کد خبر: 954515
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص سند ۲۰۳۰، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و ادارت کل به هیچ عنوان رویکردی نسبت به این سند ندارند و از سوی دستگاه‌ها به طور کامل رد شده و این سند هیچ جای استان قابلیت اجرایی نداشته و اجرا نمی‌شود.

فرحناز قائدامینی با اشاره به اینکه وظیفه معلم روشنگری است، گفت: امروز سرمایه اصلی هر کشور به نیروی انسانی، فکر و اندیشه هر جامعه برمی‌گردد، اگر بپذیریم که  نیروی فکری درست و توانمند در دستان معلم است باید به این باور دست یابیم که جامعه توسط معلمان ساخته می‌شود.
وی افزود: مبنای هر پیشرفت و ارتقا در جامعه، به نظام آموزشی و پرورشی جامعه ارتباط دارد، در صورتی که نظام تعلیم و تربیت جامعه دچار افت شود جامعه نیز در معرض افول و شکست قرار می‌گیرد.
قائدامینی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نیز وظیفه روشنگری در جامعه را بر عهده دارند، تصریح کرد: اگر رسانه‌ها در کار خود صداقت را پیشه کنند و اطلاع‌رسانی دقیقی در جامعه  از سوی آن‌ها صورت گیرد جامعه به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.
وی گفت: امروزه دشمن فرهنگ را نشانه گرفته و درصدد است از طریق جنگ نرم ورود پیدا کند، بنابراین باید سعی کرد تا تلاش‌ دشمنان در این زمینه محقق نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: امروزه فضای مجازی دارای مخاطبان بسیاری بوده که ممکن است در این فضا مواردی مطرح شود و چالش‌هایی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: بسیاری اوقات مسئولان کشوری که باید وقت خود را صرف کارهای مهم کنند، زمان خود را صرف حواشی کرده و این امر به ساختار نظام، آسیب وارد می‌کند، بنابراین لازم است رسانه‌ها در این زمینه روشنگری کنند و اجازه ندهند افرادی که اهداف سیاسی دارند خدشه‌ای را به نظام و مجموعه وارد کنند.
قائدامینی در ادامه با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور، تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ای در استان صورت گرفت و در ایام نوروز 112 مدرسه که برای پذیرایی از مسافران آماده شده بود، تمامی فضاها و ورزشگاه‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند که خسارت ناشی از سیل در بحث حصارکشی و سقف مدارس به  218 مدرسه آسیب وارد کرد.
  وی با اشاره به وجود 202 هزار و 640 نفر دانش‌آموز و 14 هزار و 661 معلم در استان، بیان کرد: یک هزار و 711 مدرسه دولتی، یک هزار و 83 مدرسه غیر دولتی و 106 مدرسه بزرگسال در سطح استان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص کمبود معلم در استان، گفت: امسال یک هزار و 387 نفر در آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند که این تعداد بسیار زیاد است، این در حالی است که حدود دو هزار نفر دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان افزوده می‌شود، بنابراین امسال 289 نفر نیروی جدید وارد آموزش و پرورش می‌شوند.
وی در ادامه گفت: نقل و انتقال نیروی فرهنگی براساس امتیازات صورت می‌گیرد هر چه به دنبال پیشرفت در آموزش و پرورش باشیم به همان میزان از دغدغه معلمان کاسته می‌شود.
قائدامینی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید به تربیت سیاسی دانش‌آموزان نیز توجه کرد، تاکید کرد: این نهاد بسیار مقدسی است که نباید دچار سیاست‌زدگی شد و باید به شایسته سالاری توجه کرد.
وی در خصوص حمله آمریکا به سپاه و تروریست‌خواندن سپاه پاسداران، تصریح کرد: تروریست خواندن سپاه به دلیل توانمندی سپاه است که دشمن قادر به ایستادن در مقابل سپاه نیست.
قائدامینی اظهار کرد: اولویت کار در ساختار آموزش و پرورش جذب، آموزش و نگه‌داشت معلم است، هر چه در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد مدارس از آیتم‌های مطلوب‌تری بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: یکی از زیرنظام‌ها در سند تحول بنیادین نظام راهبری و مدیریت مدرسه است که به دنبال آن هستیم که توجهات بیشتر به سمت مدیر  مدرسه باشد، زیرا هر چه مدیر توانمندتر باشد مدرسه متحول‌تر خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تنبیه بدنی نباید در مدارس وجود داشته باشد، تصریح کرد: از نظر آموزش و نظام، تنبیه بدنی رد شده است و با افراد خاطی که در مدارس از تنبیه بدنی استفاده می‌کنند، برخورد صورت می‌گیرد.
وی در خصوص سند 2030، بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و ادارت کل به هیچ عنوان رویکردی نسبت به این سند ندارند و از سوی دستگاه‌ها به طور کامل رد شده و این سند هیچ جای استان قابلیت اجرایی نداشته و اجرا نمی‌شود.
قائدامینی گفت: تربیت دینی و اعتقادی دانش‌آموزان امری بسیار مهم بوده که یکی از فعالیت‌ها نماز و دعا است زیرا نماز و دعا به عنوان اهرم پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: در تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی نماز جماعت برگزار می‌شود که امسال برنامه‌ریزی می‌شود که ساعت معینی برای نماز در مدارس اختصاص داده شود تا از این طرق بتوان نقش و جایگاه نماز میان دانش‌آموزان تقویت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر