کد خبر: 953608
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
شهردار اصفهان خبر داد:
شهردار اصفهان گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال‌جاری شهرداری اصفهان برای احداث خط دو قطار شهری در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،قدرت الله نوروزی در حاشیه بازدید از خط دو قطار شهری اصفهان از تلاش شهرداری برای عملیات اجرایی خط دو طبق جدول زمانبندی خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه کاترهد خط غربی قطار شهری اصفهان آماده فعالیت است و به زودی عملیات حفاری را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه با مشکلاتی در خصوص تملک‌ها، آزادسازی‌ها و دیر رسیدن تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور مواجه و درصدد رفع آن‌ها هستیم، تصریح کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال‌جاری شهرداری اصفهان برای احداث خط دو قطار شهری در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات حفاری خط شرقی قطار شهری اصفهان تاکنون ۱۲۰ متر پیشرفت داشته است، گفت: با آغاز به کار کاترهد دوم خط دو قطار شهری، سرعت حفاری تونل دو چندان خواهد شد.

وی از تملک ایستگاه‌های دارک، زینبیه، عاشق‌اصفهانی و عمان‌سامانی در خط دو قطار شهری خبر داد و افزود: برای تجهیز کارگاه ایستگاه لاله محلی جانمایی شده و به زودی مذاکرات آن انجام می‌شود.

۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز دوم خط دو مترو

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر، گفت: شهرداری اصفهان می‌کوشد تا از اوراق مشارکت که جزء برنامه‌ها و قانون دولت است برای اجرای پروژه‌های عمرانی به خصوص در قطار شهری استفاده کند.

مرتضی طهرانی با بیان اینکه فروش اولیه ۱۰۰ میلیون تومان اوراق مشارکت در اسفندماه سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: همچنین برای تعیین تاریخ انتشار اوراق مشارکت مذاکراتی با صندوق‌های تامین مالی انجام و تا خردادماه منتشر خواهد شد.

وی 48 درصد تاخیر در فعالیت های خط دو قطار شهری را ناشی از مسائل مربوط به تملکات دانست و ذکر کرد:  با توجه به این موضوع مهم، دستور کاری برای مناطق۱۰ و ۱۴ صادر می‌شود تا سرعت کار تملیک ایستگاه‌ها را افزایش یابد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای ایستگاه‌های خط دو در فضایی بزرگتر از حد نیاز طراحی شده، مقرر شد با همکاری مشاور تا حد امکان با حفظ استانداردها، تملک فضای ایستگاه‌ها کمتر شود.

وی گفت: با تدابیر لازم برای احداث ایستگاه های خط دو قطار شهری و تامین مالی آن عقب ماندگی های اعلام شده به زودی جبران می شود.

طهرانی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز دوم خط دو قطار شهری اصفهان و ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط ویژه اتوبوس‌های تندرو در نظر گرفته شده که در خردادماه سال جاری منتشر می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار