کد خبر: 953984
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
مرد مستند‌سازی که به اتهام آدم‌ربایی در زندان به سر می‌برد با حفظ یک جزء قرآن‌کریم مورد عفو قرار گرفت و به زودی آزاد می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، مجرمان زیادی پس از آزادی از زندان دوباره وارد چرخه جرم می‌شوند، اما در این میان متهمانی هم هستند که با اظهار پشیمانی و پناه بردن به معنویات، گذشته خود را جبران می‌کنند. یکی از این متهمان هنرمند مستند‌سازی است که به جرم آدم‌ربایی دستگیر و روانه زندان شده بود، اما با حفظ قرآن‌کریم راه تازه‌ای را برای زندگی‌اش پیش گرفت.

متهم که سیامک نام دارد صبح روز شنبه چهارم شهریور سال‌۹۶ با همدستی مردی به نام ابراهیم، عموی ابراهیم را که مرد پولداری بود، ربودند. آن روز مردی به اداره پلیس رفت و گفت: برادرش که از سرمایه‌داران میدان تره بار تهران است به طور ناگهانی ناپدید شده‌است. در حالی که بررسی‌ها نشان داد مرد پولدار از سوی دو مرد نقاب‌دار ربوده شده، اما عصر همان روز خبر رسید گروگان آزاد شده است. در شاخه دیگری از تحقیقات آدم‌ربایان که ابراهیم، برادر‌زاده مرد پولدار و دو نفر از دوستانش به نام‌های سیامک و احمد بودند، بازداشت شدند و بعد از اعتراف به جرمشان روانه زندان شدند. چند روز قبل سیامک در حالی که حدود یکسال از دوران محکومیتش مانده بود با حفظ یک جز‌قرآن کریم مورد عفو قرار گرفت.

گفت‌وگوی خبرنگار ما با زندانی بخشیده شده

خودت را معرفی کن؟
سیامک هستم.
متأهلی؟
نه مجردم.
قبل از دستگیری به چه کاری مشغولی بودی؟
عکاس و مستند ساز بودم که به جرم آدم‌ربایی دستگیر شدم.
به صورت حرفه‌ای کار می‌کردی؟
بله، قبل از دستگیری روی مستندی درباره کوله‌بر‌های شهر‌های غربی کشور کار می‌کردم و قرار بود به زودی فیلمبرداری را شروع کنم که سرنوشتم تغییر کرد.
چرا؟
دوستان ناباب.
بیشتر توضیح بده؟
من با برادر زاده شاکی دوست بودم. آن زمان با مشکل مالی برخورد کرده بودم و از طرفی هم برای تولید مستند به پول نیاز داشتم که دوستم گفت: از عمویش ۳۰۰‌میلیون تومان طلب دارد، اما نمی‌تواند طلبش را بگیرد. او گفت: اگر کمکش کنیم و پولش را از او بگیریم ۱۰۰‌میلیون تومان به من دستمزد می‌دهد و من هم وسوسه شدم و قبول کردم.
الان در چه وضعیتی قرار داری؟
پس از دستگیری من اظهار پشیمانی و توبه کردم و از شاکی هم رضایت گرفتم که با حکم دادگاه راهی زندان شدم. در این مدت سعی کردم با قرآن انس بگیرم و از خدا طلب مغفرت کنم که بعد متوجه شدم هر زندانی که قرآن را حفظ کرده باشد مورد عفو قرار می‌گیرد. از آنجایی که من در این مدت یک جزء‌قرآن حفظ کرده‌بودم و امتحان هم دادم، مورد عفو قرار گرفتم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
به نطر من ازاین به بعد اگر کسی اسید پاشید ادم کشت قمه کشید تجاوز کرد وگروگانگرفت باید اشد مجازات برایش در نظر گرفته شود چه قربانی شاکی باشد چه نباشد چه رضایت بدهد چه ندهد چون قربانی وخانداهایشان زجر کش می شوند وتا به حالت طبیعی برگردند سالها طول می کشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار