کد خبر: 954215
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
گفت وگوی "جوان آنلاین " با رئیس انجمن پارا وزنه برداری
مسابقات جهانی تیم ملی وزنه برداران معلول در قزاقزستان در حالی تیرماه برگزارمی شود که دومین اردوی تیم ملی از ۷۲ ساعت دیگر با سرمربیگری حسین توکلی آغاز خواهد شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: بابک محمدی رئیس انجمن پاراوزنه برداری در گفت وگو با "جوان انلاین" درباره شرایط فعلی وزنه برداران گفت: دومین اردوی تیم ملی وزنه برداری معلولان را با حضور ۹ ورزشکار از ۲۰ اردیبهشت آغاز میشود و این اردو تا ۱۰ خرداد ادامه خواهد داشت. پارالمپیک چهار ورودی دارد که هر وزنه برداران باید از سال ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برای کسب سهیمه ورودی پارالمپیک وزنه بزند. با توجه به اینکه اواسط تیرماه مسابقات برگزار خواهد شد اواخر خرداد سومین مرحله اردو را در تهران برگزار خواهیم کرد که بلافاصله بعد از آن راهی مسابقات جهان قزاقستان خواهند شد.
محمدی: برای تثبیت سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ به قزاقستان می‌رویموی افزود: اردوی اول ما که اول اردو بعد از مسابقات آسیایی جاکارتا محسوب می‌شد بعد از تعطیلات عید نوروز کلید خورد. در آن اردو ۱۰ وزنه بردار را به اردو دعوت کردیم که آقای فرزین بنا بر دلایلی در این اردو حاضر نشدند. در اردوی دوم هم رسما به ایشان نامه دادیم و به اردو دعوت شان کردیم که بازهم بنا بر دلایل نامشخص نیامدند. متأسفانه نه تنها به ما پاسخی نداده است، حتی به فدراسیون و انجمن دربارهی غیبتش در اردوی اول توضیح خاصی ارائه نداده که در جریان غیبتش قرار بگیریم و این عدم حضور به منزله انصراف او از شرکت در اردوی تیم ملی است.
محمدی: برای تثبیت سهمیه پاراالمپیک ۲۰۲۰ به قزاقستان می‌رویمرئیس انجمن پاراوزنه برداری درپاسخ به سئوال "جوان آنلاین" مبنی بر اینکه آیا در وزن مجید فرزین برای مسابقات جهانی کسی را جایگزین می‌کنیم اظهار داشت: با توجه به اینکه آقای فرزین یکی از با تجربه‌های ما در این وزن محسوب می‌شوند و مدال آوری و افتخار آفرینی‌های زیادی داشتند ما روی ایشان در این وزن ۸۰ یا ۸۸ حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم. اما با توجه به غیبت ایشان مجبوریم با ۹ وزنه بردار در مسابقات جهانی شرکت کنیم. درباره وضعیت تمرینی سیامند رحمان هم باید بگویم که سیامند رحمان با توجه به آمادگی و شرایطی که دارد با هماهنگی انجمن و فدراسیون اردوی قبل را به صورت غیر متمرکز در استان خود به تمرین پرداخت و برای دومین اردو هم از مجوز تمرین غیر متمرکز برخوردار است. سیامند یکی از ورزشکاران استثنا محسوب می‌شوند که همواره در همه مسابقات افتخار آفرینی کرده‌اند.
محمدی درباره توکلی، سرمربی جدید تیم ملی هم خاطر نشان کرد: ورزش همواره نیازمند تفکرات حرفه‌ای و جدید می‌باشد. حسین توکلی هم یکی از مربیان خوب و نام آشنایی این رشته در سطح تیم ملی هم در ایران و چند کشور خارجی بوده‌اند و مقرر شد از توانایی ایشان در وزنه برداری معلولان بهره لازم را ببریم. در این مسابقات علی محمودی و احمد ملاحسینی نیز به عنوان مربی تیم ملی در کنار توکلی در خدمت تیم ملی خواهند بود. البته کتر رواسی همواره تا زمانی که در خدمت تیم ملی بودند از هیچ کوششی دریغ ننمودند و همواره از زحمات ایشان سپاسگذاریم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مسابقات جهانی قزاقستان سومین دوره از رقابت‌های کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ است. ما در مسابقات جهانی مکزیک و قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ژاپن سهمیه ورودی را کسب کرده‌ایم، اما برای تثبیت سهمیه‌های خود باید در چنین مسابقاتی شرکت کنیم. در این دوره مسابقات باری کشورمان یوسف یوسفی در دسته ۵۹ کیلوگرم، امیر جعفری ۶۵ کیلوگرم، نادر مرادی ۷۲ کیلوگرم، روح الله رستمی ۸۰ کیلوگرم، حامد صلحی پور ۹۷ کیلوگرم، علی اکبر قریب شیء و سامان رضی در ۱۰۷ کیلوگرم و سیامند رحمان و منصور پور میرزایی در ۱۰۷+ کیلوگرم نفرات به مسابقات جهانی قزاقستان اعزام می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار