کد خبر: 951623
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کشور‌های روسیه، چین، ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا، بولیوی و زیمبابوه در بیانیه مشترکی که توسط معاون وزیر خارجه روسیه در نشست شورای اقتصادی ــ اجتماعی سازمان ملل قرائت شد، تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اهداف آن را محکوم کردند.
سرویس بین الملل جوان آ‌نلاین: در بیانیه مشترکی که از سوی کشور‌های روسیه، چین، ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا، بولیوی و زیمبابوه مورد تأیید قرار گرفته و این سند شب گذشته توسط "آلکساندر پانکین" معاون وزیر خارجه روسیه در نشست شورای اقتصادی ــ اجتماعی سازمان ملل متحد درباره توسعه مالی قرائت شد، تأکید شده است که ایالات متحده آمریکا از اقدامات محدودکننده اقتصادی یک‌جانبه نه‌تن‌ها برای تغییر دولت‌های قانونی سایر کشورها، بلکه برای به‌انحصار درآوردن برخی عرصه‌های بازار‌های جهانی استفاده می‌کند.

این دیپلمات روس تأکید کرد: «ما (کشور‌های مذکور) می‌خواهیم نگرانی عمیق خود درباره استفاده برخی کشور‌ها و گروه‌های خاصی از کشورها، به‌خصوص آمریکا، از اقدامات یک‌جانبه و غیرقانونی محدودکننده اقتصادی علیه سایر کشور‌ها را اعلام کنیم. چنین اقداماتی با دستورکار برنامه توسعه پایدار جامعه جهانی تا سال ۲۰۳۰، ضوابط حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد مغایرت دارد».

در این بیانیه مشترک آمده است: «چنین تحریم‌هایی حقوق کشور‌ها در آزادی برای انتخاب سیاست داخلی و خارجی مستقل را نادیده گرفته است، ضمن اینکه این حقیقت نیز بسیار نگران‌کننده است که این اقدامات محدودکننده بیش از هر زمان دیگری نه‌تن‌ها برای سرنگون کردن دولت‌های قانونی در سایر کشورها، بلکه به‌منظور ضربه زدن به رقبای تجاری با هدف کنار زدن رقبا و به‌انحصار خود درآوردن بازار‌های اقتصادی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد».
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار