کد خبر: 954633
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
بررسی مسیر عبوری قطار دوخطه تبریز به میانه از داخل شهر تبریز
ایستگاه ائل گلی دیگر نیاز نیست مسیر عبوری قطار دو خطه تبریز به میانه از داخل شهر تبریز توسط کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

محمد اشرف نیا رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، در جلسه این کمیسیون اظهار داشت: برای حل مشکلات شهر و جلوگیری از اتلاف اراضی شهری با اصرار شورای اسلامی شهر تبریز و پیگیری های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مسیر ریلی قطار تبریز – میانه تغییر کرد.

وی با بیان اینکه این تغییر  مسیر قطار باعث شده است حدود ۴۰۰ میلیارد هزینه اضافه در بر داشته باشد خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم موقعیت ایستگاه خاوران بطور کامل تثبیت شود و مراحل اجرایی بخش دوم قطعه ۱۰ آغاز شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: طبق نظر شورای اسلامی شهر تبریز ساخت ایستگاه در ائل گلی نیاز نیست و باید محل دقیق ایستگاه خاوران و ترمینال تثبیت شود.

وی ادامه داد: در مسیر مصوب جدید ‌اراضی هدر نمی رود و بیشتر مسیر عبوری قطار توسط تونل و پل است و هیچگونه خاکبرداری و خاکریزی در محدوده شهر وجود نخواهد داشت.

سونیا اندیش عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: ایستگاه راه آهن تبریز باعث شده است که شهر تبریز از این مسیر هیچگونه توسعه ای نداشته  و ‌شهر در این منطقه متوقف شده است.

وی ادامه داد: اگر ایستگاه راه آهن در این منطقه جابجا شود هم باعث توسعه شهر خواهد شد و هم میزان ارزش زمین در این منطقه افزایش می یابد.

علی محمد زاده نماینده راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه گفت: طبق پیگیری های موجود قطار تا پایان تیر ماه به بستان آباد خواهد رسید و امیدواریم تا سال ۹۹ ایستگاه خاوران مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایستگاه تبریز در بهترین نقطه مکان یابی شده است و در سه راهی دسترسی به جلفا، بازرگان، خوی و اروپا و تهران است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها