کد خبر: 952193
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
مدیرکل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل:
مدیرکل زندان‌ ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: در سال گذشته 13 درصد آمار ورودی به زندان ‌های استان اردبیل کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مراد فتحی در نشستی با فرماندار خلخال با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در راستای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی از آسیب‌ های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم کیفری در جامعه اظهار کرد: این اقدامات منجر به کاهش ورودی زندان های استان در سال 1397 نسبت به سال 1396 شد.

وی بیان کرد: از چند سال پیش اهداف قوه قضاییه و سازمان زندان های کشور بر کاهش ورودی زندانیان جرایم کیفری در زندان ها متمرکز شده است.

مدیرکل زندان‌ های استان اردبیل به ورود سه هزار و 253 درخواست به شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌ های استان در سال 1397 اشاره کرد و افزود: با عنایت ویژه مقام معظم رهبری در گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و با عفو گسترده رهبر فرزانه انقلاب هزار و 71 زندانی استان مشمول این عفو شده و از زندان آزاد شدند.

فتحی اظهار داشت: زمینه سازی برای عفو بیش از هزار زندانی نتیجه تلاش و بررسی پرونده‌ های زندانیان مشمول عفو ، از سوی کارکنان اجرای احکام و قضایی زندان‌ ها بود.

وی همچنین با اشاره به صدور 466 احکام جایگزین حبس در استان گفت: با هدایت رییس کل دادگستری استان صدور احکام جایگزین حبس آثار و برکات زیادی علاوه بر کاهش آمار جمعیت کیفری زندان از جمله کاهش آسیب‌ های اجتماعی تهدید کننده خانواده‌ها زندانیان داشته است.

مدیرکل زندان ‌های استان اردبیل ادامه داد: پارسال با کمک مالی خیرین اردبیلی 44 نفر از زندانیان استان آزاد شدند و مجموع زندانیان آزاد شده از محل کمک های مالی مردمی جشن های گلریزان ، برنامه ماه عسل ، تلاش شورا‌های حل اختلاف و ستاد دیه در سال گذشته به هزار و 462 نفر رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر