کد خبر: 954116
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درخصوص برنامه‌های رادیو و تلویزیون در فروردین ۹۸ مشخص شد: ۸۱ درصد از مردم بیننده برنامه‌های سیما، ۷۶.۴ درصد هم بیننده اخبار سیما بوده‌اند و ۳۰.۵ درصد برنامه‌های رادیو و ۲۳.۲ درصد هم اخبار صدا را گوش کرده‌اند.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:  براساس این نظرسنجی مردم استان‌های لرستان، قزوین و کردستان رکوردار دیدن برنامه‌های سیما هستند و درشنیدن برنامه‌های رادیو نیز مخاطبان کردستانی، اصفهانی و یزدی گوی سبقت را ازدیگر استان‌های کشور ربوده‌اند.

مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین براساس این نظرسنجی اعلام کرد که زنان با ۸۱.۸ درصد بیش از مردان با ۸۰.۲ درصد برنامه‌های تلویزیون را دیده‌اند و درمقابل مردان با ۳۵.۵ درصد درمقابل زنان با ۲۵.۷ درصد برنامه‌های رادیو را گوش داده‌اند و این یعنی اینکه زنان بیشتر تلویزیون می‌بینند و مردان بیشتر رادیو گوش می‌دهند.

در فروردین ۹۸ که اوج حادثه سیل در چندین استان کشور بوده است مردم ۷۶.۴ درصد بیننده اخبار سیما بوده‌اند که دراین میان مخاطبان لرستانی، همدانی و زنجانی بیش از مخاطبان سایراستان‌ها پای خبرتلویزیون نشسته‌اند.

بر این اساس ۲۳.۲ درصد مردم هم اخبار خود را با شنیدن خبر‌های رادیو بدست آورده‌اند که درمیان استان‌های کشور کردستان، چهارمحال و بختیاری و فارس بیش از بقیه اخبار رادیو را شنیده‌اند.

در فروردین ۹۸، ۶۴.۳ درصد از مردم اخبار سیل را از صدا وسیما پیگیری کرده‌اند و بعد از رسانه ملی شبکه‌های اجتماعی با ۱۸.۴ درصد و پایگاه‌های اینترنتی با ۵.۴ درصد جز منابع خبری بعدی مردم برای کسب اخبار درباره سیل اخیر بوده‌اند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که از نظر مردم، سازمان صدا وسیما در زمینه اطلاع رسانی دقیق و لحظه به لحظه اخبار مربوط به وقوع سیل اخیر موفق‌تر از سایرجنبه‌ها عمل کرده است.

آگاه سازی افکارعمومی نسبت به خطروقوع سیل در شهر‌ها، پیشگیری از شایعات و اخبار نادرست و مطالبه گری از مسئولان و دستگاه‌های ناظر به ترتیب دیگر جنبه‌هایی بوده است که از نظر مردم رسانه ملی توانست درآن‌ها رضایت مخاطبان را کسب کند.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی همچنین در فروردین ۹۸، ۵۹.۹ درصد از مردم بیننده برنامه‌های شبکه‌های استانی و ۲۱.۸ درصد هم شنونده برنامه‌های شبکه‌های استانی صدا بوده‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی استان‌های لرستان، کردستان و اردبیل بیشترین بیننده را داشته‌اند و در شبکه‌های استانی صدا هم شبکه‌های رادیویی استان‌های کردستان، یزد و خراسان شمالی گوی سبقت را از دیگر شبکه‌های رادیویی استانی ربوده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
1
1
مرکز تحقیقات صدا و سیما احتمالا فقط در مورد برنامه های ورزشی نظر سنجی کردخ که کاملا هم درست است. والا حتی مرغ پخته هم میداند که مردم اصلا به برنامه های غیر ورزشی صدا و سیمای .... اهمیتی نمیدهند.
پویا
|
United States
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
برنامه های صدا سیما روز به روز بد تر میشه
همین که سیلی از مردم به سمت خرید ماهواره ها می روند نشانه ی ضعف این سازمان هست .
امیدوارم ی تغییر اساسی در برنامه های خود ایجاد کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار