کد خبر: 954938
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
مدرس حقوق بین‌الملل:
مدرس حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان، بیانیه شورای عالی امنیت ملی را مطالبه ملت ایران از نظام اعلام کرد و گفت: ملت همیشه در صحنه ایران با مقاومت در عرصه تبلیغاتی و اقتصادی، ایالات متحده و متحدانش را با رویکرد خود اصلاح می‌نمایند.

مهدی حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: در سالروز خروج آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی مدبرانه و دوراندیشانه اقدام به اعلام خروج تدریجی از برجام نمود که  بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، یکی از طرفین در راستای توازن تکالیف و حقوق خود، چنین حقی را دارا است.

وی ادامه داد: مردم شریف ایران اسلامی پس از نماز  جمعه ۲۰ اردیبهشت سال‌جاری اقدام به راهپیمایی در حمایت از این تصمیم شورای عالی امنیت ملی گرفتند و این  راهپیمایی نشان داد که بیانیه شورای مزبور دقیقا مطالبه ملت ایران از نظام بود.

مدرس حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی طی یک سال گذشته با صبر و تدبیر اقدام به اعطای فرصت به طرف اروپایی نمود اما در حال حاضر اقدامی در راستای اجرای تعهدات برجامی دیده نشده است و به قول مسوولین طرف اروپایی حتی یک درصد از برجام را اجرا ننموده است‌.

حاتمی با بیان اینکه  آمریکا به خوبی می‌داند که ایران کشور خاص و ممتاز در غرب آسیا است، افزود: ایران در طول ۴۰ سال اخیر توان و قابلیتی را در منطقه به دست آورده است که غربی‌ها به آن قدرت منطقه‌ای ایران می‌گویند آنها به خوبی می‌دانند که جنگ با ایران جنگ با یک کشور نیست.

وی اذعان داشت: در این راستا عده‌ای انسان ترسو را در داخل ایران جهت انتشار فضای رعب و وحشت در جامعه به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه به کار گرفته‌اند که از سویی حسن دفاعی داخلی را تضعیف نمایند و از سوی دیگر بحران اقتصادی را ایجاد کنند.

این کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: ترامپ زمان زیادی برای پرداختن به مبحث ایران و کره شمالی ندارد چون در سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را در پیش روی خود دارد.

وی افزود: اگر براساس راهبرد خود به توافقی قابل قبول با ایران و کره شمالی نرسد قطعا در انتخابات آتی با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد.

به گفته مسوول بسیج اساتید دانشگاه کردستان، راهبرد آمریکا در مسائل داخلی خود و متحداتش بیشتر متکی بر استفاده از هر ابزاری برای پیروزی در عرصه‌هایی مانند انتخابات است دقیقا در مورد رژیم غاصب اسرائیل نیز ترامپ با شناسایی بلندی‌های جولان نیز به عنوان قلمرو آن رژیم منفور به دنبال ایجاد محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها بود.

حاتمی عنوان کرد: مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار جهانی علی‌رغم اعمال فشار اقتصادی و سیاسی، آنها را با چالش جدی روبه رو ساخته است و قطعا ملت ایران پیروز خواهند شد.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر آمریکا در راهبرد دیگری به دنبال طرح این نظریه است که یا توافق ننگینی رابر ایران تحمیل می‌نماید یا جنگ در خواهد گرفت، عنوان کرد: پاسخ مقام معظم رهبری که فرمودند مذاکره نمی‌کنیم و جنگی در نخواهد گرفت، پاسخی حکیمانه و متکی بر درک والای ایشان از شرایط موجود است.

مدرس حقوق بین‌الملل دانشگاه کردستان، اقدام اخیر شورای عالی امنیت ملی در خروج تدریجی از برجام را در راستای معنویات معظم‌‌له اعلام کرد و افزود: عکس‌العمل ایالات متحده آمریکا در ارسال ناوگان خود به خلیج فارس راهبردی شکست خورده است.

حاتمی در پایان یادآور شد: قطعا ملت همیشه در صحنه  ایران با مقاومت در عرصه تبلیغاتی و اقتصادی، ایالات متحده و متحدانش را با رویکرد خود اصلاح می‌نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر