ساز و کار‌های «اینستکس» و «ساتما» برداشت نفت از سوی شرکت‌ها و نهاد‌های اروپایی یا اعطای یک خط اعتباری به صادر‌کنندگان اروپایی برای شروع صادرات به ایران است. همتی تأکید کرد: اروپایی‌ها اگر نگران واکنش امریکا در مورد نوع کالا‌های صادراتی به ایران هستند، می‌توانند توانایی خود را با صدور کالا‌های اساسی و دارو تست کنند. حال می‌توان گفت: توپ در زمین اروپاست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار