کد خبر: 954721
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی روز شنبه بار دیگر به مناطق شیعه‌نشین شرق این کشور از جمله شهرک «السنابس» یورش بردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش پایگاه العهد، نیرو‌های سعودی بدون توجه به حرمت ماه مبارک رمضان، اقدام به ارعاب مردم مناطق شیعه‌نشین قطیف کردند. براساس گزارش‌های رسیده، نیرو‌های سعودی روز شنبه حمله گسترده‌ای را به شهرک «السنابس» در جزیره تاروت آغاز کردند، به طوری که با خودرو‌های زرهی و امنیتی، منازل این منطقه را به محاصره خود درآوردند و اقدام به تیراندازی کردند که در پی آن دود غلیظی سراسر منطقه را فراگرفت. براساس اطلاعاتی که به دست سایت خبری «العهد»‌رسیده، سرویس‌های امنیتی در جست‌وجوی فعالان مسالمت‌آمیزی هستند که پیش از این در جنبش مردمی استان قطیف شرکت کرده بودند. یک منبع از داخل شهرک «السنابس» به سایت خبری العهد گفت: «از ساعت ۱۰ صبح صدای تیراندازی شدید و حتی شلیک آرپی‌جی به طرف منازل این منطقه شنیده شد. یکی از خانواده‌ها از منزل‌شان بیرون رانده شدند سپس نیرو‌های سعودی با یورش به منزل، اقدامات خود علیه فعالان را آغاز کردند». اطلاعات رسیده از کشته شدن شماری از افراد در هنگام یورش نیرو‌های سعودی به شهر سنابس حکایت دارد.

اعتراض کاربران اجتماعی به تروریست خواندن شهدای فلسطینی در عربستان
اقدام یک روزنامه سعودی در درج نام رهبران حماس از جمله شیخ احمد یاسین، بنیانگذار این جنبش در لیست تروریستی با خشم و انزجار کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.
به گزارش فارس، روز جمعه (دهم می) روزنامه مکه عربستان سعودی لیستی ۴۰ نفره به نام لیست تروریستی منتشر کرد که نام شیخ «احمد یاسین» بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم در آن آمده است. این قضیه موج شدید انتقاد‌ها و ابراز خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت. روزنامه مکه در خبرش که آن را از خروجی حذف کرده نوشته بود که این لیست شامل اسامی افرادی است که از ایده‌های جماعت اخوان‌المسلمین که آن را تروریستی توصیف کرد، متأثر شده‌اند. این روزنامه علاوه بر شیخ یاسین، نام «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از رهبران برجسته این جنبش از جمله «خالد مشعل» و شهید «عبدالعزیز رنتیسی» را هم در لیست ادعایی خود آورده است. این روزنامه به نقل از سایتی موسوم به CEP ادعا کرد که اخوان المسلمین با گروه‌های تروریستی نظیر القاعده، داعش، جبهه النصره و ... ارتباط دارد. به گزارش القدس العربی، از دیگر نام‌های برجسته‌ای که در لیست ادعایی این روزنامه آورده شده است، نام شیخ «یوسف القرضاوی» رئیس مرکز موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان (نزدیک به قطر و اخوان) و «سید قطب» است که او را رهبر واقعی اخوان‌المسلمین خواند و همچنین نام «محمد مرسی» رئیس‌جمهور معزول مصر و «عبدالمجید الزندانی» از جمله شخصیت‌های مشهور یمنی و بنیانگذار جماعت اخوان‌المسلمین در یمن در کنار اسامی دیگر آمده است. اقدام این روزنامه سعودی با واکنش‌های گسترده محافل فعالان در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. محمد نوشت: «شما نام شیخ احمد یاسین (رحمت خدا بر او باد) را آورده‌اید که خود ملک فهد هم تعریفش می‌کرد، در حالی که شما وی را تروریست می‌خوانید؟ لعنت بر شما». فعال دیگری با نام کاربری شمس‌الحق نوشت: «به پروردگار کعبه‌ای که در مکه است قسم که شما باخته‌اید. چقدر دروغ گویید. به خدا قسم روز قیامت از شما سؤال سختی در این باره خواهد شد. جواب‌های‌تان را از حالا آماده کنید.‌ای کاش موشکی که به احمد یاسین خورد به شما خورده بود. او می‌ارزد به یک میلیون نفر امثال شما». یک اندیشمند سیاسی عرب هم نوشت: «عبدالمجید الزندانی که او را تروریست می‌خوانید با همه افراد خانواده‌اش در عربستان زندگی می‌کند. چندی قبل هم عروسی مفصلی برای یکی از فرزندانش در عربستان برپا کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار