کد خبر: 953129
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان اصفهان:
اولین جلسه شورای زکات استان اصفهان در سال ۹۸ با حضور امام‌جمعه، استاندار، مدیرکل کمیته امداد و سایر اعضا در محل استانداری اصفهان برگزار شد.

ابه گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی، امام‌جمعه، نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای زکات استان اصفهان با اشاره به د ر پیش بودن ماه مبارک رمضان و بحث زکات فطره، تأکید کرد وگفت: باید بنای ما در رابطه با زکات فطره بر این باشد که غیر از کمیته امداد، بهزیستی و هلال‌احمر کس دیگری به جمع‌آوری زکات فطره ورود نکند؛ چون انتظاری که مردم و نیازمندان از نهادها و کمیته امداد دارند بسیار بیشتر از انتظاری است که از خیریه‌ها دارند.
وی با اشاره به ضرورت اخذ مجوز برای برپایی صندوق دریافت فطریه از دو سال پیش، گفت: صرف گرفتن زکات فطره مجوز نمی‌خواهد ولی بر پا کردن صندوق برای این منظور نیازمند مجوز شورای زکات است.
در این جلسه عباس رضایی، استاندار و قائم‌مقام شورای زکات استان اصفهان با اشاره به رشد خوب جمع آوری زکات در سال ۹۷ ، گفت: ما یقین داریم که مردم عزیز استان هم به علت تعهد و تشرع و هم به دلیل بارش های خوب استان، زکات بیشتری در سال ۹۸ پرداخت خواهند کرد که به علت تاثیر زکات در کمک به نیازمندان و محرومان، بسیار مسرت بخش است.
رضایی با اشاره به قوانین و الزامات کشوری در زمینه ساماندهی جمع آوری زکات فطره، تاکید کرد: زکات فطره باید توسط کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر جمع آوری شود و از خیریه ها و NGO ها درخواست می‌کنیم که در میادین و قسمت های عمومی اقدام به جمع اوری زکات نکنند. وی افزود: تجمیع زکات فطره تاثیر آن برای بهبود شرایط نیازمندان را افزایش می‌دهد؛ البته در صورتی که جمع آوری زکات در اساسنامه خیریه ها و NGO ها وجود داشته باشد میتوانند در همان محل خیریه خود اقدام به جمع‌اوری زکات کنند.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیلاب‌های اخیر، خاطر نشان کرد:مردم استان اصفهان یک‌بار دیگر نشان دادند که همانند ایام پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، زلزله بم و کرمانشاه پیشتازانه در صحنه هستند.
محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان اصفهان در این جلسه به ارائه گزارش جمع‌آوری و هزینه کرد زکات استان در سال ۹۷ پرداخت و گفت: سال گذشته بالغ‌بر ۲۹ میلیارد تومان زکات و کفارات در استان اصفهان جمع‌آوری شد.
وی افزود: ۸۵ درصد از این مبلغ در سال ۹۷ برای رسیدگی به امور نیازمندان استان و ۱۵ درصد نیز برای کمک به ساخت و مرمت بناهای عام‌المنفعه هزینه شده است.
متین پور تأمین جهیزیه ۶۰۰ نوعروس نیازمند، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به ۱۰۰۰ دانش‌آموز و دانشجو، تعمیر و احداث ۳۳۲ واحد مسکن مددجویی، تأمین هزینه درمان ۸۵۰ بیمار نیازمند و کمک به تأمین معیشت ۱۰۷ هزار نفر از نیازمندان استان را از مهم‌ترین زمینه‌های هزینه کرد زکات در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده سال ۹۷ نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است و برای سال ۹۸ نیز با توجه به وضعیت مناسب بارش‌ها پیش‌بینی رشد ۵۰ درصدی در زکات پرداختی توسط مردم نیکوکار استان اصفهان راداریم.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ظرفیت جمع‌آوری زکات در استان را بسیار بیشتر از ارقام موجود اعلام کرد و یادآور شد: فقط درزمینهٔ زکات فطره ظرفیت جمعیت استان بر اساس کمترین میزان فطریه سال گذشته نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان است که در صورت تحقق اعدادی نزدیک به این ظرفیت، می‌توان گام‌های بیشتری برای بهبود اوضاع نیازمندان استان برداشت

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر