کد خبر: 953877
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
مسابقات جهانی والیبال نوجوانان
مرحله دوم اردوی تیم ملی والیبال جوانان در حالی شروع شده که این تیم باید تیرماه در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بحرین شرکت کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: بهروز عطایی سرمربی تیم ملی درباره شرایط فعلی ملی پوشان افزود: چند روزی است مرحله دوم تیم ملی را با ۲۷ بازیکن استارت زده‌ایم. در این مرحله کار کمی نسبت به مرحله قبلی تفاوت دارد. در مرحله اول سعی کردیم کار را برای بچه‌ها سخت نکنیم و با ۱۶ بازیکن اردو را تشکیل دادیم.
عطایی: برای کسب بهترین نتیجه تاریخ والیبال به بحرین می رویمدر آن مرحله بیشتر هدف، بررسی وضعیت آمادگی جسمانی ملی پوشان بود. سعی کردیم با تمرکز روی تمرینات، بازیکنان را محک بزنیم. اما دراین مرحله با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان که در اختیار تیم بزرگسالان و تیم شهرداری ورامین بودند هم به ما ملحق شدند با برنامه ریزی کار را پیش خواهیم برد و تمریناتبه طور فشرده‌تر برگزار خواهیم کرد تا انشاله برای مسابقات جهانی بحرین که ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود بهترین نتیجه تاریخ والیبال را در این مقطع کسب کنیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام گرفته برای آماده‌سازی تیم جوانان ما تمام هدف مان این است که بازیکنان صدرصد آماده را عازم مسابقات جهانی کنیم. برای همین تا تیرماه که مسابقات آغاز خواهد شد طبق برنامه می‌خواهیم ۷ اردو را پشت سر بگذاریم تا بهترین‌ها انتخاب شوند با حداقل خطا و اشتباه برای مسابقات آماده شویم. البته قرار است یک اردوی خارجی هم برپا کنیم تا بچه‌ها بیشتر با شرایط مسابقات خارجی آشنا شوند.
سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ با این سئوال که آیا تعامل خوبی با سرمربی تیم بزرگسالان برای در اختیار گرفتن بازیکنان دارد اظهار داشت:قطعا همواره اگر تعامل نباشد به مشکل برمی خوریم. ما همواره با مربی تیم ملی و آقای خوشخبر جلسات خوبی را برگزار می‌کنیم و فعلا هیچ مشکلی درباره در اختیار گرفتن بازیکنان نداشته‌ایم. فدراسیون هم تا الان همه برنامه‌های ما را حمایت کرده و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. با تعاملی هم که بین کادر تیم‌های پایه و تیم ملی داشتیم قرار داست تا سایر بازیکنان به در مرحله بعد به تیم ما اضافه شوند. مسئله مهم موفقیت ایران در عرصه‌های بین‌المللی است که باید در اولویت باشد. البته می‌دانم که رده بزرگسالان در اولویت است و رده بزرگسالان باید دغدغه اصلی باشد و برای همین تا به امروز تعامل خوبی داشتیم.
عطایی: برای کسب بهترین نتیجه تاریخ والیبال به بحرین می رویمعطایی درباره اینکه تیم ملی پیش از این در مسابقات جهانی چه عنوانی را کسب کرده خاطر نشان کرد: بهترین عنوانی که تیم ملی ما در سطح جوانان کسب کرد سال ۲۰۰۷ بود که توانستیم روی سکوی سوی جهان بایستیم. در سایر ادوار هم ۳ عنوان پنجی کسب کردیم که بهترین عنواین ما محسوب می‌شوند. دوره قبل لهستان توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. به نظرمن امسال بچه‌ها با توجه به آمادگی ذهنی و بخصوص تجربه‌ای که دارند می‌توانند افتخار آفرین باشند. ۱۰ بازیکن ما در مسابقات جهانی تجربه بازی دارد و یک نفر نیز تجربه حضور در مسابقات جوانان جهان را دارد ضمن اینکه بازیکنانی که در مسابقات جهانی بزرگسالان هم به میدان رفته‌اند. بی شک این موضوع به ما کمک می‌کند در شرایط سخت تحت فشار قرار نگیریم و کار‌های فنی خود را اجرا کنیم. بازیکنان ما باید در اوج آمادگی قرار داشته باشند تا با تجربه‌ای که دارند، به موفقیت نزدیک شوند. به هر حال کار سختی را در سال جدید پیش رو داریم و می‌خواهیم نتیجه‌ای که تا کنون در والیبال برای رده جوانان ثبت نشده را کسب کنیم.
سرمربی تیم جوانان درباره پیش بینی اش در این دوره از مسابقات چیست اظهار داشت:ببینید مسابقات از سطح بسیار بالایی برگزار خواهد شد. حضور تیم‌هایی مثل لهستان، روسیه، برزیل، ایتالیا، کوبا و حتی چک کار را برای هر تیمی سخت می‌کند، اما با شناختی که از بچه‌ها دارم سعی می‌کنیم بهترین نتیجه ممکن را در تاریخ والیبال جوانان کسب کنیم. هر چند کسب عنوان قهرمانی کمی سخت است، اما تسخیر جایگاه دومی دور از انتظار نیست و انشاله بتوانیم افتخار آفرینی کنیم. همه تلاش ما این است که بهترین نتیجه را بگیریم. ما در رده جوانان محدودیت سنی داریم و امیدوارم با مذاکراتی که صورت می‌گیرد بهترین تصمیم در خصوص تیم جوانان و بزرگسالان گرفته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار