کد خبر: 955127
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: امسال با اختصاص اعتبارات چهار بانده کردن محور‌های مواصلاتی اردبیل در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داود شایقی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: اصلی‌ ترین زیرساخت بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری راه ‌های مواصلاتی است و در شرایط کنونی تک پروژه چهار بانده اردبیل - مشگین ‌شهر - اهر به پروژه ‌های متعدد چهار بانده نظیر اردبیل - سرچم ، نمین - آستارا ، گرمی - بیله ‌سوار ، بیله ‌سوار - پارس‌آباد، پارس‌ آباد - مشگین‌ شهر و کلور - درام تبدیل شده به طوری که در قانون بودجه سالانه این پروژه‌ ها از ردیف مطالعاتی و اجرایی برخوردار شدند.

وی از تکمیل پروژه چهار بانده اردبیل - مشگین ‌شهر و آغاز اجرای سایر پروژه ‌های چهار بانده استان خبر داد و افزود: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان جذب منابع و تامین اعتبار برای این پروژ‌ه ها به جد دنبال می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه با استان شدن اردبیل تلاش برای رفع عقب‌ ماندگی ‌های گذشته بویژه در حوزه تامین زیرساخت‌ ها شروع شده ، اضافه کرد: این استان در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری با عقب‌ ماندگی ‌های زیرساختی و توسعه ‌ای روبرو بوده که در سال‌ های اخیر با اولویت‌ بندی توسعه استان هر سه حوزه مدنظر و ملاک عمل قرار گرفته است.

شایقی تصریح کرد: در بخش کشاورزی و در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین توسعه آب‌ های گرم و معدنی و رونق صنعت گردشگری برنامه ‌ریزی‌‌های خوب و ثمربخشی انجام شده که نتیجه آن در ایجاد جاذبه‌ های گردشگری نظیر پل معلق مشگین شهر دیده می شود.

وی در مورد عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل - میانه نیز اظهار داشت: این پروژه زیربنایی که از سال 80 شروع شده روند کندی داشت اما در 2 سال اخیر با پیگیری استاندار اردبیل و جذب هفت هزار و 500 میلیارد ریال فاینانس داخلی پروژه با سرعت بیشتری در حال اجراست.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل از نصب روزشمار برای این پروژه و هدف گذاری تکمیل آن تا سال 99 خبر داد و گفت: اتصال راه آهن اردبیل - میانه به پارس‌آباد و خط ترانزیت بین‌ المللی آسیای میانه هدف گذاری اصلی و نهایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر