کد خبر: 953713
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
اعزام گسترده نیرو و تجهیزات ارتش سوریه به حومه ادلب همزمان با بمباران‌های فشرده هوایی، نشان می‌دهد دمشق برای درهم کوبیدن مهم‌ترین و آخرین پناهگاه گروه‌های مسلح که به «بهشت تروریست‌ها» معروف شده است، مصمم است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: منابع خبری مخالفان روز گذشته از بمباران شدید مناطقی از استان ادلب واقع در شمال سوریه خبر دادند. در همین حال، منابع نزدیک به مقاومت گزارش دادند، روند اعزام نیرو و ارسال سلاح و تجهیزات به محور‌های ادلب و حومه شمالی حماه و غرب حلب و شمال لاذقیه با هدف باز پس‌گیری ادلب و باقیمانده اراضی در شمال سوریه ادامه دارد که از مدتی قبل آغاز شده است. استان ادلب از شمال به ترکیه، از شرق به حلب و از جنوب به استان حماه و از غرب به استان لاذقیه محدود می‌شود. گروه‌های تروریستی مختلفی در ادلب حضور دارند که مهم‌ترین گروه‌ها عبارتند از: هیئت تحریرالشام که همان جبهه النصره شاخه سوری القاعده است. حزب الترکستانی الاسلامی از دیگر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده است که شکل‌گیری آن‌ها در استان شینجیانگ در شمال غرب چین است، اما در سوریه حضور دارند. قبلاً با رهبران ترکیه درباره خروج این تروریست‌ها از ادلب توافق شده، اما اجرایی نشده است و حالا دولت سوریه می‌گوید عملیات برای آزادسازی این استان حتمی است. یصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد: ما هرگز به ترکیه اجازه نمی‌دهیم حتی کنترل یک وجب از خاک سوریه را در دست داشته باشد. ترکیه باید بداند که ما اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها در ادلب بمانند. وی افزود: ما تمامی خاک کشورمان را آزاد خواهیم کرد و ادلب از این قاعده مستثنا نیست. ترکیه و دیگران باید بدانند که سوریه مصمم به بازپس‌گیری تمامی خاک خود است. ترکیه باید درک کند که حمایت از تروریسم و اشغال خاک سوریه هیچ امنیتی برای این کشور به همراه نخواهد داشت.
به نظر می‌رسد روسیه با توجه به روابط خود با ترکیه ملاحظاتی دارد و عجله‌ای برای شروع عملیات ندارد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به موضع‌گیری درباره ادلب سوریه پرداخت و افزود: «ما به مبارزه با تروریسم در ادلب ادامه می‌دهیم و احتمال عملیات نظامی گسترده را در ادلب بعید نمی‌دانم، اما این به شکل سریع نخواهد بود. باید به اوضاع غیرنظامیان قبل از اتخاذ هر تصمیمی درباره عملیات نظامی در ادلب توجه شود.» هرچند ناظران معتقدند به دلیل نزدیکی ادلب به پایگاه نظامی روسیه در سواحل مدیترانه روس‌ها به شدت احساس نگرانی می‌کنند. در همین حال، وزارت دفاع روسیه شامگاه پنج شنبه از تلاش گروه‌های تروریستی برای حمله خمپاره‌ای به پایگاه «حمیمیم» خبر داد و گفت که این حملات خنثی شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار