کد خبر: 952786
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
من‌سیتی و لیورپول هیچ کدام کوتاه نمی‌آیند
جنگ قهرمانی در جزیره به بالاترین حد خود رسیده است؛ پیروزی در دربی منچستر، سیتی را به صدر جدول رساند تا فاصله تیم‌های اول و دوم لیگ برتر انگلیس به یک امتیاز برسد. از معدود دفعاتی بود که لیورپولی‌ها منتظر برد یونایتدی‌ها بودند، اما در نهایت شیاطین در دربی حرفی برای گفتن نداشتند تا شانس تیم کلوپ برای فتح قهرمانی کمتر از سیتی باشد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزش جوان آنلاین : 
کورس قهرمانی
فقط سه بازی دیگر باقی مانده تا تیم پپ گواردیولا به هدفش برسد و یک جام دیگر به ویترین افتخاراتش اضافه کند. دربی عقب‌افتاده منچستر باز هم برای گواردیولا خوش‌یمن بود و حالا او اولین مربی لیگ برتر است که یونایتد را در سه بازی متوالی برگزار شده در اولدترافورد شکست داده است. همین رکورد برای سرمربی منچسترسیتی کافی است تا حتی عنوان بهترین مربی فصل را نیز به دست بیاورد. البته درخشش آبی‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود. سیتیزن‌ها از همان ابتدا فصل را با هدف قهرمانی آغاز کردند و تا رسیدن به این آرزو نیز تنها سه بازی دیگر فاصله دارند. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که لیورپول امتیاز از دست بدهد و قهرمانی سیتی را جلو بیندازد. در این صورت شاید هواداران این تیم شکست تلخ به تاتنهام و حذف از لیگ قهرمانان را به دست فراموشی بسپارند. من‌سیتی با دو گلی که به همشهری خود زد، رکورد ۱۵۷ گل زده در یک فصل را به نام خود ثبت کرد و رکورد قبلی‌اش را ارتقا داد.
رسیدن به دومین قهرمانی متوالی برای گواردیولا اهمیت زیادی دارد؛ او امیدوار است با کسب این عنوان مهم یک‌بار دیگر شایستگی‌هایش را ثابت کند. برنلی، لسترسیتی و برایتون سه تیمی هستند که باید رودرروی سیتی قرار بگیرند. پپ به شاگردانش هشدار داده که کار را تمام شده ندانند و سه بازی آخر را با تعصب و انگیزه بیشتر به پایان برسانند: «می‌دانم که فشار زیادی را تحمل می‌کنیم. بازی برنلی را پیش‌رو داریم و به خوبی می‌دانیم که بازی کردن در زمین این تیم چقدر سخت است. هم لیورپول و هم منچسترسیتی شایسته قهرمانی هستند، اما در پایان جام قهرمانی تنها به یک تیم داده می‌شود. تیمی که قهرمان نمی‌شود نباید احساس پشیمانی کند، چرا که نهایت تلاش خود را به کار گرفته است. معمولاً بعد از پیروزی در چنین بازی‌های بزرگی باید جشن گرفت و احساس خوشحالی کرد، اما ما باید آرامش خود را حفظ کنیم، چون در شرایط حساسی قرار داریم.» سرمربی سیتیزن‌ها به هیچ‌وجه دوست ندارد تیمش را از حالا قهرمان بنامند: «هنوز سه بازی دیگر باقی مانده و من اصلاً تیمم را قهرمان نمی‌دانم. برای قهرمانی باید در هر سه دیدار به پیروزی دست پیدا کرد. این‌گونه رقابت شدید ما و لیورپول برای قهرمانی باور نکردنی است.» آبی‌ها تاکنون ۷۳ درصد از بازی‌های فصل را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند.

امید‌های کلوپ
لیورپول دیشب با هادرسفیلد بازی کرد و منتظر است تا شاید امشب معجزه‌ای از تیم برنلی رقم بخورد. یورگن کلوپ انتظار داشت شاگردان سولسشر در دربی نتیجه‌ای بگیرند که به نفع بندرنشینان باشد، اما قرمز‌ها باز هم نتوانستند برابر همنام خود کاری از پیش ببرند. این همان نکته‌ای است که رسانه‌های انگلیسی بار‌ها به آن اشاره کرده و حتی مدعی شده‌اند که شیاطین برای قهرمانی سیتی فرش قرمز پهن کرده‌اند. سرمربی لیورپول، اما به این موضوع واکنش نشان داد: «نتیجه پایانی همانی بود که انتظارش را داشتم. یونایتد تلاش خودش را کرد، به خصوص در نیمه اول. بازی را با آرامش کاملاً تماشا کردم و در طول بازی نیز ساکت بودم. حال اگر دو بازی بعدی را ببریم، همه چیز به هفته پایانی کشیده خواهد شد.»
البته قرمز‌ها هنوز در لیگ قهرمانان شانس دارند و نمی‌توانند به این سادگی‌ها قید این جام معتبر را بزنند، اما لیورپول هنوز دو بازی حساس با نیوکاسل و ولورهمپتون در پیش دارد. با این حساب کلوپ باید خوش‌شانس باشد که سیتی امتیاز از دست بدهد: «اگر از من بپرسید اصلاً دوست نداشتم در برنامه لیگ، بازی بعدی ما مقابل برنلی برگزار شود. هیچ مربی‌ای نمی‌تواند بازی مقابل برنلی را راحت بداند و با خیال راحت به زمین آن‌ها برود و فکر کند که امتیاز گرفتن از برنلی کار راحتی است. بازی در زمین برنلی همیشه سخت است و آن‌ها این روز‌ها وضعیت خیلی خوبی دارند. سال‌هاست لیورپول در رؤیای قهرمانی لیگ برتر است، ولی ما صرفاً برای قهرمانی بازی نمی‌کنیم. البته این مهم‌ترین هدف است و به آن هم بسیار نزدیک شده‌ایم. باید ببینیم در دو بازی آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. ما نیوکاسل و وولوز را پیش‌رو داریم و باید در هر سه بازی به پیروزی برسیم و امیدوار باشیم که سیتی امتیاز از دست بدهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار