کد خبر: 953167
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
گفت وگوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی کشتی امید
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی توانست با کسب ۴ طلا و ۳ برنزعنوان قهرمانی آسیا دست یافت که دور قبل عنوان هشتمی را کسب کرده بود. هر چند این قهرمانی با صلابت و اقتدار بدست نیامد اما به نظر می رسد با آمدن محمد بنا تیم ملی فرنگی ، پس از سال ها شکل قهرمانی به خود گرفته است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : جمشید خیر آبادی سرمربی تیم ملی امید در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره قهرمانی تیم ملی کشتی امید در مسابقات آسیایی چین گفت: کشتی فرنگی در چند سال گذشته بدترین نتایج خود را گرفته بود و بعد از بازگشت محمد بنا ، این امید بوجود آمد دوباره کارهایی برای احیای دوباره این رشته انجام شود. در واقع این مهمترین ماموریت محمد بنا و همکارانش در چین بود که در گام نخست بتوانند کشتی فرنگی را احیا کنند .
خیرآبادی: مجمع نباید توپ را در زمین وزارت ورزش می انداختنتایج مسابقات قهرمانی آسیا در سال گذشته بسیار تحقیر آمیز بود. دو طلا و یک نقره و رده ششمی تمامی آورده کشتی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2018 در بیشکک قرقیزستان بود. البته بعدا به خاطر دوپینگ یکی از کشتی گیران و گرفتن امتیاز جایگاه ما تا رده هشتمی تنزل پیدا کرد به هر حالا محمد بنا در این دوره با کسب عنوان قهرمانی هر چند با اقتدار نبود و به اما و اگر کشیده شد اما توانست صعودی هشت پله ای در آسیا داشته باشد که انصافا کار سخت و بزرگی انجام داد.
وی افزود: بنا و کادر فنی اش با تزریق نفرات جدید به تیم ملی به دنبال ساخت دوباره جایگاه تخریب شده کشتی فرنگی است. جایگاه طلایی که دیگر چیزی از آن باقی نمانده و ساخت آن زمان زیادی می خواهد. هدف بنا از امروز مسابقات جهانی است .موضوعی که اهمیت زیادی دارد اما مشکلات و حواشی داخل فدراسیون هم می تواند تاثیر زیادی بر این روند داشته باشد. امروز در حالی کشتی روزهای خود را یکی پس از دیگری می گذراند که ما حتی سرپرست هم در راس امور فداسیون نداریم چه برسد به رئیس فدراسیون و معلوم نیست چرا وزارت ورزش در برگزاری مجمع این قدر تعلل می کند.
خیرآبادی: مجمع نباید توپ را در زمین وزارت ورزش می انداختسرمربی تیم ملی امید در ادامه خاطر نشان کرد: مسابقات چین در سطح بسیار بالا و قابل قبولی برگزار شد ما در این دوره دیدیم که کشورهایی مثل ازبک و چین و هند چقدر پیشرفت داشته اند اما خدا را شکر کشتی گیران ما هم با ۴ مدال طلای محمدرضا گرایی در ۷۲، سعید عبدولی در ۸۲، حسین نوری در ۸۷ و امیر قاسمیمنجزی در ۱۳۰ کیلوگرم و ۳ برنز سامان عبدولی در ۶۳، محمدعلی گرایی در ۷۷ و مهدی علیاری در ۹۷ کیلوگرم و با مجموع ۱۶۵ امتیاز بر سکوی اول آسیا قرار بگیرند. بی شک تا مسابقات جهانی که زمان زیادی هم نداریم اگر برنامه ریزی نداشته باشیم نتایج خوبی نمی توانیم کسب کنیم.
خیرآبادی درباره اینکه چرا بنی تمیم در مجمع نتوانست رای لازم را برای عنوان سرپرستی کسب کند افزود: بنا بر تصمیم وزارت ورزش هر کسی که می خواهد کاندیدای کشتی شود نباید سرپرست شود. دیروز مجمع تشکیل جلسه داد و متاسفانه آقای بنی تمیم نتوانستند رای لازم را کسب کنند . البته برگزاری این مجمع انتخاباتی از سوی وزارت ورزش هم جای سئوال دارد وگرنه در خیلی از فدراسیون ها سرپرست در حالی که در سمت خود قرار دارد برای ریاست فدراسیون هم کاندید می شود در صورتی ما درکشتی مجبور شدیم مجمع را برگزار کنیم که متاسفانه آقای بنی تمیم در این مدت که تلاش زیادی برای کشتی ما داشتند با اختلاف یک رای نتوانند برای دومین بار ، سرپست باشند.مجمع نباید توپ را در زمین وزارت ورزش می انداخت .
خیرآبادی: مجمع نباید توپ را در زمین وزارت ورزش می انداختوی در پاسخ به سئوال"جوان آنلاین" که چرا وزارت ورزش مجمع را برگزارنمی کند اظهار داشت: واقعا نمی دانم باید از خودشان پرسید. ورزشی که حرف اول را در کشور می زند کشتی رشته ای است که باید با برنامه ریزی اصولی پیش برود. باید برنامه دراز مدت داشته باشد. این طور نیست که با چند تا اردو بتواند قضیه را فیصله داد. یک کشتی گیر اگر به موقع و در زمان خودش آمادگی و تمرینات جسمانی خوبی را پشت سر نگذارد نمی تواند در مسابقات بزرگ روی تشک رود. من واقعا نمی دانم این همه تعلل برای چیست . دیروز شنیدم که وزارت گفته در ایام مبارک رمضان هم نمی توان مجمع را تشکیل داد .واقعا سئوال من این است که چرا . مگر کار خلاف شرعی قرار است انجام شود. چه ماهی بهتر از ماه رمضان که خدا لطفش شامل همه می شود و همه مهمان او هستند. چرا باید همه چیز عقب بیافتد. چرا کشتی دل سوز ندارد من اگر حرفی هم می زنم فقط از روی دل سوزی است .ما دغدغه کشتی را داریم و منافع آن برای مان مهم است ، اما هیچ دل سوزی از سوی وزارت ورزش نمی بینیم.
سرمربی تیم ملی امید خاطر نشان کرد: مجمع دو راه حل بیشتر نداشت یکی اینکه بنی تیمم را دوباره برای سرپرستی انتخاب می کرد که نکرد و دوم اینکه کار را سپرد به وزارت ورزش که آنها برای ما تصمیم بگیرد و یک سرپرست تا انتخابات بگذارند. طبق قانون فعالیت سرپرست جدید هم ۴۵ روز است و باید دید چه کسی سرپرست می شود.
خیرآبادی: مجمع نباید توپ را در زمین وزارت ورزش می انداختاین مدرس دانشگاه درباره کاندیداها هم اظهار داشت: هر کسی وارد انتخابات می شود قطعا دغدغه اش فقط کشتی است . منافع کشتی و رفع مشکلات آن . من قبلا با امیر رضا خادم کار کرده ام و شناخت خوبی از او دارم .به لحاظ شخصیتی مدیر و مدبر است و به کشتی و زیر ساخت آن از قبل هم توجه خاصی داشته اند و بقیه دوستان از دبیر و جدید گرفته تا سایر دوستان. همه برای اعتلای کشتی پا پیش گذاشته اند امیدوارم فقط زودتر تکلیف کشتی مشخص شود.تا آنجا که خبر دارم بعد از گذشت دوماه هنوز تاییده دوستان کاندید شده هنوز نیامده و وزارت ورزش باید کمی عجله کند.
وی درباره کشتی کردستان هم خاطر نشان کرد: از زمانی که رئیس جدید هیأت کشتی استان کردستان انتخاب شدم سعی کردم در همین چند ماه ، فضای سرانه ورزشی را زیاد کنم . امکانات کشتی بانوان را افزایش دهم. طبق برنامه ریزی هایی که داریم انشاله قرار است اردوهای خاص را در داخل و خارج از استان برپا کنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار