کد خبر: 951455
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از ارائه ۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۷ نفرساعت آموزش مهارتی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

سیدجمیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان سال گذشته 2 میلیون و 42 هزار و 467 نفرساعت آموزش مهارتی به کارآموزان ارائه کرده‌اند.

احمدی افزود: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با دارا بودن 16 مرکز چارت‌دار دولتی و 134 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای می‌کوشد تا زمینه بهره‌مندی آحاد جامعه را از آموزش‌های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار و دستیابی به توسعه همه جانبه استان فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: در سال گذشته یک‌هزار و 623 دوره آموزشی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان برگزار شد که از این تعداد 307 دوره آموزشی در حوزه خدمات، 187 دوره آموزشی در حوزه صنعت، 126 دوره آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر و 3 دوره آموزشی نیز در حوزه کشاورزی بوده است.

این مقام مسوول بیان داشت: خوشبختانه در مقایسه بین سال‌های 1396 و 1397 در بخش تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای فعال در ثبت‌نام کارآموز 12 درصد رشد را نشان می‌دهد که این رقم در بخش تعداد مربی به 3 درصد، در تعداد دوره آموزشی اجراء شده 4 درصد، در عملکرد آموزشی براساس نفردوره 3 درصد و در عملکرد آموزشی براساس نفرساعت به میزان 18 درصد رشد داشته است که این میزان رشد در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای قابل ملاحظه و نشانگر توجه ویژه این اداره کل به بخش خصوصی است.

احمدی ادامه داد: در خصوص تعداد کارآموزان به تفکیک جنسیت و زمینه آموزش نتایج نشان می‌دهد که 82 درصد در بخش خدمات، 9 درصد در بخش صنعت، 8 درصد در بخش فرهنگ و هنر و یک‌درصد در بخش کشاورزی را شامل می‌شود که از این تعداد 72 درصد آموزش‌های ارائه شده در بخش خواهران و 28 درصد نیز در بخش برادران محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از فعالیت 363 مربی خبره و توانمند در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد مربی 229 نفر در بخش خدمات، 62 نفر در بخش صنعت، 69 مربی در بخش فرهنگ و هنر و 3 مربی در بخش کشاورزی در حال فعالیت هستند.

در پایان احمدی با اشاره به موفقیت‌ها و فعالیت‌های شاخص آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان کردستان در سال 1397 اظهار داشت:  آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان توانستند در سال گذشته با تعامل و همکاری خود موفقیت‌های خوبی را کسب نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر